Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wicher 500 - Jens krijgt nog meer concurentie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Wicher 500 - Jens krijgt nog meer concurentie

    Wellicht kennen mensen deze al, maar voor mij was hij nieuw, de wicher 500. Een amiga 500 accelerator, die net als de ACA500+ aan de zijkant erin geprikt wordt. Met IDE en kan gebruik maken van EDO-ram. Verder heeft hij ook een IDE aansluiting, dus ook Harddisks zou geen probleem mogen zijn.

    Wat ik zelf erg interessant vind is dat je gewoon onder een shell de snelheid kan aanpassen naar 7,12,14,16,18,21,24,28,32 of 48 Mhz. Nadeel op dit moment, ik zie hem nog niet in de webshops van de diverse resellers (oa Vesalia en AmigaKit). Een prijskaartje hangt er dus nog even niet aan.

    Click image for larger version

Name:	IMG_0521_M.JPG
Views:	430
Size:	192.7 KB
ID:	9961
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    #2
    Deze ben ik al eens tegengekomen, een interessante uitbreiding. Ik wist niet dat de kloksnelheid ingesteld kon worden, mooie feature.

    Een uitbreiding om ook in de gaten te houden:
    http://amigaprj.blogspot.nl/2016/11/...lease.html?m=1

    A500 -> 68000 of 68010 op 50mHz / 8MB / kickflash / bootmenu / CF
    => Commodore A600HD/40 <=
    3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

    Comment


      #3
      De hc508 ben ik ook tegen gekomen inderdaad. Die is echter al een tijdje bezig en lijkt hem niet stabiel te krijgen tot nu toe. Als hem stabiel krijgt inderdaad ook interessant, maar ik denk dat ik liever zie dat hij hem open sources.
      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

      Comment


        #4
        Wat ik niet begrijp is dat als ze deze nieuwe kaartjes maken waarom ze dan niet gewoon de SATA interface gebruiken.

        Comment


          #5
          SATA is natuurlijk wel heel snel, 300 tot 600 Mbit kan zo'n Amiga niet echt verstouwen. IDE kan in principe terugzakken tot PIO mode 1/2 (3,3 of 5,2 MB/Sec).
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            #6
            Originally posted by michael View Post
            SATA is natuurlijk wel heel snel, 300 tot 600 Mbit kan zo'n Amiga niet echt verstouwen. IDE kan in principe terugzakken tot PIO mode 1/2 (3,3 of 5,2 MB/Sec).
            Het gaat ook niet om de snelheid, maar om de interface. Het idee er achter is, is dat je dan veel makkelijker een opslagapparaat kunt toevoegen aan je Amiga. Nu moet je weer zoeken naar oude IDE of dure nieuwe IDE apparaten of je gaat werken met een IDE->Sata oplossing. In elk geval een hoop gedoe. Plus IDE kabels blijven rottige kabels die je maar wat te vaak verkeerd om er op zet en veel van de airflow in je pc kast tegengaat.

            Ik heb natuurlijk makkelijker praten, maar als snelheid geen issue is, dan kun je toch ook prima met een Ferrari door de binnenstraatjes van Amsterdam rijden.. :)

            Comment


              #7
              Sja, ik denk dat het misschien (maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet), alsof je een hyperloop trein op gewone rails zet. Ze zijn mogelijk dermate incompatibel dat het niet makkelijk te doen is. Die Ferrari kan misschien prima door de binnenstad van Amsterdam, maar ik zou hem niet op een bergpaadje voor geitjes zetten.
              [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

              Comment


                #8
                Tenzij… lelijke Lusso! :-)

                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Ik kan verklappen: met een Ferrari door de binnenstad van Amsterdam is niet fijn. Ook enkel de PC Hooftstraat, is niet fijn. Die f*cking drempels!
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Infant
                    Ik kan verklappen: met een Ferrari door de binnenstad van Amsterdam is niet fijn. Ook enkel de PC Hooftstraat, is niet fijn. Die f*cking drempels!
                    Geen ervaring mee. Opel Agila doet het iig wel goed. Kost stukje minder, maar dan heb je wel rijcomfort in een stad :P

                    Maar gaaf dat je het je kan veroorloven zo'n bak kennelijk. Lijkten wel gaaf in Duitsland of op een circuit.
                    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                    Comment

                    Working...
                    X