Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by tsb View Post
    MrZ, dat vind ik knap waardeloos, voor de V2 is veel geld binnengekomen, en nu komt de ondersteuning achteraan ?!
    Ik snap dat niet.. Maar eerst even af waar je aan begint en dan aan een vervolg..
    Ergens op het forum is wel te lezen dat er geen beloftes worden gemaakt, je koopt wat er nu op draait en wat er nu inzit, zoiets, zo ongeveer ;)
    Het Apollo-core.com forum.

    Ik denk overigens wel dat de final roadmap is om van dit alles een non-fpga chip te maken, met als tussenstap iig nog een V5.
    Last edited by Benny; 18-06-2018, 18:05.
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


    • LuzUo
      LuzUo commented
      Editing a comment
      Dat non-fpga heb ik wel eens eerder gehoord .. maar daar zie ik de use case nog niet helemaal van .. een rom mask laten maken kost toch al gauw zo'n half miljoen dollar volgens mij ... als je dat omslaat naar een stuks prijs moet je wel erg veel verkopen wil dat uit kunnen ... nog afgezien van het feit dat je dit geld vooraf moet ophoesten. En ja ...ongetwijfeld is er ook een vervangingsmarkt voor de 68k serie ... los van de retroscene .. maar ik heb mijn twijfels of dat initieel voldoende aantallen gaat opleveren om de prijs zo laag te krijgen dat die markt echt groot gaat worden .. beetje kip /ei verhaal

    Originally posted by LuzUo View Post
    Dat non-fpga heb ik wel eens eerder gehoord .. maar daar zie ik de use case nog niet helemaal van .. een rom mask laten maken kost toch al gauw zo'n half miljoen dollar volgens mij ... als je dat omslaat naar een stuks prijs moet je wel erg veel verkopen wil dat uit kunnen ... nog afgezien van het feit dat je dit geld vooraf moet ophoesten. En ja ...ongetwijfeld is er ook een vervangingsmarkt voor de 68k serie ... los van de retroscene .. maar ik heb mijn twijfels of dat initieel voldoende aantallen gaat opleveren om de prijs zo laag te krijgen dat die markt echt groot gaat worden .. beetje kip /ei verhaal
    Een bedrag van 100.000e heb ik al eens voorbij zien komen, maar dat was voor het Saga en het fpu tijdperk. Hoe complexer het wordt des te meer gates. Het is ook de vraag hoeveel gates eruit een fpga te voorschijn komen. En misschien vraagt de complexiteit een splitsing van cpu en Saga chipset. De cpu is dan ook in meer markten te verkopen. En als het goed schaalt, 1Ghz +++ , dan zou je er een mooi 68K pi computer van maken. Hoewel, over de kip en het ei gesproken. Buiten de retromarkt, zoals dit hypothetische 68K pi bordje mist er dan wel een geschikt os. Morphos en OS4 liggen wat dat betreft wel een stukje voor op een os3.x enhancement wat nu beschikbaar is.
    Last edited by Benny; 19-06-2018, 12:20.
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      MrZ

      Ik las op A1k.org dat er een V3 Amiga 600 op de Classic Computing is, any news ?
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        Originally posted by Benny View Post
        MrZ

        Ik las op A1k.org dat er een V3 Amiga 600 op de Classic Computing is, any news ?
        Is een V600 op basis van Cyclone 5 (voor de rest dezelfde spec als V600 V2) is een interne test kaart.
        Grappend hebben we die kaart de V666 genoemd, verder niet geschikt voor productie.
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          Originally posted by MrZ View Post

          Is een V600 op basis van Cyclone 5 (voor de rest dezelfde spec als V600 V2) is een interne test kaart.
          Grappend hebben we die kaart de V666 genoemd, verder niet geschikt voor productie.
          Wanneer komt die RTG weer terug.. :(
          Leuk.. zo'n update.. Kijk een update.. maar we hebben wat weggelaten.. :(

          Comment


            Originally posted by tsb View Post

            Wanneer komt die RTG weer terug.. :(
            Leuk.. zo'n update.. Kijk een update.. maar we hebben wat weggelaten.. :(
            Ik denk dat je op Gold 3 Alpha bedoeld
            Het is geen update en de RTG op die core is expres weg gelaten om de simpele reden dat we eerst een 100% werkende AGA core willen hebben voor we AGA en RTG met elkaar gaan integreren anders krijg je onverklaarbare bugs of lastig te vinden bugs.
            Dit is geenszins het eind product van Gold3, deze alpha preview is puur gedaan omdat gold3 erg verlaat is omdat de aandacht uit ging om de V4 werkend te krijgen.
            Die missie is nu eindelijk geslaagd en nu kan er dus verder ontwikkeld worden.
            Sowieso wordt het qua ruimte met de 40K cyclone 3 een moeilijk verhaal, de AGA core is best groot de CPU ook en e FPU is er in gewrongen vanaf Gold 2.7
            Voor Gold 2.11 is er nog wat meer gewrongen om de FPU van 48 naar 50 bit te krijgen om een aantal vervelende bugs weg te werken in de FPU.
            Met een V2 zal je sowieso keuzes moeten maken met Gold 3, dus of AGA of RTG omdat alles simpelweg niet past in op de V2.
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              Dat RTG niet in de alpha zit om eerst AGA te systeem testen en later pas integratie/regressie te doen snap ik. Maar geef je nu ook aan dat we in de final versie toch moeten gaan kiezen tussen AGA of RTG? Ik dacht dat alleen de FPU opgegeven moest worden in ruil voor AGA, maar dat RTG er sowieso in zou blijven.

              Comment


                Originally posted by spud View Post
                Dat RTG niet in de alpha zit om eerst AGA te systeem testen en later pas integratie/regressie te doen snap ik. Maar geef je nu ook aan dat we in de final versie toch moeten gaan kiezen tussen AGA of RTG? Ik dacht dat alleen de FPU opgegeven moest worden in ruil voor AGA, maar dat RTG er sowieso in zou blijven.
                Ja dat heeft hij hier of op amigascene.nl dacht ik al een keer aangegeven, die versie 3 FGPA die nu op alle Vampires zit is te klein. Ik denk dat ik dan de FPU er maar uit laat, die software FPU is een optie...



                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  spud
                  Ik geef alleen dat er voor de V2 keuzes gemaakt moeten worden voor Gold 3, in welke config dat zal zijn is afwachten daar heb ik ook geen invloed op als simpele tester.
                  Benny
                  Meest logische zou dan de FPU er uit laten zijn idd, anders moeten er wel erg veel verschillende configs worden gemaakt qua cores.
                  [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                  Comment


                    V4 standalone modus komt er aan


                    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                    Comment


                      Die stem klinkt net als die Nederlandse kerel uit Gold Rush, Tony Beets. :-)

                      Comment


                        Originally posted by MrZ View Post
                        V4 standalone modus komt er aan


                        Het begint ergens op te lijken ;)
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment


                        • MrZ
                          MrZ commented
                          Editing a comment
                          Het wordt nog eens wat :-)

                        Zo om dan maar even door te stomen, hier iets waar ik denk velen op zitten te wachten



                        Jawel V1200 first signs of life
                        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                        Comment


                        • Benny
                          Benny commented
                          Editing a comment
                          Mooi kaartje, een V3 met 512MB (toch ?)

                          @MrZ
                          Hoe zit het eigenlijk met wifi of UTP, zijn er drivers voor ?

                        • MrZ
                          MrZ commented
                          Editing a comment
                          V1200 heeft 128 MB SD RAM net zoals de V2 kaarten, maar wel Cyclone 5, misschien dat we nog kiezen voor een andere Cyclone versie met V1200.
                          Ethernet driver is nog in ontwikkeling, maar al redelijk aan het vorderen.
                          We hebben drivers voor goedkope wifi addon's etc in de planning staan maar dat staat op een laag pitje atm gezien by far de meeste ontwikkeltijd nu naar de V4 meer up and running te krijgen.

                        Heb ik nou goed begrepen dat een Gold 3 core met AGA voor de Vampire 600 V2 er niet zal komen? Zou jammer zijn.

                        Comment


                          @leof
                          Dat klopt en is al lang geleden besloten inmiddels, want met de AGA core is geen plaats meer voor de FPU en/of RTG en hou je een kreupele kaart over eigenlijk met alleen AGA en CPU.
                          Wil je AGA met Vampire dan is V1200 of V4 de beste optie.
                          En met al die verschillende cores is het allemaal ook lastig te onderhouden, en de mankracht om dit allemaal te doen is maar beperkt helaas.
                          Het is nu al een issue met V500/600,V1200 en V4 (waarbij de meeste tijd aan V4 wordt besteed by far op dit moment)
                          Last edited by MrZ; 01-12-2019, 12:26.
                          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                          Comment

                          Working...
                          X