Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Maar je kunt met 2.7 x13 een 1200 full speed emuleren?
    Best grappig. Dan is dat de beste oplossing denk ik.
    Wat voor condensators (waarde) moeten waar om deze snelle cores te draaien.

    Comment


      Ik heb liever deze combinatie:

      CPU+AGA+RTG+AMMX en FPU dan CPU+AGA+RTG+AMMX en PAMELA.

      16 bits geluid hoef ik eigenlijk niet te hebben.

      Comment


        Oldskool

        Deze snelle X13 cores zijn niet beschikbaar voor het publiek daar we niet kunnen garanderen dat deze zal werken, mijn V600 met powermod heeft er zelfs heel veel moeite mee op de huidige cores om x13 te draaien.

        AGA in de Vampire zal VEEL sneller zijn dat AGA in een A1200 of A4000, er vindt in een FPGA namelijk geen emulatie plaats en je krijgt dan 4MB van het snelste chipmem ooit.
        Skipp One op youtube (van de groep planet potion) zit ook bij Apollo-team en heeft al verschillende video's van een beta geplaatst met de AGA core.

        Tevens zijn x13 cores bijna altijd 'oranje' of zelf 'rood' qua timings en voor het publiek releasen we altijd 'groene' cores.
        Powermod is overigens alleen nodig bij de V600, V500+ van majsta heeft dat niet nodig.
        De nieuwe aankomende batch V600 V2 Majsta overigens ook niet meer.
        Ik heb 220uF 10v condensatoren gebruikt op c1,c3 en c6
        Doet je vampire het prima met Gold 2.7 doe er dan ook niks aan (if ain't broken don't fix it)

        Let op de polariteit van de condensatoren!

        Nog een keer hoe het bij mij zit:




        Last edited by MrZ; 05-03-2018, 08:54.
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          OK Bedankt.
          Nou ja zoals gezegd werkt niet alles stabiel op dit moment op mijn Vampire kaart en crashed het systeem soms met een x11 core.
          Ik heb ook zo'n eerste batch Vampire V2. Ik zal deze mod denk ik dan ook nodig hebben voor een stabiel systeem.

          Comment


            Ah dan heb je nog een hand gesoldeerde Vampire, dan is de powerfix vaak wel aan te raden,
            Die van mij is ook nog door kipper2k met de hand gesoldeerd en had zelfs al moeite met x11 cores en nu weer met double speed mem x11 cores, kortom ik heb nog grotere condensatoren nodig.
            Vraag me af of de originele condensatoren überhaupt iets doen op die van mij.
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              Heb de x12 core er even opgezet. Heb toen die systeem tester van floppy geladen. Tot 10.1 memory scans geen errors. Het booten van de os geeft echter soms errors (meer als bij x11). Het laden van software soms ook. Als het echter laad dan werkt het goed. Als ik bijvoorbeeld heretic of quake 2 laad en zorg dat hij niks extras laad door op escape te drukken dan blijft het stabiel. Het lijkt er dus op dat de core stabiel is maar de cf niet. Ik heb twee cf van 32 gb. Deze geven beide problemen. De ene heeft een rating van 120mb/s de andere van 60mb/s. Maar misschien zijn deze hoge snelheid cf kaarten niet goed compatibel. Wat voor cf kaart gebruiken jullie? 30mb/s zeker.

              Comment


                Er staan drie 2,7 Vampire cores online:

                x10 Safe
                x11 Standaard
                x12

                Omdat ik problemen heb met bepaalde software heb ik tevens de safe core getest.
                Met de safe core heb ik geen issues meer.
                De problemen die ik heb lijken dus ook condensator gerelateerd te zijn.

                Comment


                  Dat zou heel goed kunnen, ook het double speed mem vraagt aardig wat in de pieken zo lijkt het.
                  Met x10 core draait mijn kaart ook zonder problemen, X11 wordt onstabiel, x13 moet ik echt heel wat uithalen maar dan draait ie wel.
                  Nu heb ik al de powerfix (met oudere 1x mem corespeed=memspeed) had ik ook op x11 al problemen en x12 en 13 deed ie al helemaal niet.
                  Dus ik zou je adviseren om iets grotere condensators te nemen dan ik heb.
                  [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                  Comment


                    MrZ 470uF ? :)

                    Comment


                      Originally posted by tsb View Post
                      MrZ 470uF ? :)
                      tsb

                      Dat zou meer dan genoeg moeten zijn :)
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        De condensator mod doet bij mij ook wonderen. Rock solid x12 nu. Welke elco etc geen idee. tsb post nog wel even een foto denk ik.

                        Comment


                          Oldskool

                          Mooi om te horen dat je kaart nu ook op x12 stabiel draait na de power mod.
                          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                          Comment


                            470uF / 16v :)

                            Comment


                              Originally posted by tsb View Post
                              470uF / 16v :)
                              Das meer dan genoeg overkill :)

                              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                              Comment


                                Voor de komende Apollo-core release (2.9) krijgt de FPU een leuke speedup!

                                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                                Comment


                                • Benny
                                  Benny commented
                                  Editing a comment
                                  Mooi dat de ontwikkelingen lekker doorgaan!
                              Working...
                              X