Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by MrZ View Post
    @leof
    Dat klopt en is al lang geleden besloten inmiddels, want met de AGA core is geen plaats meer voor de FPU en/of RTG en hou je een kreupele kaart over eigenlijk met alleen AGA en CPU.
    Wil je AGA met Vampire dan is V1200 of V4 de beste optie.
    En met al die verschillende cores is het allemaal ook lastig te onderhouden, en de mankracht om dit allemaal te doen is maar beperkt helaas.
    Het is nu al een issue met V500/600,V1200 en V4 (waarbij de meeste tijd aan V4 wordt besteed by far op dit moment)
    Er zijn dingen aan het begin van de ontwikkeling geroepen, die niet waar worden gemaakt, vervolgens laten ze de vamp600 (en overige) volledig links liggen.
    Ik heb echt het idee dat ze met de diverse kaarten geld binnen hebben gehaald met eind doel de stand alone. En de rest van de kaarten krijgen geen aandacht meer.

    Ik koop geen enkele vamp meer, ik voel me een beetje bedonderd, en vele met mij denk ik.
    Erg jammer.

    MrZ voor de goede orde, ik neem jou niet kwalijk hoor :)

    Comment


      Dat overkomt me dan al voor de tweede keer. V1 voor de A600 had ik ook aangeschaft en weer van de hand gedaan.
      Is ook mijn laatste Vampire geweest denk ik. Stand alone zie ik niets in. A1200 heb ik inmiddels afgezworen omdat ik teveel Amiga's had.

      Misschien is een Vampire voor mijn A1000 nog wel interessant. Heb die nu draaien met een ACA500plus. Maar dan zit je met zo'n uitsteeksel en dat wil je ook niet. Werkt wel goed trouwens.

      Comment


        Ik wacht nog steeds voor de final versie van Gold Core 2.12. Wanneer komt het uit?
        Ik had op de Commodore bijeenkomst de standalone V4 gezien, maar het resetten via toetsenbord werkte niet. Daarnaast is op de standalone geen aan/uit knop.
        De Vampire 1200 is wel een kaart die wil ik best wel aanschaffen, maar eerst wil ik eerst kijken wat de Warp 1260, ACA1260 en TF1260 gaan doen.

        Comment


          Originally posted by MrZ View Post
          @leof
          Dat klopt en is al lang geleden besloten inmiddels, want met de AGA core is geen plaats meer voor de FPU en/of RTG en hou je een kreupele kaart over eigenlijk met alleen AGA en CPU.
          Wil je AGA met Vampire dan is V1200 of V4 de beste optie.
          En met al die verschillende cores is het allemaal ook lastig te onderhouden, en de mankracht om dit allemaal te doen is maar beperkt helaas.
          Het is nu al een issue met V500/600,V1200 en V4 (waarbij de meeste tijd aan V4 wordt besteed by far op dit moment)
          Huh??? Gunnar schreef 2 weken geleden nog:

          There is a lot work to do for the V4.
          After these items are done - we can work on porting the SAGA developments back to V2.

          But I believe that all this was said exactly like this before.

          You can believe us.
          The APOLLO-TEAM works each and every day as hard as we can.

          .
          .
          .
          en nee dat is geen belofte maar toont nog wel intentie (althans dat hoop ik dan maar) ... ik wacht er al zo lang op... zou echt teleurstellend zijn mocht het er niet van komen

          Comment


            Originally posted by tsb View Post

            Er zijn dingen aan het begin van de ontwikkeling geroepen, die niet waar worden gemaakt, vervolgens laten ze de vamp600 (en overige) volledig links liggen.
            Ik heb echt het idee dat ze met de diverse kaarten geld binnen hebben gehaald met eind doel de stand alone. En de rest van de kaarten krijgen geen aandacht meer.

            Ik koop geen enkele vamp meer, ik voel me een beetje bedonderd, en vele met mij denk ik.
            Erg jammer.
            Dat is wel erg om te lezen, dat ze niets meer doen met de andere Vampire kaarten. Dan wil ik graag weten hoelang de Vampire 4 Standalone word ondersteund aangezien later een nieuwer variant ervan uitgemaakt. En de Vampire V4 word vergeten zoals ik nu leest met zijn voorgangers.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              Vandaar dat ik volledig voor de ACA1260 gaat en de hoop heb opgegeven voor de Vampire 4 Standalone en voor de Warp 1260.
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment


                Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

                Dat is wel erg om te lezen, dat ze niets meer doen met de andere Vampire kaarten. Dan wil ik graag weten hoelang de Vampire 4 Standalone word ondersteund aangezien later een nieuwer variant ervan uitgemaakt. En de Vampire V4 word vergeten zoals ik nu leest met zijn voorgangers.
                Misschien valt het mee ? Een paar dagen terug is er weer een update uitgekomen voor die andere Vampire kaarten:

                http://www.apollo-core.com/knowledge...7&x=4&z=kDwqro

                GOLD2.12 Release Candidate 3 (r7123) for the Vampire V600 / V500 V2(+) boards.



                [GOLD2.12RC3] (29.11.2019)
                * New 15/16bits RTG modes (R5G5B5PC, B8G8R8A8)
                * HW mouse improvements (sprite area size, x/y-position coords)
                * VampireSupport 40.37
                * fpsp080_26Oct2019_V2
                * Apollo specific CPU support library in ROM, named 68040.library (to be picked up by 3.1 and later SetPatch)
                * New minimal boot pic with the new melody
                * SLOW CPU when PC in chipmem & rangermem (auto Turtle, select "ExpChip" with WHDLoad)
                * Improved Turtle Mode compatibility
                * Enabled faster 32bit write for the IDE
                * Improved rebooting, when using a MAPROM
                * Updated EmuTOS ROM to 0.9.12 release (boot from uSD option added)
                * Improved FMOVEM

                Vampire 500 V2(+) flasher EXE: EXTERNAL LINK
                Vampire 600 V2 flasher EXE: EXTERNAL LINK




                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                  Vandaar dat ik volledig voor de ACA1260 gaat en de hoop heb opgegeven voor de Vampire 4 Standalone en voor de Warp 1260.
                  Dan heb je wel vertrouwen in Individual Computer, de ACA1260 is nog niet werkend gesignaleerd ;) Van de laatste twee die je noemt circuleren al aardig wat filmpjes op het internet.
                  Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                  Comment


                    Originally posted by Benny View Post

                    Misschien valt het mee ? Een paar dagen terug is er weer een update uitgekomen voor die andere Vampire kaarten:

                    http://www.apollo-core.com/knowledge...7&x=4&z=kDwqro

                    GOLD2.12 Release Candidate 3 (r7123) for the Vampire V600 / V500 V2(+) boards.



                    [GOLD2.12RC3] (29.11.2019)
                    * New 15/16bits RTG modes (R5G5B5PC, B8G8R8A8)
                    * HW mouse improvements (sprite area size, x/y-position coords)
                    * VampireSupport 40.37
                    * fpsp080_26Oct2019_V2
                    * Apollo specific CPU support library in ROM, named 68040.library (to be picked up by 3.1 and later SetPatch)
                    * New minimal boot pic with the new melody
                    * SLOW CPU when PC in chipmem & rangermem (auto Turtle, select "ExpChip" with WHDLoad)
                    * Improved Turtle Mode compatibility
                    * Enabled faster 32bit write for the IDE
                    * Improved rebooting, when using a MAPROM
                    * Updated EmuTOS ROM to 0.9.12 release (boot from uSD option added)
                    * Improved FMOVEM

                    Vampire 500 V2(+) flasher EXE: EXTERNAL LINK
                    Vampire 600 V2 flasher EXE: EXTERNAL LINK



                    Die heb ik gemist, dus misschien is er nog hoop..
                    Maar feit is dat er geen RTG en AGA samen in 1 core komt, we gaan het zien.

                    Comment


                      Originally posted by Benny View Post

                      Dan heb je wel vertrouwen in Individual Computer, de ACA1260 is nog niet werkend gesignaleerd ;) Van de laatste twee die je noemt circuleren al aardig wat filmpjes op het internet.
                      Heb wel vertrouwen in Jens en de ACA1260 zal wel geweldig zijn. Ben wel benieuwd wat voor 68060 Rev CPU erop komt.Zolang het maar de Blizzard 1260 kan overtreffen.
                      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                      Comment


                        Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

                        Heb wel vertrouwen in Jens en de ACA1260 zal wel geweldig zijn. Ben wel benieuwd wat voor 68060 Rev CPU erop komt.Zolang het maar de Blizzard 1260 kan overtreffen.
                        Even dit topic opwaarderen, de Vampire V2 krijgt nog steeds updates....maar helaas is de ACA 1260 nog niet in productie.

                        Release van Gold 2.17 voor de V2 Vampires:

                        http://www.apollo-core.com/knowledge.php?b=1&note=39961
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment

                        Working...
                        X