Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hmmmm het zal wel nodig zijn al die snelheids verbeteringen maar ik had liever gezien dat tijd en energie zou gaan naar functionele verbeteringen ... zoals de AGA en alles over de HDMI . .. wat dat betreft kan Gold 3 mij niet snel genoeg komen

    Comment


    • Benny
      Benny commented
      Editing a comment
      Idd, Gold 3 mag snel komen, maar je kan wel voorstellen dat als je een 68060 cpu en een AGA chipset 'namaakt' hier heel veel testen aan vooraf gaat :)

    Gisteravond een heugelijk moment, eindelijk hebben we de Vampire V4 up and running!!!
    Wat was nou het probleem, 1 adres lijntje verkeerd naar het geheugen toe wat ons 8 maanden heeft bezig gehouden.

    Maar goed hij doet het nu 7 V4's getest en alle 7 lopen als een zonnetje.

    De roadmap voor de Gold 3 ziet er nu als volgt uit:

    -Enable AGA (is nu gedeeltelijk enabled)
    -Enable FPU (die hebben we er weer uit moeten slopen om Gold 3 verder te ontwikkelen op V500/V600)
    -Enable all 512 MB RAM
    -Enable RTG en schakel mechanisme tussen AGA en RTG

    -Release!

    wat plaatjes vanaf apollo-core forum van Tuko en guisbrush op Ouf party met werkende V4:

    http://apollo-core.com/knowledge.php...15417&z=yFX7Bu

    Tevens moet ik zeggen sinds we begonnen zijn met CIA integratie op de Vampire is de compatibiliteit met oude games/demo al met sprongen vooruit gegaan!
    Heel veel werkt nu of werkt bijna (minor glitches) wat eerst niet werkte.
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      Super nieuws! Ik neem aan dat de v4 wel AGA, Pamela en FPU krijgt en diendpu er alleen in v2s uitblijft?

      Comment


        Originally posted by spud View Post
        Super nieuws! Ik neem aan dat de v4 wel AGA, Pamela en FPU krijgt en diendpu er alleen in v2s uitblijft?
        Met de V4 krijg je alles, helemaal the works and then some
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          Ander Vampire vraagje. Ik heb momenteel een Vampire 500 v2+ met (traagste) 2.9 core op een A500 met slechts 512 kB ChipRAM. Ik draai er nu Coffin R51 (voorlaatste versie) op. Ik krijg Payback niet aan de praat. De game start, maar na het kiezen van een taal blijft deze hangen bij het laden (alle balkjes op de laatste na zijn groen), onafhankelijk van de (RTG) resolutie die ik kies. Kan iemand met een vergelijkbare configuratie Payback even testen voor? Zou dit aan de slechts 512 kB ChipRAM liggen?

          Comment


            Heb helaas geen vergelijkbare setup maar op mijn 2MB chipram V600 setup draait payback wel, als ik tijdens de game terug ga naar de Workbench zie ik wel dat Payback 200+ KB aan chipmem er af heeft gesnoept.
            Dus het zou goed kunnen dat je niet meer genoeg hebt en dat de game daardoor vastloopt.
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              v4 aga? werkt die in een a1200? dat zou super zijn.. Kan je al pre-orderen ergens?

              Comment


                Originally posted by Magic View Post
                v4 aga? werkt die in een a1200? dat zou super zijn.. Kan je al pre-orderen ergens?
                V4 voor A1200 is er nog lang niet, we zijn nu eerst bezig de V4 in de A500 compleet te maken en ook dat heeft ook nog een lange weg te gaan.
                Voorbereidingen voor V4 A1200 zijn wel gedaan.
                De V4 in welke vorm dan ook is nergens te pre-orderen op dit moment.


                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                • Magic
                  Magic commented
                  Editing a comment
                  Ik lees wel wat over aga.. Hoe zit dat dan?

                Magic
                We zijn bezig om AGA in de V4 te implementeren dus straks heb je AGA op een A500.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                • Magic
                  Magic commented
                  Editing a comment
                  MrZ dat is intressant! Welke snelheid? 060 ? Of...

                Originally posted by MrZ View Post
                Heb helaas geen vergelijkbare setup maar op mijn 2MB chipram V600 setup draait payback wel, als ik tijdens de game terug ga naar de Workbench zie ik wel dat Payback 200+ KB aan chipmem er af heeft gesnoept.
                Dus het zou goed kunnen dat je niet meer genoeg hebt en dat de game daardoor vastloopt.
                OK, dank. Had ik toch dat A500+ moederbordje moeten scoren :( Of even op zoek naar zo'n 1 MB ChipRAM hack. Zo jammer dat het niet combneert met de ACA500+ :(

                Iemand nog een schappelijk geprijsde A500+ in de aanbieding?

                Comment


                  Ik wil aga op de vamp 600v2!!!

                  Comment


                  • MrZ
                    MrZ commented
                    Editing a comment
                    Dat komt ook, maar gezien we meer ruimte hebben op de V4 FPGA kunnen we het hele pakket eerst ontwikkelen op de V4 om daarna weer V2 core builds er van te maken.

                  • tsb
                    tsb commented
                    Editing a comment
                    MrZ, dat vind ik knap waardeloos, voor de V2 is veel geld binnengekomen, en nu komt de ondersteuning achteraan ?!
                    Ik snap dat niet.. Maar eerst even af waar je aan begint en dan aan een vervolg..

                  • MrZ
                    MrZ commented
                    Editing a comment
                    @tsb

                    We lopen tegen zoveel ruimte gebrek aan met de Cyclone 3 dat er geen andere keus is dan eerst op de V4 te ontwikkelen, de AGA core is best groot.

                  Originally posted by MrZ View Post
                  De V4 in welke vorm dan ook is nergens te pre-orderen op dit moment.
                  Niet helemaal waar, bij Amigastore kan je de V4 pre-orderen/reserveren.

                  Zie: http://amigastore.eu/en/601-vampire-...2000-cdtv.html



                  Comment


                  • MrZ
                    MrZ commented
                    Editing a comment
                    Dan is dat buiten het Apollo-team om op eigen initiatief.
                    De bedoeling is wel dat de V4 via dealers verkocht gaat worden overigens.

                  Originally posted by MrZ View Post
                  Dan is dat buiten het Apollo-team om op eigen initiatief.
                  De bedoeling is wel dat de V4 via dealers verkocht gaat worden overigens.
                  Ik denk toch echt wel dat het Apollo team een deal heeft gemaakt met Juan van AmigaStore.. Ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij voor elke euro je een gat in je hersens lult.. was ook met de Amiga 1200 cases zo! (lol)

                  Comment


                    Zo maar fff een offtopic vraag, weet iemand wat ongeveer de wachtijd is voor een vampire 500?

                    Comment


                      Marcel21674

                      Dat varieert nogal, hangt er vanaf of er net weer een batch gemaakt is.
                      In het beste geval ongeveer 3 weken.
                      Last edited by MrZ; 16-06-2018, 18:43.
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment

                      Working...
                      X