Announcement

Collapse
No announcement yet.

win10: netwerk reset nodig om internetverbinding te delen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    win10: netwerk reset nodig om internetverbinding te delen?

    Hoi! Ik heb nog een leuke voor de techneuten en systeembeheerders onder ons.

    Ik heb 2 netwerkkaarten in mijn pc. De ene hangt aan mijn router, de ander gaat naar mijn Amiga. Aan de Amiga-kant draai ik Genesis. De internetverbinding op de pc is gedeeld via de netwerkverbinding. Op die manier kan ik al jaren via mijn Amiga online.

    Sinds kort lukt dat niet meer. Eind vorig jaar is er een Windows 10 update geweest die allerlei gevolgen heeft voor het delen van netwerken. Ik heb daar heel veel last van, want de enige manier waarop ik nu nog kan interrnetten op de Amiga is door het gehele netwerk te resetten (via de Windows 10 - Settings - Netwerk optie) En dat elke keer opnieuw..

    Het gekke is dat ik wel kan pingen van en naar beide machines. Het lijkt erop dat DNS niet goed geforward wordt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar nog zonder resultaat. Ook Windows 10 herinstalleren hielp niet. Ja, voor de update doet ie het goed. Na de update niet meer. En helaas kun je deze update niet overslaan of zo.

    Enfin. Ik ben dus op zoek naar een ervaringsdeskundige. Iemand van hier?

    #2
    Waarom je internet delen via je pc?.
    Je geeft aan dat 1 Nic vanaf je pc naar de Amiga gaat, dus heeft je Amiga ook een Nic (PCMCIA denk ik zo)
    Is het niet mogelijk om tussen je router en je pc een switch te zetten zodat je Amiga zelfstandig het internet op kan ?
    Op die manier ben je niet afhankelijk van win10.

    Of zit ik nu in een verkeerde hoek te denken en kan de Amiga niet rechtstreeks babbelen met internet ?? Heb het namelijk nog niet aan de hand gehad, maar bovenstaande komt in mij zo op.
    Last edited by DdAzZ; 03-03-2017, 23:17.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      dat is inderdaad een mogelijke volgende stap. voor de amiga zal dat geen probleem zijn denk ik.

    #3
    Je kunt natuurlijk ook een dnsserver op Windows 10 installeren. Dan gooit die de verzoeken voor je Amiga het internet op (of uit de cache).
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      een goede tip, daar heb ik nog niet aan gedacht. al los ik liever de issue met de update op.
Working...
X