Ik ben een sucker for text adventures. Als je mij je gangbus in wilt lokken, laat je er gewoon een zien. De inleiding van een verhaal met een knipperende cursor van langzaam uitgloeiend fosfor grijpt me en laat me niet meer los — altijd. Ik heb eens bedacht waar dat vandaan komt en ik heb er een verhaaltje over geschreven in mijn ‘dagboek’. Gisteren vertelde mijn eerstgeboren vrucht dat hij op school met de windroos in de weer was dus deed ik het enige juiste: ik heb hem losgelaten op Nachtwacht, die Radarsoft-adventure op de Commodore 64. 
“Probeer N, Z, W, O. Zoek het uit.” Just a test. Ik had niet helemaal verwacht dat hij het leuk zou vinden maar een uur later was hij nog bezig. Mooi. Hij is ook lost en ik heb mijn eerste potentiële lezer.
Text adventure, anyone? Of ben ik de enige met deze gekte? (Ik weet inmiddels dat er twee anderen zijn.) :-)
“Probeer N, Z, W, O. Zoek het uit.” Just a test. Ik had niet helemaal verwacht dat hij het leuk zou vinden maar een uur later was hij nog bezig. Mooi. Hij is ook lost en ik heb mijn eerste potentiële lezer.
Text adventure, anyone? Of ben ik de enige met deze gekte? (Ik weet inmiddels dat er twee anderen zijn.) :-)
Comment