Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Is het al mogelijk je op te geven voor een Vampire aga (voor de a1200 ?)

    Comment


      Magic dit is nog niet mogelijk.
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        Dat schiet niet op ;)

        Comment


          X2 memory tuning voor de V2 kaarten (v500+ & v600) gold core 2.7 geeft hele leuke resultaten nu.
          Met name long memory access read/write +- 530 om 660 MB sec



          ter vergelijking G5 2,7Ghz:
          Code:
          Ram Disk:> bustest ?
          ADDR/K,SIZE/K,CHIP/S,FAST/S,ROM/S,MEGA/S: FAST
          BusSpeedTest 0.19 (mlelstv)   Buffer:     262144 Bytes, Alignment: 32768
          ========================================================================
          memtype   addr       op         cycle     calib         bandwidth
          fast      $309D8000  readw      12.9 ns   normal     155.2 * 10^6 byte/s
          [COLOR=#FF0000]fast      $309D8000  readl      14.4 ns   normal     278.4 * 10^6 byte/s[/COLOR]
          fast      $309D8000  readm       4.0 ns   normal    1007.6 * 10^6 byte/s
          fast      $309D8000  writew     12.7 ns   normal     157.3 * 10^6 byte/s
          [COLOR=#FF0000]fast      $309D8000  writel     12.7 ns   normal     315.0 * 10^6 byte/s[/COLOR]
          fast      $309D8000  writem      3.6 ns   normal    1112.6 * 10^6 byte/s
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            Originally posted by MrZ View Post
            X2 memory tuning voor de V2 kaarten (v500+ & v600) gold core 2.7 geeft hele leuke resultaten nu.
            Met name long memory access read/write +- 530 om 660 MB sec



            ter vergelijking G5 2,7Ghz:
            Code:
            Ram Disk:> bustest ?
            ADDR/K,SIZE/K,CHIP/S,FAST/S,ROM/S,MEGA/S: FAST
            BusSpeedTest 0.19 (mlelstv) Buffer: 262144 Bytes, Alignment: 32768
            ========================================================================
            memtype addr op cycle calib bandwidth
            fast $309D8000 readw 12.9 ns normal 155.2 * 10^6 byte/s
            [COLOR=#FF0000]fast $309D8000 readl 14.4 ns normal 278.4 * 10^6 byte/s[/COLOR]
            fast $309D8000 readm 4.0 ns normal 1007.6 * 10^6 byte/s
            fast $309D8000 writew 12.7 ns normal 157.3 * 10^6 byte/s
            [COLOR=#FF0000]fast $309D8000 writel 12.7 ns normal 315.0 * 10^6 byte/s[/COLOR]
            fast $309D8000 writem 3.6 ns normal 1112.6 * 10^6 byte/s
            Impressive!

            Maar het blijft wel de bakker die zijn eigen brood keurt :)


            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              Ja je moet het wel wat in perspectief zien, maar voor Classic Amiga is dit echt razend snel.
              Dit pushed de Vampire 2 en je Amiga wel tot het uiterste overigens.
              Last edited by MrZ; 19-09-2017, 11:25.
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


                Ik ben blij voor iedereen die een Vampire heeft weten te bemachtigen.. dat even voorop gesteld..

                De reden waarom ik geen Vampire heb kunnen kopen kwam door het plotselinge stoppen van Kipper.. en het stoppen van Kipper had ook een reden anders dan men eerst deed voorkomen.. kijk >>hier<< voor de real-time drama op Feestboek waaruit blijkt dat Kipper ermee is gekapt door gezeik binnen het Vampire team betreffende licenties en betalingen.. en dat diens boards nu aldus het Vampire team mogelijk "illegaal" zijn en dus uitgesloten "kunnen" worden van updates..
                Geweldig.. kennen we alleen drama in deze community.. is alles wat Amiga te maken heeft drama?





                Comment


                  Originally posted by iRetroVolver View Post
                  is alles wat Amiga te maken heeft drama?

                  Dat lijkt mij nou een vraag voor CaptainChaos :-)
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    Originally posted by iRetroVolver View Post
                    Ik ben blij voor iedereen die een Vampire heeft weten te bemachtigen.. dat even voorop gesteld..

                    De reden waarom ik geen Vampire heb kunnen kopen kwam door het plotselinge stoppen van Kipper.. en het stoppen van Kipper had ook een reden anders dan men eerst deed voorkomen.. kijk >>hier<< voor de real-time drama op Feestboek waaruit blijkt dat Kipper ermee is gekapt door gezeik binnen het Vampire team betreffende licenties en betalingen.. en dat diens boards nu aldus het Vampire team mogelijk "illegaal" zijn en dus uitgesloten "kunnen" worden van updates..
                    Geweldig.. kennen we alleen drama in deze community.. is alles wat Amiga te maken heeft drama?




                    Hmm ik heb gelukkig geen feestboek, maar het zal wel Freemilk die uit het team is gezet zijn die dit drama maakt.
                    Nee Kipper is ermee gestopt precies om de reden die op zijn website staat, ergo hij had sowieso al aangekondigd eind dit jaar ermee te stoppen.
                    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                    Comment


                      Helaas pindakaas met de Facebook link, is er al een nieuwsartikel?

                      Last edited by Megatron; 20-09-2017, 02:51. Reason: Resized Image :-)
                      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                      Comment


                        .. you may not have permissions.. dat is hem.. je zal je dan even moeten aanmelden bij de groep Commodore Amiga (16500 leden ongeveer.. want er zijn er twee) en dan kun je het artikel gewoon inzien.

                        Comment


                          Originally posted by iRetroVolver View Post
                          Ik ben blij voor iedereen die een Vampire heeft weten te bemachtigen.. dat even voorop gesteld..

                          De reden waarom ik geen Vampire heb kunnen kopen kwam door het plotselinge stoppen van Kipper.. en het stoppen van Kipper had ook een reden anders dan men eerst deed voorkomen.. kijk >>hier<< voor de real-time drama op Feestboek waaruit blijkt dat Kipper ermee is gekapt door gezeik binnen het Vampire team betreffende licenties en betalingen.. en dat diens boards nu aldus het Vampire team mogelijk "illegaal" zijn en dus uitgesloten "kunnen" worden van updates..
                          Geweldig.. kennen we alleen drama in deze community.. is alles wat Amiga te maken heeft drama?
                          Zonder FB door te spitten, maar wel met andere info....hij had last van zijn hand kon hierdoor niet werken. Maar Majsta maakte ze ook, eerst handmatig, toen half machinaal. En de laatste batches werden uitbesteed, vanwege de grote vraag. De Vampires uit deze batches waren bij de Amiga handelaren te koop. Niet leuk voor Kipper maar wel professionalisering...
                          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                          Comment


                            Ja, dat dacht ik ook Benny.. totdat ik voor de 2e keer van iemand anders (Keith Dumoulin) dit las betreffende de kosten...

                            Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2017-09-20 at 01.48.48.png
Views:	74
Size:	268.4 KB
ID:	13973

                            Comment


                              Keith is Freemilk, wat hij zegt moet je met een zak zout nemen, hij dus het team uit gegooid (terecht) om duidelijke redenen
                              En hij spreekt zichzelf al tegen in het laatste bericht, die registratie is ver nadat kipper het team al verlaten had vanwege die slechte batch en de problemen met zijn hand.
                              Keith is de oorzaak van die registratie omdat ie op de apollo-team FB pagina had lopen dreigen klonen te gaan maken en beta kaarten heeft verkocht die niet voor verkoop bedoeld waren.
                              Verder heeft hij waarschijnlijk beta cores gelekt (op torrents gezet...) en als je iets van hem koopt is het bijna altijd kapot....

                              Benny

                              Kipper maakte de V600 en Majsta de V500+, er zijn alleen een paar kleine batches naar dealers gegaan en alleen V500+.
                              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                              Comment


                                Jeetje, wat een drama zeg.. dat bevestigd dan wel mijn bevinding en dat het voor mij voltooid verleden tijd is.. en heel eerlijk.. Wat moet ik als voornamelijk WHDload gebruiker met een Vampire dan nog?

                                Comment

                                Working...
                                X