Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het grote 'kijk eens wat ik heb gekocht' gesprek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Het grote 'kijk eens wat ik heb gekocht' gesprek

    Een mooi centraal gesprek waarmee je nieuw gekochte, gevonden of gestolen* spullen / prullen mag laten zien om iemand anders daar de ogen mee uit te steken. Dus niet een willekeurige VHS-videoband of een BASF-cassettebandje, maar echte spullen waar je mensen jaloers mee kan maken. Zaken zoals Star Wars op Laserdisc of een Amiga Walker zonder handtekening van Petro of een enkele (logies only) voetreis naar Oost Zimbabwe.

    Met goed gebruik zal ik aftrappen.

    Allereerst heb ik een piano gekocht. Ja, zo'n analoog akoestisch loodzwaar ding. Alleen een beetje vals, maar voor €100 moet ik niet verwachten een gestemd apparaat te krijgen.


    Dan heb ik vandaag zomaar weer eens iemand geholpen om van wat spullen af te komen en hem daarvoor €60 betaald ook nog. Ik ga morgen ophalen:

    Een rev 4.5 en rev 6. Ook met een aantal onbekende kaarten erbij. 1 lijkt een RAM-kaart te zijn, de andere een SCSI kaart en in ieder geval 1 kaart met Intel CPU erop.

    1 is defect (blauw scherm), de andere schijnt nog goed te werken. In ieder geval ook nog 2 toetsenborden erbij dus een mooi begin om een hele mooie A2000 te gaan bouwen.



    * bij gestolen spullen kunnen er mogelijk gevolgen zijn.

    #2
    Originally posted by WHiZZi View Post
    Allereerst heb ik een piano gekocht.
    Ik ben met name benieuwd wàt (of wie, je verwacht het niet) er in de piano zit. :-)
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Snaren, demper, hamertjes, ijzeren frame en een brug. Als ik op die witte dingen druk, komt er een piano achtig geluid uit. Die zwarte toetsen ook, alleen zijn die nog valser.

      En een klein beetje inkt waarmee Crane & Sons staat gestempeld

      Comment


        #4
        telt dit? sinds een week in mijn bezit. eindelijk..

        Comment


          #5
          Originally posted by rvo View Post
          telt dit? sinds een week in mijn bezit. eindelijk..
          Dat is een leuk ding!

          Ik koop niet zo veel, helaas :-)
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #6
            Dit heb ik intussen in elkaar gebouwd: een Franken-64 met custom kast van plexiglas, MOS 6510 van dottyflowers (dank!), keyboard van joshua5 (dank!). Gekken en dwazen dus naampje erin gelaserd.

            De unit is nog niet helemaal af: ik heb de strip met rode LED’s nog niet aangesloten want ik moet nog ergens 12 V vandaan zien te halen. Daarbij moet ik nog even wachten op andere toetsen. Dit toetsenbord gaat in de C64 van zoon #1 en worden vervangen door deze set.

            Hoewel het nog niet klaar is, ben ik er wel al erg blij mee. \o/

            Click image for larger version

Name:	IMG_3875.jpg
Views:	84
Size:	169.6 KB
ID:	1294
            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment


            • dottyflowers
              dottyflowers commented
              Editing a comment
              Super cool! Mooi te zien dat die 6510 in een goed huis is terecht gekomen. Enjoy!

            #7
            iKilledHer.. ik lees over veel bugs.. zijn die onderhand voltooid verleden tijd?

            Comment


              #8
              Originally posted by Infant View Post

              Dat is een leuk ding!

              Ik koop niet zo veel, helaas :-)

              Nee, wij sturen gewoon veel op naar jou.. which reminds me... Datassettes!!

              Comment


                #9
                Originally posted by WHiZZi View Post
                Ik ga morgen ophalen:
                Een rev 4.5 en rev 6. Ook met een aantal onbekende kaarten erbij.
                1 lijkt een RAM-kaart te zijn, de andere een SCSI kaart en in ieder geval 1 kaart met Intel CPU erop.
                Je was toch aan het minderen.. of eh.. oud nieuws? :tease:

                Comment


                  #10
                  Originally posted by iRetroVolver View Post
                  iKilledHer.. ik lees over veel bugs.. zijn die onderhand voltooid verleden tijd?
                  Geen idee. Ik heb ’m vanmiddag pas aangeschakeld. Ik heb gelezen over een aantal demos dat niet schijnt te werken maar dat wordt toegeschreven aan een bepaalde VIC-versie. Voor mij zijn de grote pluspunten van de Reloaded dat er geen baksteen als voeding aan hangt. Ook de chips zijn super-gemakkelijk te wisselen en S-video ingebouwd. \o/
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    #11
                    Hier ook Reloaded in een transparante case ( via de kickstart ), maar heb tot nu toe nog geen problemen ontdekt..
                    Heeft ook nog niet veel draai uren gehad.. maar zal hem ook eens even goed gaan testen.. Zou wat zijn dat er bugs zijn..
                    Hij zou op vele punten beter moeten zijn.. :)

                    De zif-sockets zijn handig, maar was niet van plan om chips te swappen zoals we vroeger disks/flops aan het swappen waren.. :)

                    Enige nadeel wat ik heb ondervonden is de (logische) plaatst voor de S-Video / jack output..
                    Ik heb een Ultimate 1541-II van gideon zweijtzer, daar komt de (passthru) serial kabel aan de zijkant uit.. en precies daar zit dus ook de s-vid / audio out.. :(
                    Past wel, maar spul staat wel een beetje onderspanning.. Had trouwens liever gezien dat er een HDMI / VGA / DVI-I poort op zou zitten, misschien optioneel..
                    Sluit wat beter aan bij de techniek van vandaag.. :) Maar goed het blijft natuurlijk retro spul.. haha..

                    Verder wel blij mee hoor!!

                    Ikilledher: heb jij een laser cutter ?

                    Comment


                    • Ikilledher
                      Ikilledher commented
                      Editing a comment
                      Jammer dat de 1541-II een beetje in de weg zit. Dat is een redelijk essentiële toevoeging.

                    #12
                    Ja, die Zif-voeten… In mijn handen wordt een chipwipper een dodelijk wapen dus die komen van pas om bijvoorbeeld eens een SID te testen. :-) Ik heb zelf geen lasersnijder; ik heb de case hier laten maken.
                    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                    Comment


                      #13
                      Originally posted by iRetroVolver View Post

                      Je was toch aan het minderen.. of eh.. oud nieuws? :tease:
                      2 complete A2000s vlakbij kan ik niet weerstaan

                      Zodra ik de Gotek aan de praat heb, komt er een GVP 030 kaart in (ligt al klaar) en Kick 3.1 zodat ik er iets meer mee kan dan nu met Kick 1.3. Leuk systeempje om erbij te hebben. Kijken of ik hier Linux op aan de praat kan krijgen, omdat het kan.

                      Comment


                      • tsb
                        tsb commented
                        Editing a comment
                        Kickstart 3.1 kan ik je wel aan helpen. stuur even een PM )

                      #14
                      Dit is mijn nieuwe aanwinst. Een rijkelijk geillustreerd geschiedenisboekje over de romeinse bezetter.

                      Comment


                        #15
                        Woe! Vrij te selecteren 32 KB-uitbreiding voor de VIC! \o/

                        Click image for larger version

Name:	32k.jpg
Views:	82
Size:	116.9 KB
ID:	1618
                        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                        Comment

                        Working...
                        X