Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoera! Nieuwe Workbench- en Kickstart-versies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hoera! Nieuwe Workbench- en Kickstart-versies

    Hyperion Entertainment heeft updates uitgebracht van zowel Workbench als Kickstart voor klassieke echte Amiga’s. Als je beide updates koopt voor het luttele bedrag van een paar tientjes kijk dan op voorhand even wàt je koopt: een paar oplossingen voor bugs die decennia eerder opgelost zijn en de enige feature lijkt een aangepaste copyright-tekst. O ja, natuurlijk die rood-witte strandbal die je nooit ziet tijdens het booten. Kopen dus! Dit is natuurlijk slechts mijn bescheiden mening maar ik ben wel benieuwd naar andere argumenten voor of tegen.

    Click image for larger version

Name:	Halloween-special-Hyperion-entertainment-new-updated-kickstarts-for-Amiga-classic-500x294.jpg
Views:	1480
Size:	18.3 KB
ID:	8877

    De pagina’s: Workbench 3.1 (40.43) en Kickstart 3.1 (40.72). Let wel… wanneer je beiden koopt, krijg je tien procent korting.
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    #2
    Dit doet me denken aan "mijn" eerste werkjes op de C64; met een editor de namen aanpassen et voila: ik had weer iets gemaakt!
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Originally posted by Infant View Post
      Dit doet me denken aan "mijn" eerste werkjes op de C64; met een editor de namen aanpassen et voila: ik had weer iets gemaakt!
      hahaha.. ik moest meteen denken aan de Tool Disks die in elkaar schopte samen met een Hex/Hash editor zodat de checksum nog klopte..

      Hyperion.. leeft dat nog?

      Comment


        #4
        Als ze een echte update hebben, maak me maar weer wakker Het zou fijn zijn als eens zorgen dat scsi.device eens goed op de schop gaat en >4gb ondersteund en ook gelijk >128GB, dan wordt het pas leuk, dan hoef ik geen setpatch meer te doen.

        Comment


          #5
          Heb met hyperion gemailt en antwoord gehad van steven solie, hij zei dat er meer updates aan zit te komen voor classics.. maar hoe en wat doet hij niet uit de doeken.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Ik snap het echt niet meer hoor. Ik dacht dat Cloanto de rechten had op het classic OS?????

              Comment


                #8
                Originally posted by spud View Post
                Ik snap het echt niet meer hoor. Ik dacht dat Cloanto de rechten had op het classic OS?????
                Je bent niet de enige.

                Wat ik hieruit opmaak is dat Hyperion het recht heeft op de (broncode van) Amiga OS 3.1 om uiteindelijk Amiga OS 4.x verder te ontwikkelen, aan te passen en te verkopen. Dit recht (maar dus niet het eigendom!) hebben ze verkregen van Amiga Inc, wat op zijn beurt de copyrights weer heeft verkocht/overgedragen aan Cloanto.

                Ach, who cares. Hyperion is vreemd opererend bedrijf wat in een land anders dan België al 26 keer failliet zou zijn verklaard. Met de laatste update, waar deze thread over gaat, laten ze maar weer eens zien hoe goed ze bezig zijn. De grootste verandering is de naam, kleur en het logo van/op het Kickstart scherm - een echt bruikbare aanpassing zit er niet bij. Ik herhaal maar weer eens iets wat ik al veel eerder heb gezegd: alles na 3.1 is geen Amiga, het draagt hooguit de naam Amiga. En dat laatste vaak met een berg controverse op de koop toe.
                It's a wonder tall trees ain't layin' down

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Buzzfuzz
                  Als ze een echte update hebben, maak me maar weer wakker Het zou fijn zijn als eens zorgen dat scsi.device eens goed op de schop gaat en >4gb ondersteund en ook gelijk >128GB, dan wordt het pas leuk, dan hoef ik geen setpatch meer te doen.
                  Ik heb de Kickstart 3.X van Cloanto en de Workbench 3.X en deze heeft geen problemen met mijn CF van 32GB.

                  Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

                  [SIZE=10px]A1200 - 8MB Fast Ram - 32GB CF - Kickstart 3.X - Classic Workbench FULL - Phillips CM 8833[/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by StarQuake View Post
                    Ik heb de Kickstart 3.X van Cloanto en de Workbench 3.X en deze heeft geen problemen met mijn CF van 32GB.

                    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
                    Exact. Maar die meuk van Hyperion introduceert dat probleem dus wel weer (of lost het in ieder geval niet op).
                    It's a wonder tall trees ain't layin' down

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Infant View Post

                      Exact. Maar die meuk van Hyperion introduceert dat probleem dus wel weer (of lost het in ieder geval niet op).
                      Precies, dus het is de vraag of er daadwerkelijke nuttige updates aankomen van hyperion voor wb3.1 , wb3.9 mag ook maar weet niet wie die rechten weer heeft?

                      Comment

                      Working...
                      X