Announcement

Collapse
No announcement yet.

HomeComputerMuseum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Voor een mooie retro lichtshow hoef je in ieder geval niet buiten Helmond te zoeken...

    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • Magic
      Magic commented
      Editing a comment
      Zonder geluid kijkt dit best raar ;)

    • McVenco
      McVenco commented
      Editing a comment
      Mét geluid is ie niet raar wil je zeggen?

    • DatsunRyder
      DatsunRyder commented
      Editing a comment
      Ik heb nog wel een C64 staan die (met extra io chip) is gebruikt voor lichtsturing :) dus over retro lichtshow gesproken....

    #17


    Dat is de CDROM speler waar ik 3 (8bit ISA) interfaces bij heb gekregen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • Ikilledher
      Ikilledher commented
      Editing a comment
      On error run! :-)

    #18
    Wilde je nog even succes wensen met je museum!

    In Schagen, de plaats waar ik woon, start binnenkort ook een museum.. Zie:

    http://www.noordhollandsdagblad.nl/s...ef=r_regionaal

    Wellicht kan je daar is inspiratie opdoen mocht dat helpen...

    Comment


    • McVenco
      McVenco commented
      Editing a comment
      *eens

    • wiebow
      wiebow commented
      Editing a comment
      Premium artikel. wtf???? In Schagen?

    • Magic
      Magic commented
      Editing a comment
      Gewoon even accountje aanmaken wiebow ;)

    #19
    Zojuist een gesprek gehad met de gemeente Helmond. Ik krijg hun steun \o/ en ze zijn enthousiast. Helaas heeft de gemeente Helmond momenteel geen panden/ruimtes leeg staan waar ze mij onder kunnen brengen. Ik word daarom gekoppeld aan de centrumplanning om een zogenaamde 'popup store' te realiseren in het centrum waar ik voor een bepaalde periode het museum mag onder gaan brengen. Ook word ik in contact gebracht met een aantal lokale initiatieven voor o.a. marketing die wellicht ook weer wat contacten hebben met vastgoedhandelaren met lang leegstaande panden.

    Dus weer een stapje vooruit \o/

    Comment


      #20
      \o/ voor whizzi :)
      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

      Comment


        #21
        Ik ben benieuwd, WHiZZi! Wat betekent dit voor je plannen? Een pop-up store bevind zich immers doorgaans in een leegstaand winkelpand?
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #22
          Infant Dat is correct, alhoewel er ook nog gekeken wordt naar andere oplossingen, al dan niet tijdelijk. De gemeente gaat in ieder geval voor een nog te bepalen periode de huur betalen om uit te proberen wat het gaat doen. Er wordt ook gekoppeld met een stichting welke momenteel bezig is om een soort Hackerspace in Helmond te maken en die op zoek zijn naar ruimte.

          De opstartkosten, dus inrichting met name, zullen voor een klein deel door de gemeente worden gesubsidieerd (al dan niet in samenspraak met de lokale kringloop), het andere deel zal ik andere manieren voor moeten zoeken. Hiervoor wil ik o.a. ook een indiegogo voor opstarten en wellicht dat er nog investeerders zijn. Ik ga in geen geval aan de gang met een lening bij een bank, ik ga geen museum openen met een dikke schuld.

          Nou ken ik toevallig nog wel wat bedrijven met zaken zoals tafels die ik wellicht voor een spotprijs mag overnemen of in ieder geval als tijdelijke invulling. Vooral in het begin zullen 100% van de inkomsten van het museum direct terug gaan naar de aanschaf van interieur.



          Comment


            #23
            WHiZZi, ik ben benieuwd of er nog updates zijn?
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #24
              WHiZZi

              Check dit:
              Weggeefmeubels
              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

              Comment


                #25
                Thanks Ikilledher , maar de echt zinnige zaken zijn al weg (helaas).

                Infant 8 Maart aanstaande heb ik een gesprek met stadsplanning, Helmond marketing en de ambtenaar welke mijn contact is binnen de gemeente. Dan zal er hopelijk iets concreets uit komen in de vorm van een in ieder geval tijdelijk onderkomen.

                Ondertussen ben ik bezig om een aantal financiële scenario's op papier te schetsen zodat ik wat meer duidelijkheid krijg wat de opstartkosten zijn zodat ik daarmee weer kan bepalen waar ik deze vandaan haal.

                Comment


                  #26
                  Ik kan niet wachten tot de A-C/BBQ voor een statusupdate! Iemand! Houd me tegen!

                  Click image for larger version

Name:	Blake_and_Mortimer.png
Views:	81
Size:	151.3 KB
ID:	11706
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    #27
                    Ik kan je die update nu ook wel geven hoor, is sinds gisteren (donderdag) bekend.

                    Alles staat op groen betreffende het pand. Zowel de directie van de Vlisco (=eigenaar pand) als de burgemeester en wethouders van cultuur en economie staan volledig achter het plan.

                    Het pand wordt vastgelegd voor 10 jaar met een optie op verlenging van nog eens 10 jaar tegen een zo laag mogelijke rente/nihil voor in ieder geval de eerste 4 jaar. Dus het is niet een tijdelijk onderkomen.

                    De gemeente is inmiddels geld aan het vrijmaken om het pand te laten keuren en deels te verbouwen (terug plaatsen ramen, ingang en algemene veiligheid). Op 23-05 komt college B&W bij elkaar om over dit pand te praten.

                    Begin juni zullen de burgemeester van Helmond en de 2 genoemde wethouders een rondleiding krijgen in het pand waar er (hopelijk) een datum wordt bepaald voor de officiële sleuteloverdracht, al dan niet huurovereenkomst tussen de stichting en de eigenaar van het pand.

                    Het feit dat de gemeente zich ermee bemoeid zal, prettig genoeg, geen vertraging gaan opleveren betreffende vergunningen en dergelijke. Volgend jaar wordt College B&W opnieuw gekozen en men zet dus vanuit dit college alles op alles om het museumpand dit jaar te openen.

                    Verder zal ik mij in de komende weken aansluiten bij de overkoepelende stichting als bestuurslid/directie. Deze al reeds jarenlang bestaande stichting is nu vooral bezig met het organiseren van evenementen en festivals. Dus ik zal dat er ook maar wat bij gaan doen... (gelukkig doe ik dat ook al jaren vanuit mijn bands). Heel maf, begin ik een computermuseum en ga ik straks nog steeds festivals organiseren.
                    Kortom, donderdag 11-05 is definitief het punt van geen weg meer terug, het HomeComputerMuseum gaat er dit jaar komen

                    Last edited by WHiZZi; 13-05-2017, 00:04.

                    Comment


                      #28
                      Klinkt goed! Mijlpaal! :D Heel veel succes!

                      Comment


                        #29
                        Jeej! Ik zie een Retro Computer Muziek festival! Met gouwe klassiekers als de lemmings-dans :)
                        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                        Comment


                          #30
                          Top top top!

                          Comment

                          Working...
                          X