Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Megatron

    Als WHDload gebruiker heb je geen Vampire of dure 060 kaart nodig, 020 of 030 werkt al meer dan prima.
    Het is inderdaad weer klassiek Amiga drama (met Keith als Drama Queen) helaas, wordt daar zo ontzettend moe van!

    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      Originally posted by MrZ View Post
      Megatron

      Het is inderdaad weer klassiek Amiga drama (met Keith als Drama Queen) helaas, wordt daar zo ontzettend moe van!
      If Amiga Then Drama!

      Only Amiga makes it possible :D
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


      • MrZ
        MrZ commented
        Editing a comment
        Daar heb ik niks meer aan toe te voegen haha

      Originally posted by MrZ View Post
      Keith is Freemilk, wat hij zegt moet je met een zak zout nemen, hij dus het team uit gegooid (terecht) om duidelijke redenen
      En hij spreekt zichzelf al tegen in het laatste bericht, die registratie is ver nadat kipper het team al verlaten had vanwege die slechte batch en de problemen met zijn hand.
      Keith is de oorzaak van die registratie omdat ie op de apollo-team FB pagina had lopen dreigen klonen te gaan maken en beta kaarten heeft verkocht die niet voor verkoop bedoeld waren.
      Verder heeft hij waarschijnlijk beta cores gelekt (op torrents gezet...) en als je iets van hem koopt is het bijna altijd kapot....

      Benny

      Kipper maakte de V600 en Majsta de V500+, er zijn alleen een paar kleine batches naar dealers gegaan en alleen V500+.
      Zeker weten ? De V600 preorder lijst op Amibay is gestart door Majsta en volgens mij kreeg ik van hem een mail dat de kaart onderweg was.
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        Dat weet ik heel zeker, Kipper heeft bijna alle V600 V2 kaarten gemaakt, Majsta heeft de V1 zelf gedaan.
        Door de enorme vraag toen is kipper ze ook gaan produceren, Majsta is toen zich gaan storten op de V500+ te produceren.
        Last edited by MrZ; 22-09-2017, 20:06.
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          Originally posted by MrZ View Post
          Dat weet ik heel zeker, Kipper heeft bijna alle V600 V2 kaarten gemaakt, Majsta heeft de V1 zelf gedaan.
          Door de enorme vraag toen is kipper ze ook gaan produceren, Majsta is toen zich gaan storten op de V500+ te produceren.
          Die V1 van Majsta heb ik gehad, op 7 december 2015 schrijft Majsta zelf dat hij de V2 gaat maken nu alle onderdelen binnen zijn. Volgens zijn site heeft hij de V2 ontworpen, kan best zijn dat Kipper de hoogste aantallen heeft gesoldeerd, maar Majsta heeft er ook een aantal batches van gemaakt. Sinds gister is hij weer gestart met de V2 te maken. Die blijft dus bestaan naast de V4, die 100$ duurder gaat worden.
          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

          Comment


            Klopt Majsta heeft de V2 inderdaad ontworpen Kipper heeft ze alleen geproduceerd om de vraag toen aan te kunnen omdat Majsta die niet aan kon.
            Misschien had ik dat duidelijker neer moeten zetten.
            Het klopt ook dat de V2 voorlopig nog gemaakt zal worden naast de V4.
            Simpelweg omdat er nog genoeg vraag naar is en de V2 voorlopig nog ondersteund zal blijven met nieuwe core updates.



            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              Is er misschien al iets bekend over inschrijven op de a1200 vampire?

              Comment


                Originally posted by Magic View Post
                Even offtopic, maar komt er ook nog een vampire voor de a1200 ? En zo ja wanneer wordt deze verwacht ?
                Originally posted by Magic View Post
                Is het al mogelijk je op te geven voor een Vampire aga (voor de a1200 ?)
                Originally posted by Magic View Post
                Is er misschien al iets bekend over inschrijven op de a1200 vampire?

                Comment


                • LuzUo
                  LuzUo commented
                  Editing a comment
                  Hahaha fijn zo'n "Quote" functie ...

                • Megatron
                  Megatron commented
                  Editing a comment
                  Jij trolbroek jij! :-)

                Zal even een kleine status geven betreffende de V4.
                Hij is net sinds eergisteren up and running in een A500, er kan van Floppy worden geboot en als ik het goed onthouden heb werkt IDE inmiddels ook.
                Alleen het Fastram is nog niet aangezet (volgende stap).
                Al met al gaat het de goede kant op met de V4!

                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                • LuzUo
                  LuzUo commented
                  Editing a comment
                  Dus op volgende clubdag heb je em bij voor een demo? 😁

                Gold 2.7 preview met de gedeeltelijke hardware FPU en X2 mem:

                Mad Wizards -Kioea



                Quake 1:



                FPU is nog niet volledig optimaal en nog niet pipelined!
                Stay tuned for more.
                Last edited by MrZ; 22-10-2017, 11:31.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  Gold 2.7 Beta testing, de FPU begint langzaam aan steeds beter te worden, zeker de afgelopen dagen zijn er fiks wat bugs plat gemept.
                  De Core is nu wel relatief langzaam op dit moment, maar naarmate Gold 2.7 release dichterbij komt zal deze weer op volle snelheid worden gebracht.
                  Alsnog gaat het nu best lekker

                  Enjoy!

                  Elude - Soliloquy




                  Elude - Lightshaft:




                  Elude - We Come In Peace





                  [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                  Comment


                    Kewl! Hebben ze ook nog wat gedaan aan de sync problemen met hdmi ?!

                    Comment


                      Daar kan men vanuit de core weinig aan doen, das een kwestie van geluk hebben met hoe Quartus alles net plaatst binnen de FPGA.
                      Meestal volstaat een heel kort HDMI kabeltje (15 CM) en een passieve hdmi versterker al (5 euro op fleabay) om het probleem op te lossen.
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        Ow Ik meende gehoord te hebben dat hier in de nieuwe core wel een verbetering voor in zou zitten ... niet dus MrZ ?

                        Comment


                        • MrZ
                          MrZ commented
                          Editing a comment
                          Nogmaals daar kan de core niet veel aan doen, heb er zelf ook last van, de ene test core doet het perfect de andere weer niet, je hebt geen controle hoe quartus alles plaatst in de FPGA.
                          Oplossing in 98% van gevallen is wat ik hierboven heb beschreven met een V600.

                        Originally posted by LuzUo View Post
                        Ow Ik meende gehoord te hebben dat hier in de nieuwe core wel een verbetering voor in zou zitten ... niet dus MrZ ?
                        Met silver core had ik nergens geen last van, de gold is een drama.. :(

                        Comment

                        Working...
                        X