Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire V500+ is vanaf nu te bestellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vampire V500+ is vanaf nu te bestellen

    Sinds vandaag kan de Vampire V500+ besteld worden voor de A500 (duh...)
    De Prijs is 300,- euro

    Features.
    - 128MB Fastmem RAM
    - Digital video output (HDMI)
    - Fast IDE port (11,5 MB/sec)
    - SD card for HDD storage
    - Uitebreidingspoort voor o.a. wireless module (als er iemand ooit eens een driver voor wil maken)
    - 64 bit core, full 32 bit compatibility
    - Directly update core from the Amiga without need for external programmer
    - FPU and 16 bit Audio is planned for future updates

    Je kan je interesse aangeven op:
    http://orders.apollo-accelerators.com/

    Wees er snel bij er zijn er in 2 uur tijd al 50 besteld, dus als je niet al te lang wil wachten dus snel bestellen.
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    #2
    Yes!! Ik heb er ééntje besteld :-)
    => Commodore A600HD/40 <=
    3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

    Comment


      #3
      Originally posted by CrazyBob View Post
      Yes!! Ik heb er ééntje besteld :-)
      Gaaf!
      Nu hopen dat je hem snel hebt, er zijn al bijna 200 aanvragen gedaan voor de V500+

      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        #4
        En, hier is er nog een die zich aangemeld heeft. Ben benieuwd.
        Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

        Comment


          #5
          Ben ook heel benieuwd om 1 deze maanden eens een V500+ in het echt te mogen bewonderen!
          De aanvragen voor de V500+ lopen als een speer, bijna 300 binnen 24 uur!
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            #6
            Ik vind het wel een enorme prijsverhoging ten opzichte van de €150 voor de Vampire 600. Ik weet dat deze nu professioneel gemaakt worden, maar dit is wel een behoorlijk verschil. Ik wacht dan liever een standalone af, dat is denk ik economisch beter te accepteren. De amiga 500 wordt hiermee toch al gereduceerd tot een Vampire dockingstation. Met nostalgie heeft het voor mij weinig te maken zo. :) Vooral mooie bloedstelpend hardware.
            [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

            Comment


              #7
              Het probleem waar het Vampire team tegenaan loopt is dat Altera, de producent van de Cyclone FPGA, is overgenomen door Intel. Dit heeft nogal tot een prijsverhoging geleid, vandaar de hogere prijs. Nog steeds een behoorlijk bedrag, ben ik met je eens. Maar, het lijkt me enorm cool zo'n apparaat in mijn A500 te hebben.
              Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

              Comment


                #8
                Maar maakt het de games er sneller op? De Amiga 500 games zijn gebaseerd op een computer met een 7Mhz processor en 1MB ram. Het enige wat je met deze kaart bereikt is een snellere Workbench omgeving. Leuk voor tekstverwerking, painten en misschien internetten, mar dat kan op een gewone computer ook wel. Ik vind het nogal een investering 300 euro.

                Comment


                  #9
                  Snowwie
                  Met deze kaart kun je ook de latere Amiga games zoals napalm,payback,gloom,Nemac IV en ook Doom etc ook meer dan prima spelen, straks met de FPU ook Quake 1+2.
                  Daarnaast kun je er inderdaad zeer prima mee internetten (netsurf/Amirc etc)) en de nieuwere Amiga demos speelt ie ook prima af (alles wat 060 nodig heeft) zeker als straks ook AGA geïmplementeerd is of Als de Vampire 1200 uit is.
                  Ik gebruik mijn A600+vampire 2 ook als Mp3 juke box en luister er internet radio mee via shoutcast, gebruik dropbox en Google drive.
                  En als leuke extra bonus ook nog eens heb je er RTG bij en kun je de WB in 720P draaien, en SAGA is echt heel snel.
                  AMMX maakt het mogelijk dat je dalijk met Gold 2 MPEG op nette resoluties en kwaliteit soepel kan afspelen, turtle mode voor de oude games.

                  Ja het is een flink bedrag ik geef toe, maar het is wel een hoop bang for the buck in classic Amiga land, er is niks wat ook maar ook in de buurt komt.
                  Tuurlijk is je pc met WinUAE een stuk sneller maar als je het op een echte Amiga wil draaien is Vampire the way to go op dit moment.
                  Kan alleen maar zeggen dat het een hoop lol is met de vampire er in, wat mij betreft heeft ie zijn geld in een kleine 4 maanden al opgeleverd.
                  En het beste moet nog komen met elke core update meer snelheid,meer functionaliteit.
                  [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Klinkt leuk, maar ik denk dat prijs/wat je er voor krijgt minder is als een standalone versie. En zoveel als er in de Vampire 500 zit, maakt de Amiga 500 niet weer als een stel poorten en diskdrive voor de Vampire 500. Bovendien zijn die poorten en disks oud. Ik kan die €300 dan toch beter stoppen in een standalone van €500 (dat is nog steeds de richtprijs toch)?
                    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                    Comment


                      #11
                      Stand Alone zal inderdaad betere specs hebben, overigens krijgt die dezelfde specs als de V1200.
                      €500 was ongeveer de richtprijs voor de stand alone inderdaad, alleen zal dat nog wel een fikse tijd duren voor hij uit komt.
                      Het is natuurlijk ook erg persoonlijk wat je keus is.
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        #12
                        Supervet dat deze kaart eindelijk in massaproductie gaat! Hier heb ik op gewacht.
                        Hoe kan je trouwens zien wat de tellerstand is qua preorders?


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Teller stand (totaal) kun je hier zien: http://orders.apollo-accelerators.com/
                          Kleine 1200 zijn vampire 600 kaarten en dus ruim 400 vampire 500+ kaarten zijn aanvragen voor gedaan.
                          Dit betreft dus totaal, dus ook kaarten die al geleverd zijn.
                          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                          Comment


                            #14
                            ergens in 2017.. het is dan maar zo

                            Comment


                              #15
                              Netsurf (build 10 dec 2016 No FPU) op Gold core 2 X13 Vampire v2 500+

                              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X