Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga Event in Nederland?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga Event in Nederland?

    Ik vroeg me af of we zoiets hebben als Commodore Amiga Ireland event - Jan 21st 2017. In Duitsland zijn er ook af en toe van dit soort events, maar in Nederland heb ik nog niet zoiets gezien. Ik kan me niet voorstellen dat de scene in Nederland verhoudingsgewijs zoveel kleiner zou zijn. Ierland heeft nog geen 5 miljoen inwoners en anderhalf keer zo groot als Nederland. Je zou toch denken dat het dan 17/5*1,5=5,1 keer makkelijker en te organiseren is. 17/5 voor het aantal mogelijke bezoekers en nog eens 1,5 keer makkelijker omdat de afstanden kleiner zijn.

    Is er zoiets? Is het een idee om zoiets misschien te gaan organiseren. En alvast; Nee ik ga dat niet op mijn hals halen, ik heb nog nooit evenementen georganiseerd. Ik zou best willen helpen met organiseren.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    #2
    Euh... last van short time memory loss :) http://amiga30.eu/

    Of ben je onlangs pas (weer) met Amiga's aan de slag gegaan?

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      +1

    #3
    Gelukkig hebben wij 6 keer paar jaar een bijeenkomst in Maarssen. En toevallig ook Vandaag!

    Comment


      #4
      Dus komt allen naar Maarssen vandaag
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        #5
        Ik ben pas net weer bezig met Amiga's. Amiga 30 kwam ook niet handig uit; net huis gekocht, net pappa geworden, dus had wel wat anders aan mijn hoofd :)

        Maar Amiga 30 is niet jaarlijks, die in Ierland wel. Commodore Dag, ik ga vandaag er heen. Ben wel benieuwd wie ik nu weer ga ontmoeten.
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


          #6
          Elk jaar het 30 jarig jubileum van de Amiga vieren zou ook wel wat vreemd zijn! 😉

          Misschien komt er vgend jaar wel weer een event in Nederland. Als er voldoende animo is weet ik wel wie er een feestje van kunnen maken...
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #7
            Amiga 31 had ook gekund dit jaar 😊
            [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

            Comment


              #8
              Ik vond het geweldig om samen met een paar andere zwaar beschadigde Amiga geeks/nerds/hoarders het Amiga 30 event in Nederland (als eerste van een serie Amiga 30 events) te mogen organiseren. Het was speciaal omdat dit het grootste Amiga event was na de val van Commodore en diens naweeën/stuiptrekkingen (Amiga Technologies).. dat ter gelegenheid van het 30 jarige bestaan van de Amiga alsmede het feit dat er zoveel beroemdheden naar Nederland waren gekomen was de perfecte module..

              In 2017 zou het 32 jaar zijn.. niet echt speciaal.. en als we dan weer ex-Commodore en ex-Amiga Developers/Componisten en Hardware Development mensen laten komen.. is dat dan wel nog speciaal.. gaan we weer naar dezelfde verhalen luisteren?

              Als dat zou gaan gebeuren.. dan zou het wel anders moeten.. anders zou er geen animo kunnen zijn.. en als.. dan ben ik wel weer van de partij.

              Comment


                #9
                Ja maar, ja maar, in 2017 hebben we Amiga OS 4.2 met multicore support op X5000, Tabor. Vampire 500, 1200, standalone. De UltimatePPC natuurlijk, Prisma soundcard, ALICE laptop, 2 nieuwe CD32 uitbreidingen, alle nieuwe software die A-EON heeft aangekondgd... Dus zoveel om over te vertellen...


                in our dreams...

                Comment


                  #10
                  En stel; we maken er een soort Amiga Developers Conference van? Dus met workshops voor diverse niveau's, een Keynote van een oud/prominente ontwikkelaar, wellicht een hardware design workshop (of meerdere), soldeercursus voor beginners, uitleg over de SAGA van de Vampire en etc. Zou daar interesse in zijn? Dat geeft namelijk ook een kweekpool van nieuwe ontwikkelaars. Ik zou wel interesse hebben in een cursus c/c++ voor de amiga, of een cursus recappen voor noobs. Al is het maar voor de kennis.
                  [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                  Comment


                    #11
                    Wat dachten jullie van www.1989party.com ?

                    Comment


                      #12
                      Uhmz, demo's. Daar heb ik was minder mee... Zien er leuk uit, erg knap gemaakt, vast enorme kunstwerkjes aan code, maar ik wordt er niet zo heel warm van.
                      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                      Comment


                        #13
                        Je wilt dus iets functioneels programmeren op de Amiga. Heb je al concrete ideeën of een concept?

                        Comment


                          #14
                          Originally posted by michael View Post
                          En stel; we maken er een soort Amiga Developers Conference van? Dus met workshops voor diverse niveau's, een Keynote van een oud/prominente ontwikkelaar, wellicht een hardware design workshop (of meerdere), soldeercursus voor beginners, uitleg over de SAGA van de Vampire en etc. Zou daar interesse in zijn? Dat geeft namelijk ook een kweekpool van nieuwe ontwikkelaars. Ik zou wel interesse hebben in een cursus c/c++ voor de amiga, of een cursus recappen voor noobs. Al is het maar voor de kennis.
                          Ik denk dat er wereldwijd slechts een zeer beperkte behoefte is aan een 'Amiga developers conference'. Immers wordt er helemaal niet zo veel meer voor de Amiga gedaan - logisch ook, natuurlijk. De dingen die je noemt zijn leuk voor 'erbij' op een event met andere insteek, denk ik. Een cursus recappen vind ik trouwens echt iets voor de Commodore GG meetings in Maarssen.

                          Amiga: 30 was leuk omdat er geen beperking was betreft doelgroep of onderwerp; als je of het iets met Amiga te maken had, was het op z'n plaats op Amiga: 30. Ik vind ook dat andere Amiga: 30 events daar de plank mis hebben geslagen (Duitsland bijvoorbeeld).
                          It's a wonder tall trees ain't layin' down

                          Comment


                            #15
                            Het is lastig zoiets als een grote bijeenkomst te organiseren als er geen aanleiding of interessant topic is. Harde kern komt altijd kijken natuurlijk. Cursus recappen kom ik voor naar Maarssen, gegarandeerd :)

                            Comment

                            Working...
                            X