Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga/C64 & the fanny pack saga continues!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga/C64 & the fanny pack saga continues!

    Elders is hier reeds best veel over geschreven... maar het is tijd voor recente updates! Heb jij ook een Amiga/C64, of desnoods MSX, (demo)scener gespot met een fanny pack? Maak een foto en deel 'm hier! Cruciaal daarbij is dat je vooral niet moet vergeten te vermelden wat de inhoud van het tasje in kwestie is. Het alternatief, Googlen naar mensen met een fanny pack en daar een foto van gebruiken, mag natuurlijk ook. Als de inhoud van het tasje maar computer - en het liefst Commodore - gerelateerd is!



    Hier zien we een foto van Mr. Cool van Bang System, gemaakt tijdens de launch van de (destijds nieuwe) Shadow of the Beast II game. In zijn fanny pack zit, naast een visitekaartje van Ian Hetherington van Psygnosis, een sticker van Hardline, een uitnodiging voor de Maximum Pleasure copy-party in Luxemburg waar "Piracy is not a crime" en tenslotte een setje van 5 sleutels voor diverse diskette-bakken.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    #2
    Click image for larger version

Name:	jason.jpg
Views:	111
Size:	21.3 KB
ID:	4955

    Ik vond gisteren toen ik in een weemoedige bui mijn demoscene-fotoalbums doorbladerde een foto van Diskdestroyer/Defjam. Ik nam de foto tijdens een besloten Bamiga Sector One meeting in Brugge in 1988. In zijn fanny pack een A4-tje met een ietwat klungelige beschrijving van Rob Northern’s Copylock, zes hete snoepjes voor onderweg, een brillenkoker, een retourticket naar onbekende bestemming en een vier-kleuren-ballpoint.
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


    • McVenco
      McVenco commented
      Editing a comment
      Een vier-kleuren-ballpoint. Die dingen was ik He.Le.Maal. vergeten! \o/

    #3
    Wel handig om wat 3,5" diskettes in te doen als je naar een copy party gaat zoals bijvoorbeeld Maarssen volgend weekend ;)

    Comment


      #4


      Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2016-04-13 at 17.41.02.png
Views:	103
Size:	363.1 KB
ID:	5045

      Dit is Slam/Trance Inc, tijdens de release bijeenkomst van zijn demo Pompy in het pittoreske Wezep: thuis bij de grote Trance Inc. baas Cubik (de neef van niemand minder dan RaDaVi). In zijn fannypack zitten o.a. een diskette met daarop wat assembler sources van Astray/Silicon Ltd en mij, die niet geheel onverwacht ook gebruikt zijn in de Pompy demo - al ware het zonder de juiste credits. Verder zit er een kleine hoeveelheid Flippo's in, een driesterrenbusabonnement en een PTT telefoonkaart om naar huis te kunnen bellen.
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #5
        Tadaaaaaaaaaaaaa
        [ATTACH=CONFIG]n5051[/ATTACH]

        Comment


          #6
          Deze sportieve deerne is Stéphanie van de Franse demogroep Kiki Prods. We zien haar bezig met de immer wanhopige poging om haar medescenerts (ditmaal op het Belgian Scene Event 1997) te verleiden tot wat verfrissende ochtendgymnastiek, maar zoals gewoonlijk staat zij in haar eentje.

          In haar fanny pack treffen we aan: een drietal schone witte Sloggi slips (maat 56), een zakje cheese-union chips, twee pakjes Hollywood kauwgum, en een Predictor stick.


          Comment


            #7
            Hier hebben we de broer van Manon

            Slimme jongen die Marcel!


            Comment


            • Ikilledher
              Ikilledher commented
              Editing a comment
              Volgens mij is dit Remote Control/RAF. Is dit jouw broer, Manon?

            • Manon
              Manon commented
              Editing a comment
              huh dat is mijn broer niet hoor maar hij had vroeger wel zon zakje hihi

            #8
            Er is er weer één in het wild gespot:



            Dit is Berry. In zijn pack zit, naast een potje van 't een of 't ander, een USB stick met daarop WinUAE, FS-UAE en alle versies van CCS64. Ook een briefje waarop staat dat hij zijn borg retour krijgt vanwege het in goede staat terugbrengen van een stel krukken.
            Last edited by Infant; 12-08-2016, 10:26.
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #9
              Ik kreeg van Magic een foto opgestuurd van Retep (links) en Tomcat (rechts); Nedersceners van het eerste uur. Tomcat won onlangs nog de haute couture prijs in de tweede poging van 1991. Deze ansicht, echter, is genomen tijdens Pixel Fest 2007 in Luxemburg. Retep heeft in zijn Fanny Pack een CD van Depeche Mode en een floppy disk met het Mirage Micro Prime demo. Verder een roodkleurige fineliner en een bonnetje van een Helderse snackbar. Tomcat heeft in zijn Fanny Pack een rood briefje met een telefoonnummer — mijn telefoonnummer: 02207-18831, een Epson 24-naalds print-out van een foto van Corry Konings en een appel.

              Click image for larger version

Name:	IMG_5515.JPG
Views:	108
Size:	193.7 KB
ID:	7767
              Last edited by Ikilledher; 22-08-2016, 18:08.
              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

              Comment


                #10
                Ikilledher photo or iT didnt happen! ;)

                Comment


                  #11
                  Hieronder zien we niemand minder dan Ramon B5 (links) en Fabian (rechts) van Desire. Deze foto is genomen nadat duidelijk werd dat Fabian de muziekcompetitie op de Belgische RADWAR party in 1991 had gewonnen. Hier lachen ze nog, maar na de prijsuitreiking was dat niet meer het geval.

                  In de fannypack van Fabian, die eigenlijk Rutger heet (om het makkelijk te maken), zit een 3.5" diskette van het merk Sony met daarop NoiseTracker (het is 1991!) en de vocal-samples voor zijn toekomstige succes: mod.nicole.compoversion. Daarnaast heeft hij in zijn fannypack ook zijn paspoort, 3000 Belgische franken, een condoom met een houdbaarheidsdatum van 12-12-1992 en tenslotte, zeer belangrijk, ruimte genoeg overgehouden voor zijn zeer verdiende eerste prijs.

                  Click image for larger version  Name:	fp1.jpg Views:	1 Size:	163.6 KB ID:	20245

                  Na de prijsuitreiking werd Rutger Fabian vriendelijk doch dringend verzocht om zijn prijzengeld af te staan aan een aantal RADWAR Belgen. Immers hadden zij op hem/zijn modje gestemd! Dat hij het gewonnen geld direct mocht afstaan was dus eigenlijk niet meer dan normaal.
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #12
                    Ik vond een foto van Electrica, die in 1988 The Special Brothers oprichtte. De foto is gemaakt door wannabe-lid Zyklon met de Kodak DCS-100 van zijn vader die hij zonder overleg meebracht naar een groentenkas in Hannover waar TSB het driejarig bestaan vierde. Zyklon mocht die dag na het maken van een hele reeks foto’s bij de groep en werd direct na het opsturen van de diskettes met foto’s weer gekickt. Hij was het daar niet mee eens en bleef graphics sturen naar Electrica. Sterker… dat doet hij tot de dag van vandaag. Electrica had zodoende in december 2018 al 437 logo’s van ‘The Special Brothers’ en ‘Mania Pack’.

                    Click image for larger version

Name:	Leather-Fanny-Pack-White-20181031130635.jpg
Views:	120
Size:	308.2 KB
ID:	20249

                    Electrica heeft in zijn fannypack een bundeltje vinylstickers van The Special Brothers, een DB Zugticket Bremen-Hannover, een zakje augurkenzaad, grote vloeitjes, een halfvolle aansteker van het merk Poppel en een klein-formaat sleutelhanger van de Rubik’s cube. (Achter zijn rug houdt hij een komkommer die hij zodadelijk lafjes in de nek gaat leggen van Alien Sex Fiend.)
                    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                    Comment


                      #13
                      ik heb geen leuk verhaaltje maar kwam wel deze plaatje tegen die is ook om te lachen

                      Comment


                      • Ikilledher
                        Ikilledher commented
                        Editing a comment
                        Is dat niet Wolfman voordat hij Royal Amiga Force verliet voor Jetset? Hij zou later Pack van Pee’s maken voor Jetset maar dat wist hij nog niet op het moment dat deze foto werd genomen. Nou ja… ik ben niet zeker: het kan ook Saviour/Pussy Finland zijn.
                    Working...
                    X