Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eamelsek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Eamelsek

    Eamelwattes?

    Nou, zoals ik het zeg: Eamelsek!



    Toelichting? Okee dan! Onlangs kocht ik een tweedehands elpee op marktplaats, en ongepast nieuwsgierig als ik ben, googlede ik naar de naam van de verkoper. De beste man blijkt de oom te zijn van een (jonge)man die in 1992 schuilging achter het pseudoniem "Magic D. Houseman". Deze Magic (niet te verwarren met de aan ons bekende demoscenecheerleader Magic van Meh-Colour) bezat destijds een Amiga 500 voorzien van Octamed en een sampler. Hiermee produceerde hij een aantal deuntjes die hij met wat vrienden voorzag van wat Friestalige rapteksten, onder de naam "Eamelsek" (Fries voor "Zeurkous") - vandaar de topictitel. Eamelsek heeft in haar korte bestaan een tweetal producties ge-released.

    Magic D. Houseman runt tegenwoordig een iets modernere studio in het pittoreske dorpje Roden in Drenthe.

    Uiteraard zijn jullie nieuwsgierig geworden naar de rest van het verhaal, alsmede de muziek. Alstublieft:
    http://www.abbeyroden.nl/pagina.php?id=47

    #2
    Leuke historie! :-)
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Toevallig zag ik deze post over de band Eamelsek. Nu wil het geval dat ik deze legendarische Magic D. Houseman ben, welbekend van radio en telefoon.
      Het geval wil ook, dat ik nog steeds mijn Commodore Amiga bewaard heb en er ook zo nu en dan wel eens een spel op speel met de kinderen.
      Op de harde schijf staat, naast een heleboel WHDload games en demos, nog steeds Octamed. En daarbij ook nog een hele directory vol met Octamed files die ik indertijd heb gemaakt. Ik heb bijna alles bewaard. Bep-Rap zit er ook tussen en die was inderdaad op een Amiga 500 met 1MB uitbreiding gemaakt. Ik gebruikte daarbij een sampler volgens mij van het merk Amigis. Wij woonden vlak bij Dokkum waar een Amiga speciaalzaak zat genaamd Barlage. Dat was denk ik de reden dat er veel mensen in het noorden van Friesland "aan de Amiga" waren. Later ben ik overgestapt op een Amiga 600 met harde schijf en daarna op een 1200.
      Hierboven wordt trouwens gesproken over 2 producties, maar uiteindelijk denk ik dat ik er wel in de 100 gemaakt op de Amiga. Allemaal met Octamed. De mooiste vind ik zelf de jaarmixen van 1992 en 1993 die bedoeld waren voor het lokale radio station Energy FM. Ook deze jaarmixen heb ik nog allemaal in octamed formaat. Voor een jaarmix van een half uur zijn dat ongeveer 8 files die ik dan achter elkaar aan plakte op cassettebandje.Ik ben ze van schrik maar weer eens gaan luisteren en dan komen er toch best wat herinneringen naar boven.
      Ik denk dat ik tot 1998 gebruik heb gemaakt van de Amiga met Octamed. Maar na 1994 gebruikte ik daarbij ook synthesizers via midi, soms samen met een Atari 1040ST dus aan die files heb je niet zoveel zonder de synthesizers erbij.

      Is er een plek waar ik nog mensen blij kan maken met deze Octamed files? Of zal ik voor altijd de enige zijn die ze op een harde schijf heeft staan.

      Comment


      • Magic
        Magic commented
        Editing a comment
        Misschien door Infant op de server van amiga cafe?

      #4
      Barlage in Dokkum was inderdaad wereldberoemd in Friesland. Ik ben daar geregeld even binnen gewipt (ik woon in Sneek)

      Comment


      • Magic D. Houseman
        Magic D. Houseman commented
        Editing a comment
        Dat was best nog een eindje rijden.
        De grap in Dokkum was, dat er verder geen PC winkel was. Dus heel veel mensen kwamen daar binnen voor hun eerste computer.
        By the way heb ik daar in 1995 nog een nieuwe Commodore 64 gekocht. Die heb ik nog steeds.

      #5
      Magic D. Houseman stuur me gerust een PM, dan regel ik dat je files voor het grote publiek bereikbaar worden en blijven!
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


      • Magic D. Houseman
        Magic D. Houseman commented
        Editing a comment
        Een leuk aanbod, dat lijkt me wel wat. Zonder me te willen schamen.. wat is precies een PM?
        Van de Atari 800 weet ik dat dit Player Missile graphics zijn, een soort sprites.

      • Infant
        Infant commented
        Editing a comment
        Ik heb je er al één gestuurd; PM = Personal Message - niet te verwarren met een personal massage, da's iets heel anders. Bovenin het scherm is een kopje "Messages" - als je daar op klikt kom je bij het berichtenscherm.

      #6
      wat een leuke wending in dit verhaal! tof dat je reageert, meneer huisman! en welkom hier :)

      Comment


      • Magic D. Houseman
        Magic D. Houseman commented
        Editing a comment
        Dank voor de feedback. Ik zag je afkorting RVO. Zelf werk ik bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Daar komt RVO toch niet vandaan of wel?

      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        hehe, nee, dat niet. wel kan het zijn dat ik een aantal jaren geleden een social media account aan deze organisatie heb verhandeld.. :)

      #7
      Originally posted by Infant View Post
      Magic D. Houseman stuur me gerust een PM, dan regel ik dat je files voor het grote publiek bereikbaar worden en blijven!
      Ik heb je er al één gestuurd; PM = Personal Message - niet te verwarren met een personal massage, da's iets heel anders. Bovenin het scherm is een kopje "Messages" - als je daar op klikt kom je bij het berichtenscherm.
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #8
        Originally posted by Magic D. Houseman View Post
        Toevallig zag ik deze post over de band Eamelsek. Nu wil het geval dat ik deze legendarische Magic D. Houseman ben, welbekend van radio en telefoon.
        Haha, prachtig! De enige echte in eigen persoon! :)

        Grappig hoe jij dan weer hier terecht komt. Rest mij de vraag "hoe dan?". Gegoogled op Eamelsek of via een obscuurdere route?

        Anyways: welkom! Leuke historie, en laat die Octamed tunes maar doorkomen! :)

        Comment

        Working...
        X