Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phase 5???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    ...en nog steeds geen persbericht. Alleen een "nieuw", ontzettend lelijk en amateuristisch logo:

    Click image for larger version

Name:	14666054_1311938598846656_8531761812173370992_n.jpg
Views:	77
Size:	24.8 KB
ID:	8913

    Zoals dit nu loopt, kan het haast alleen maar tegen gaan vallen. Oh wacht, dat zei ik al eens. Eerst was het wachten op een logo, nu op de website; hoe moeilijk kan het zijn een persbericht de wereld in te helpen?

    Zelfs als het allemaal legitiem en met de beste bedoelingen en intenties is gedaan, zijn de acties van het nieuwe Phase 5 op z'n minst onhandig. Wereldkundig maken dat je "rond datum X" mooi nieuws gaat onthullen en het dan keer op keer uitstellen om knullige redenen, is geen recept voor succes.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #17
      Originally posted by Infant View Post
      Wereldkundig maken dat je "rond datum X" mooi nieuws gaat onthullen en het dan keer op keer uitstellen om knullige redenen, is geen recept voor succes.
      Is dat niet gewoon HET standaardrecept voor elk Amiga product sinds Commodore overleed?

      Comment


        #18
        Originally posted by McVenco View Post

        Is dat niet gewoon HET standaardrecept voor elk Amiga product sinds Commodore overleed?
        Ergens is dat logisch ... de budgetten zijn er niet meer. Vroeger had je bijvoorbeeld nog bevallige dames op een beurs zoals in Keulen die geen zak afwisten van de spullen in de etalage maar tja het oog wil ook wat en dat begrepen ze toen nog wel.

        Comment


          #19
          Originally posted by SimonV View Post

          Ergens is dat logisch ... de budgetten zijn er niet meer. Vroeger had je bijvoorbeeld nog bevallige dames op een beurs zoals in Keulen die geen zak afwisten van de spullen in de etalage maar tja het oog wil ook wat en dat begrepen ze toen nog wel.
          Dat is misschien wel zo, maar dat neemt nog niet weg dat het Phase 5 verhaal redelijk slecht is. Iets aankondigen, het vervolgens met "a few days" uitstellen om het vervolgens maar gewoon elke keer te gooien op een website die niet af is, heeft niets te maken met het ontbreken van goed gevormde dames op een beurs of budget, maar alles met planning.
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #20
            Tja de zakelijke instincten van Kipper&Co wat betreft de Vamire waren ook op zijn best "twijfelachtig" te noemen ... maar die is er ook gekomen. Wel min of meer dan toch.

            Ik wil maar zeggen iedereen heeft zijn talenten en misschien is communicatie en logodesign niet meteen iets van die persoon... dus ik laat het nog in het midden. De waarheid komt snel genoeg aan het licht en het is niet dat hij al geld van iemand aanneemt.

            Comment


              #21
              Originally posted by SimonV View Post
              Tja de zakelijke instincten van Kipper&Co wat betreft de Vamire waren ook op zijn best "twijfelachtig" te noemen ... maar die is er ook gekomen. Wel min of meer dan toch.

              Ik wil maar zeggen iedereen heeft zijn talenten en misschien is communicatie en logodesign niet meteen iets van die persoon... dus ik laat het nog in het midden. De waarheid komt snel genoeg aan het licht en het is niet dat hij al geld van iemand aanneemt.
              De Vampire van Majesta icm met het Apollo Core team maakt Phase 5 geen schijn van kans, zoals ik al zei, die rennen rondjes om een echte 060, als ze nu al 400+Mhz draaien t.o.v. een echte 060, wat hopen ze dan te bereiken bij Phase 5 ?

              Comment


                #22
                Originally posted by Buzzfuzz View Post

                De Vampire van Majesta icm met het Apollo Core team maakt Phase 5 geen schijn van kans, zoals ik al zei, die rennen rondjes om een echte 060, als ze nu al 400+Mhz draaien t.o.v. een echte 060, wat hopen ze dan te bereiken bij Phase 5 ?
                En vergeet niet dat een Vampire gebruikt maakt van DDR2 geheugen ipv oude trage EDO SIMM's, plus je krijgt er ook nog eens RTG gfx bij via HDMI.
                Op dit moment haalt een Vampire nog niet de snelheid van een 400 Mhz 060 hoor, eerder het equivalent van een 160 Mhz 060.
                Om de snelheid te halen van 400 Mhz 060 is een snellere FPGA dan een Cyclone 3 nodig, Arria 10 FPGA bijvoorbeeld zou dat makkelijk halen.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  #23
                  Originally posted by MrZ View Post

                  En vergeet niet dat een Vampire gebruikt maakt van DDR2 geheugen ipv oude trage EDO SIMM's, plus je krijgt er ook nog eens RTG gfx bij via HDMI.
                  Op dit moment haalt een Vampire nog niet de snelheid van een 400 Mhz 060 hoor, eerder het equivalent van een 160 Mhz 060.
                  Om de snelheid te halen van 400 Mhz 060 is een snellere FPGA dan een Cyclone 3 nodig, Arria 10 FPGA bijvoorbeeld zou dat makkelijk halen.
                  Dat weet ik, maar hij zegt:
                  We plan a HIGH-END Accelerator with roughly 3 times the current performance. With around 400 Points Performance Score.
                  So in the order of 68060@ 400 MHz performance result.

                  As reminder 68030@50 scores 11 points.
                  This new Apollo accelerator will therefore deliver a speed in the order of 1800 MHz 68030.

                  But the accelerator will have significant higher price.
                  What do you think about this?
                  http://apollo-core.com/knowledge.php?b=2&note=766

                  Ik zeg: doen! de prijs boeit me niet zo, als dat 4 maal meer is dan een 600V2 of zo, betaal ik er wel voor hoor, zelfs al zal die tegen de 1000 aan zitten.
                  Last edited by Buzzfuzz; 19-10-2016, 11:25.

                  Comment


                    #24
                    @Buzzfuzz

                    Ja het is de bedoeling dat die uiteindelijk gaat komen, maar dat zal nog wel een tijd gaan duren (minimaal een jaar)
                    Omdat er nogal hoge kosten aan zitten met name die FPGA zullen ze eerst genoeg recources daar voor moeten hebben in geld.
                    Ik zou er ook maar al te graag 1 willen hebben!!!

                    Eerste issue om op te lossen zijn:

                    Productie goed op gang brengen voor V600 (bijna 1000 in backlog inmiddels!!) en V500.
                    Daarna komt de V1200 (in ontwikkeling) deze zal al 1 GB DDR3 mem krijgen en waarschijnlijk Cyclone 5 FPGA (dit word dus het 'low end' model)
                    Tevens samen met de 'low end' V1200 hangt ook de standalone versie samen (zal ongeveer zelfde config hebben)

                    Er komen ook nog een paar leuke core updates aan die de huidige Vampire op veel vlakken heel erg zal doen versnellen.
                    -o.a. nieuwe memory controller (Gunnar verwacht +50% memory prestaties in troughput wat vooral SAGA ten goede komt)
                    -Short loop optimalisatie (vooral voor audio/video/plaatjes) zullen daar veel sneller van worden.
                    benchmarkt test puur op shortloops leverde voor silver core 9 en gold core 1 ongeveer 86 MIPS op met aankomende Gold 2 core wordt dat 165 MIPS.
                    -FPU moet uiteraard ook nog komen

                    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                    Comment


                      #25
                      Vampire Black Jo!

                      Comment


                        #26
                        Weet niet wat ik van hem moet denken, op a1k.org kennen ze hem wel, maar dan niet op een positieve manier namelijk, heeft hij prototypes van de oude phase 5 voor niks heeft gekregen,maar deze probeerde hij steeds voor dikke prijzen te verkopen op duitse amiga beurzen, en hij plaatst fotos van deze prototypes op die facebook pagina van hem..volgens stelt hij steeds het grote nieuwsbericht uit en zegt hij dat de website nog niet klaar is, terwijl als ik zo'n bedrijf zou beginnen is een website met een goede webshop eraan eerste prioriteit...

                        en een aantal mensen hebben zijn verkoop hotline proberen te bellen (mensen van a1k.org) en er word na tig keer bellen niet opgenomen.

                        kortom, of hij is gek en probeert uiteindelijk een soort crowdfunding op te richten om de 'neue karten' te laten produceren en takes the money and run.

                        of hij is heeeeel onhandig in communicatie en wij hadden het allemaal fout.

                        http://www.a1k.org/forum/attachment....4&d=1444924582 (foto salva op beurs in duitsland)
                        Last edited by -Exit!-; 19-10-2016, 20:39.

                        Comment


                          #27
                          It's a wonder tall trees ain't layin' down

                          Comment


                            #28
                            Is hij dat met die belachelijke prijzen op Ebay ? Dat is nieuw voor me ... ik vind zijn beschirijving in "ME" op Ebay wel grappig. Nu vraag ik me wel af wat die boingball-boxershorts waard is die ik hier heb.

                            Nu ja de clown in kwestie is dan wel goed bezig nergens meer welkom te zijn in de toekomst.

                            Comment


                              #29
                              Originally posted by SimonV View Post
                              ...Nu vraag ik me wel af wat die boingball-boxershorts waard is die ik hier heb...
                              Ik denk dat die wel de hoofdprijs waard is.. toch zeker meer dan die sokken... toch?

                              Comment


                                #30
                                Originally posted by iRetroVolver View Post

                                Ik denk dat die wel de hoofdprijs waard is.. toch zeker meer dan die sokken... toch?
                                Zeker Tenzij deze gedragen is door Mr. Petro Tyschtschenko!
                                It's a wonder tall trees ain't layin' down

                                Comment

                                Working...
                                X