Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiegeltje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Spiegeltje

    Vandaag kreeg ik een heuse donatie voor het binnenkort op te richten HomeComputerMuseum. Dè spiegel van BBS de Saen, jullie vast wel bekend.

    Guus Hildesheim had deze spiegel in zijn winkeltje in Zaandam hangen en is uiteindelijk ook mee naar zijn huis gegaan. Na zijn overlijden is het grote deel van de inboedel in Amsterdam terecht gekomen bij J.J. van Putten met wie hij naar Amiga/Commodore beurzen ging.

    Inmiddels is deze meneer ook overleden en via zijn vrouw bij een verzamelaar in het noorden van Nederland terecht gekomen. Deze laatste heeft de spiegel aan mij gedoneerd zodat ik dit stukje Commodore geschiedenis kan vereeuwigen in het museum.


    #2
    WHiZZi - leuk!

    misschien is het een leuk idee om in een aparte thread de vorderingen van je museum bij te houden?
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Ik denk dat ik volgende week daar speciaal een topic voor open, dan heb ik een gesprek over een pand en de subsidie dus daarna weet ik welke vorm het gaat hebben en kan ik grofweg inschatten wanneer ik de deuren kan openen. Ik hoop overigens op Juni 2017, dat is 40 jaar na introductie van de eerste complete homecomputers (De Apple II en Commodore PET 2001 werden in juni 1977 geïntroduceerd).

      Comment


        #4
        Fingers crossed!
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #5
          Klinkt goed whizzi. Mag ik vragen waar je ongeveer van plan bent om je museum te openen?
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            #6
            Goed om te zien dat de spiegel bij de juiste persoon terecht is gekomen. Ik zag hem ook al een aantal keren op Marktplaats voorbij komen en twijfelde of ik hem zou kopen. Nu het in jou museum komt is dat alleen maar beter.
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


              #7
              Originally posted by michael View Post
              Klinkt goed whizzi. Mag ik vragen waar je ongeveer van plan bent om je museum te openen?
              In de 'Dutch Silicon Valley', oftewel in Helmond (Eindhoven/Helmond wordt zo wel eens genoemd wegens de vele techniek bedrijven). Plus dat Helmond 4 treinstations heeft, aansluiting heeft op 3 snelwegen, voldoende leegstand op A- en B-lokaties en een tot nu toe gewillige gemeente die graag nieuwe initiatieven ondersteunt om daarmee leegstand te voorkomen en toerisme naar Helmond te halen.

              Extra reden, binnen 3 uur rijden heb ik heel de Benelux en een groot deel van Duitsland in bereik.

              Mocht de gemeente alsnog besluiten om niet mee te werken, dan ga ik in de buurt 'shoppen', dus het blijft sowieso in de regio.

              Om alvast een tipje van de sluier op te lichten wat de plannen zijn, een offline retrocomputer café (en dit is maar één van de ideeën)

              Comment


                #8
                Originally posted by WHiZZi View Post

                Om alvast een tipje van de sluier op te lichten wat de plannen zijn, een offline retrocomputer café (en dit is maar één van de ideeën)
                Met of zonder analoge versie van Manon? :-)
                It's a wonder tall trees ain't layin' down

                Comment


                  #9
                  Het is maar een idee, maar een analoge versie van een Manon zou zomaar kunnen ja.

                  Comment


                    #10
                    Maar is het dan ook het origineel?
                    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                    Comment


                      #11
                      Het is wel origineel.

                      Comment


                        #12
                        WHiZZi - we zijn inmiddels weer een weekje verder. Zijn er nog vorderingen?
                        It's a wonder tall trees ain't layin' down

                        Comment


                          #13
                          Helaas, gisteren om 08:30 kreeg ik een telefoontje dat de wethouder met griep thuis zat, dus de nieuwe afspraak is op woensdag 8 februari. Ik zal vandaag wel even een topic openen om voor de mensen die mij niet op Facebook hebben of die ik er niet persoonlijk over gesproken heb, ook even up2date te brengen. :)

                          Comment

                          Working...
                          X