Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga Cafe - Amiga 1200 Case & Keycaps Partner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Nu ik er zo over nadenk, voel ik me toch soort van bedrogen. Ik was toen te laat met de kickstarter, maar er werd toen gezegd; "we maken deze cases in de genoemde aantallen en dan is het klaar". Nu is er ineens alsnog een mogelijkheid en blijken ze toch nog meer te gaan maken... de kickstarter hielp ze uit de initiële kosten en nu gaan ze cashen?
    Neemt niet weg dat ik blij ben dat ik alsnog een gave case zou kunnen kopen, maar ik zou niet nog een keer geloven in een "je moet nu of anders ben je te laat"-verhaal...
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #17
      Originally posted by michael View Post
      Nu ik er zo over nadenk, voel ik me toch soort van bedrogen. Ik was toen te laat met de kickstarter, maar er werd toen gezegd; "we maken deze cases in de genoemde aantallen en dan is het klaar". Nu is er ineens alsnog een mogelijkheid en blijken ze toch nog meer te gaan maken... de kickstarter hielp ze uit de initiële kosten en nu gaan ze cashen?
      Neemt niet weg dat ik blij ben dat ik alsnog een gave case zou kunnen kopen, maar ik zou niet nog een keer geloven in een "je moet nu of anders ben je te laat"-verhaal...
      Ik vermoed dat het initieel de bedoeling was, maar dat het enthousiasme (of in ieder geval de hoeveelheid enthousiasme) de meneer achter de Kickstarter heeft doen verbazen.
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #18
        Sja, maar het verhaal erachter was dat de aluminium mallen dan op waren.
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


          #19
          Originally posted by michael View Post
          Sja, maar het verhaal erachter was dat de aluminium mallen dan op waren.
          Ja,

          Dat is inderdaad een verhaal ja. Daar gingen toen al wel veel mensen (met kennis) tegenin. Misschien kan Megatron nog iets reopen over de intenties/misverstanden/het geneuzel omtrent het Amiga case project van Philippe. Je bent niet de enige met een 'nare smaak' in de mond, maar in tegenstelling tot (maar ook identiek aan) veel andere Kickstarters zou dat in dit geval wel eens kunnen komen door naiviteit en onwetendheid van de eigenaar en niet omdat hij kwaad van zin was.
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #20
            Originally posted by michael View Post
            Nu ik er zo over nadenk, voel ik me toch soort van bedrogen. Ik was toen te laat met de kickstarter, maar er werd toen gezegd; "we maken deze cases in de genoemde aantallen en dan is het klaar". Nu is er ineens alsnog een mogelijkheid en blijken ze toch nog meer te gaan maken... de kickstarter hielp ze uit de initiële kosten en nu gaan ze cashen?
            Neemt niet weg dat ik blij ben dat ik alsnog een gave case zou kunnen kopen, maar ik zou niet nog een keer geloven in een "je moet nu of anders ben je te laat"-verhaal...
            Ik ben toentertijd een van de mensen geweest die, zoals infant al aangaf, er tegenin gegaan is.. mede omwille van die reden.. ik heb mij toen in de 2e aanloop ingezet voor het Amiga Trademark te realiseren en achter de schermen te pushen voor mallen die een langere life-span hebben. Philippe heeft nooit gelogen en de intenties van hem zijn 100% oprecht. Het gevolg van mijn bemoeienissen alsmede de inzet van de duurdere mallen is er nu een hogere yield mogelijk en kan er meer geproduceerd worden en dus ook meer omzet (omzet, niet winst!) gemaakt worden en zijn daardoor weer vervolgprojecten in de startblokken gekomen die (geloof mij maar op mijn blauw-rode bril) jullie wel eens erg vrolijk zouden kunnen stemmen.

            Resultaat..

            Je betaald niks meer dan in de kickstarter.. (onder voorbehoud, denk aan reseller kosten)
            Je hebt een distributie kanaal in Europa..
            Je hebt meer keuzes (kleuren)..
            Je hebt straks een custom build generator..
            Je kunt ook keycaps bestellen..
            Je vist niet achter het net..
            Je gaat meer zien komen..

            Ik hoop dat, wetende wat je nu weet, jij je niet meer bedrogen voelt en nu blij de dag in gaat
            Last edited by Megatron; 26-10-2016, 09:30.

            Comment


              #21
              michael Het is nog vroeg.. en lees nog eens je bericht.. was dat een typo dat je NIET aan de kickstarter had deelgenomen?
              Als je niet aan iets deelneemt en daarna dan toch nog de kans krijgt.. dan zou je net opgelucht moeten zijn.. hoe kun jij je dan bedrogen voelen?

              Comment


                #22
                Originally posted by iRetroVolver
                michael Het is nog vroeg.. en lees nog eens je bericht.. was dat een typo dat je NIET aan de kickstarter had deelgenomen?
                Als je niet aan iets deelneemt en daarna dan toch nog de kans krijgt.. dan zou je net opgelucht moeten zijn.. hoe kun jij je dan bedrogen voelen?
                Ik was te laat bij de kickstarter en ik ben zeker blij dat ik alsnog de kans krijg. En begrijp me niet verkeerd; ik vind het sowieso gaaf. Maar dat iets eerst wordt verkocht als; "gelimiteerd en dan is het op" en daarna is het "hee, we gaan toch nog wat extra maken", geeft een blij gevoel, maar ook met het idee dat ik in de toekomst ze niet voor de volle 100% vertrouw met dergelijke berichten... is dat logischer? :)
                [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                Comment


                  #23
                  Originally posted by michael View Post

                  Ik was te laat bij de kickstarter en ik ben zeker blij dat ik alsnog de kans krijg. En begrijp me niet verkeerd; ik vind het sowieso gaaf. Maar dat iets eerst wordt verkocht als; "gelimiteerd en dan is het op" en daarna is het "hee, we gaan toch nog wat extra maken", geeft een blij gevoel, maar ook met het idee dat ik in de toekomst ze niet voor de volle 100% vertrouw met dergelijke berichten... is dat logischer? :)
                  De uitleg die ik gaf is denkelijk wel afdoende toelichting waarom er door verstandige keuzes te maken, er toch meer komt dat initieel gedacht was.. wat jou dan de kans heeft geboden toch iets te kunnen kopen..

                  Maar heb je na mijn vorige uitleg nog altijd een "ik vertrouw toekomstige berichten dan niet zo.." of was dat voorheen het geval?

                  Comment


                    #24
                    Ik krijg het gevoel dat men wel erg op Philip aan het inhakken is. Ik heb steeds gelezen dat de kleur van de limited edities nooit meer gebruikt zal worden. Dat heb ik gelezen als: andere kleuren wel.!
                    anderen klagen over het uitstel. Ja het duurt wat langer, maar ik heb er vertrouwen in dat alles er komt. Laat ik eens een ander bedrijf noemen dat een C64 relaxed maakt... tussen aankondiging en verkoop van een handje vol exemplaren zat ook een beetje vertraging. De aca500 is uitverkocht en er komt een plus versie. Voordat deze er is woedt de amiga reloaded aangekondigd. Maar daar ontbreekt een jaar later elk spoor van. Begrijp mij niet verkeerd. Jens maakt super mooie producten, maar deadlines...
                    in amiga land doet Philip het dus niet slecht en hij houdt iedereen op de hoogte.

                    Comment


                      #25
                      Originally posted by Verkoophoek View Post
                      Ik krijg het gevoel dat men wel erg op Philip aan het inhakken is. Ik heb steeds gelezen dat de kleur van de limited edities nooit meer gebruikt zal worden. Dat heb ik gelezen als: andere kleuren wel.!
                      Dat werd vanaf het begin gezegd en dat blijft ook zo. De limited editions (Lukhash, Red Sector, DESiRE, etc..) die zijn in gelimiteerde oplage en dat zal ook niet veranderen. Ik had graag nog een Lukhash versie gehad, maar helaas.. ofschoon ik deel uitmaak van het development team.. en dat is gewoon fair.

                      Originally posted by Verkoophoek View Post
                      Begrijp mij niet verkeerd. Jens maakt super mooie producten, maar deadlines...in amiga land doet Philip het dus niet slecht en hij houdt iedereen op de hoogte.
                      Ja, Philippe is een van de meest correcte mensen die ik ken.. zelfs nog toen Jens Schönfeld in een moment van Duits narcisme ultieme jaloezie even op Philippe zijn project begon af te geven.. dat was echt zo fout.. bah!... en dan alsnog.. en dat siert hem.. is hij open voor een samenwerking met Jens en wil het graag uitpraten.

                      Comment


                        #26
                        Ik heb verder ook alleen maar bewondering voor hem dat ie dit van de grond gekregen heeft. Maar een beetje naief en misschien over enthousiast is hij wel en zodoende "over promiset" hij zo af en toe wel eens. En dan loop je het risico dat je wat mensen teleurstelt.

                        Comment


                          #27
                          Originally posted by spud View Post
                          Ik heb verder ook alleen maar bewondering voor hem dat ie dit van de grond gekregen heeft. Maar een beetje naief en misschien over enthousiast is hij wel en zodoende "over promiset" hij zo af en toe wel eens. En dan loop je het risico dat je wat mensen teleurstelt.
                          Wat heeft hij dan overpromised wat niet is nagekomen?

                          Zoals ik het zie, en ik heb er zelf genoeg tijd en moeite in gestopt, was de belofte dat er een case zou komen in meerdere kleuren en configuraties.. daar kwam toen het Amiga Logo bij en limited editions.. toen meer kleuren dan initieel gedacht.. toen kwamen er meer limited editions bij.. meer perks.. het keycaps project.. en er komt nu nog een groot project waar ik binnenkort meer over kan vertellen, en wat net zo bruut is als het case project.

                          Iedereen heeft natuurlijk het recht op zijn/haar eigen mening, maar ik zie geen beloftes die hij niet is nagekomen.. ergo.. het is net meer geworden.

                          Comment


                            #28
                            Met name z'n tijdslijnen. En dat gaat bijna bij iedereen fout op kickstarter, maar toch, ik vond hem altijd wel heel optimistisch (naief) hierin zitten.

                            Comment


                              #29
                              Laat ik het volgende over tijdlijnen zeggen.. Ik ben werkzaam in de Pharma/BioTech en manage Quality Assurance projecten. Tijdlijnen worden door de vele factoren (lees: externe factoren) beïnvloed.. en dan negatief.. Nu is dit project "maar" een 150+K EURO project, echter heb je hier dezelfde aspecten die meespelen. Je bent afhankelijk van leveranciers grondstoffen (Plastics, Metals etc.), diensten zoals mallen (in Singapore), label/Badges (China) en weet ik wat nog meer.. je moet een plan maken met een tijdlijn.. en die stel je bij op basis van je voortgang.. dat is niet vreemd.. en als je eerste test run niet 100% is, dan stel je bij en ga je voor een 2e test run.

                              Nu ken ik Philippe onderhand redelijk goed.. die gast doet dit er "even" naast zijn reguliere job en ik spreek hem wekelijks. Die is zeer zeker niet naïef. Hij weet wat hij wil bereiken, zet een doel, maakt een planning.. en gaat ervoor! Ik vind het derhalve ook zeer belangrijk dat wij (noem het de community voor mijn part) hem wel mogen danken en ook steunen in deze. Het is altijd zo makkelijk om vanaf de zijlijn commentaar te geven terwijl men nog niet eens bekend is met alle aspecten die er spelen..

                              Het is absoluut geen aanval op iemands mening, maar ik vond het toch van belang hierop adequaat te reageren gezien de moeite die hij doet.. en ik kan je verzekeren.. het eindproduct zal niemand teleurstellen.. daar ben ik van overtuigd.
                              Zo.. nu stop ik hierover
                              Last edited by Megatron; 27-10-2016, 15:52.

                              Comment


                                #30
                                Originally posted by iRetroVolver View Post

                                Ik ben toentertijd een van de mensen geweest die, zoals infant al aangaf, er tegenin gegaan is.. mede omwille van die reden.. ik heb mij toen in de 2e aanloop ingezet voor het Amiga Trademark te realiseren en achter de schermen te pushen voor mallen die een langere life-span hebben. Philippe heeft nooit gelogen en de intenties van hem zijn 100% oprecht. Het gevolg van mijn bemoeienissen alsmede de inzet van de duurdere mallen is er nu een hogere yield mogelijk en kan er meer geproduceerd worden en dus ook meer omzet (omzet, niet winst!) gemaakt worden en zijn daardoor weer vervolgprojecten in de startblokken gekomen die (geloof mij maar op mijn blauw-rode bril) jullie wel eens erg vrolijk zouden kunnen stemmen.

                                Resultaat..

                                Je betaald niks meer dan in de kickstarter.. (onder voorbehoud, denk aan reseller kosten)
                                Je hebt een distributie kanaal in Europa..
                                Je hebt meer keuzes (kleuren)..
                                Je hebt straks een custom build generator..
                                Je kunt ook keycaps bestellen..
                                Je vist niet achter het net..
                                Je gaat meer zien komen..

                                Ik hoop dat, wetende wat je nu weet, jij je niet meer bedrogen voelt en nu blij de dag in gaat
                                Maar dit is heel goed nieuws, het was me al onduidelijk of er meer cases in het wild te koop waren ipv alleen de kickstart mensen... shops zoals vesalia en amigakit zullen toch ook wel een batch willen afnemen denk ik zo?? is er een datum wanneer de cases echt te koop zijn?
                                Last edited by -Exit!-; 27-10-2016, 22:55.

                                Comment

                                Working...
                                X