Announcement

Collapse
No announcement yet.

A1000 met kipper2k RAM/IDE board

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A1000 met kipper2k RAM/IDE board

    Ik heb zo'n Ram/IDE bordje van kipper2k in mijn Amiga 1000: http://www.kipper2k.com/a500fastmem.html
    De geheugenuitbreiding doet het goed. Maar.... is er een mogelijkheid om de compact flash onder Kickstart 1.3 aan de praat te krijgen?
    Het lukt mij niet om met TwinKick o.i.d. Kickstart 3.1 te gebruiken.

    #2
    Wat heb je geprobeerd om het aan de praat te krijgen? Wat waren je stappen?

    Comment


      #3
      Heb je verder nog uitbreidingen; op english amiga board in de thread van tf520 hebben ze het er namelijk over dat de cpld-code van dat board issues heeft wat bij sommige cpu's naar voren komt.
      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

      Comment


        #4
        IDE support is pas vanaf KS 2.0 aanwezig dacht ik.
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #5
          Originally posted by MrZ View Post
          IDE support is pas vanaf KS 2.0 aanwezig dacht ik.
          Ik denk inderdaad dat dat niet gaat lukken onder 1.3. De A590 werkt wel onder 1.3, maar dat is geen IDE.

          Dus is de volgende vraag: hoe krijg ik er KS 2.0+ op?

          Comment


            #6
            Kickstart Roms Explained geeft inderdaad aan dat IDE pas wordt ondersteund vanaf 2.05.
            [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

            Comment


              #7
              Er schijnt een kickstart 1.3 patch te zijn volgens deze pagina. Die gebruikt tf ook voor zijn kaarten volgens mij. Je moet dan alleen wel iemand een gemodificeerde kickstart laten branden op een 27c400. Kickstart 2.05 kan je uiteraard gewoon legaal verkrijgen met workbench 2.05 bij bijvoorbeeld vesalia.
              [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

              Comment


                #8
                De Amiga 1000 heeft geen kickstart ROM. Wordt geladen vanaf disk.
                Misschien is dit iets?

                Comment


                  #9
                  Zelf geen ervaring met de a1000, maar ik denk dat als je "write kick disk" oid van aminet gebruikt om de gepatchte 1.3 te schrijven dat je er bent... maar er is vast iemand die hier een aanvulling op kan geven.
                  [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Tuurlijk is wel een hardware matige kickstart, als je 1 van de gelukkige bent bijvoorbeeld met een DKB Kwikstart of de Automatic Kickstart Switcher A1000 die op Amibay voorbij kwam

                    Comment


                      #11
                      Die laatste heb ik ook, maar past fysiek niet tegelijk met het kipper2k RAM-board in de A1000.

                      Comment


                        #12
                        Ik heb met MKick Kickstart 3.1 aan de praat gekregen. Nu nog de CF werkend zien te krijgen.

                        Comment


                          #13
                          De CF doet het nu ook. Alleen duurt het booten erg lang (3 tot 4 minuten). Dus iets zal er wel niet kloppen.
                          Ik heb de jumper draad nog niet geïnstalleerd. De vraag is of die hetzelfde moet worden aangesloten als op de A500? En, waarvoor dient die eigenlijk?

                          Comment


                            #14
                            Draadje aangesloten en het booten gaat nu normaal.

                            Comment

                            Working...
                            X