Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    ondanks dat ik met tone-loc in de klas zat in havo-4, weet ik gewoon niet wat je nu zoekt. het is te moeilijk. het valt zeg maar in het niet bij mijn assassin-raadsel. ik waardeer je puzzel, maar we moeten toch maar een paar stapjes terug doen geloof ik.

    Comment


      Zoals aangegeven stelt elk plaatje een woord uit de titel voor.

      Tass

      Een van de ontwerpers van Tass Times in Tone Town, Michael Berlyn, heeft eind jaren negentig in een interview de herkomst van het woord Tass aangegeven: “Muffy and I were employed there, teaching creative writing. And the motto of Harvard is 'Veritas,' which means 'truth.' We took to saying 'very tass' to mean, 'very true,' or 'too true.' Our students picked it up and started applying it to something that was cool. So very tass turned into very hip or cool.”

      Click image for larger version

Name:	image_731.jpg
Views:	88
Size:	33.1 KB
ID:	5451

      Very Tass, ja, inderdaad. Weer wat geleerd. Weliswaar een weetje maar het woord staat in het logo. De rest drijft betrekkelijk eenvoudig naar boven via Wikipedia.

      Times
      • Prince: Sign o’ the Times
      • Gebruikt lettertype: Times (ook wel bekend als CG Times of Times New Roman)
      • Miljoen-miljard keer in beeld: Time
      • Eind jaren-80 belachelijk veel getoond op MTV

      in

      Tone
      • PanTONE kleurenwaaier
      • TONE Lōc — Wild Thing (doodgedraaid op MTV eind jaren-80)
      • Hint naar Funky Cold Medina, de andere hitsingle van Tone Lōc eind jaren-80.

      Click image for larger version

Name:	maxresdefault-1.jpg
Views:	88
Size:	48.9 KB
ID:	5453

      Town

      Toegegeven, deze vind je iets verder van huis, maar na een beetje associëren en gebruik van de hints, fiets je al snel langs Pete Townsend (ja, TOWNsend) van The Who, degene die Instrument Destruction tot een kunst heeft verheven.

      Click image for larger version

Name:	Unknown.gif
Views:	90
Size:	62.3 KB
ID:	5452

      Te moeilijk? Ik denk het niet. Je hebt heus niet alle woorden nodig om het op te lossen. Met slechts twee woorden vind je het antwoord. Sterker, met enkel het woord Times vind je het antwoord.

      Haha! Makkelijk dus!

      rvo, je hebt gewonnen. 😂
      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


      • Ikilledher
        Ikilledher commented
        Editing a comment
        O ja, in TTITT is die hoepel de vrij essentiële poort naar de andere dimensie.

      1. Ik vind dat je geweldige raadsels maakt!
      2. Ik (en ik vermoed de rest ook) heb nog nooit van het spel gehoord, wat zeker heeft uitgemaakt bij het raden van de titel
      3. Het blijft heel erg moeilijk!

      Maar oke. Ik ga mijn best doen iets te verzinnen dat beter te raden is.

      Straks. Eerst even wat oude kutcomputers scoren.

      Comment


      • Magic
        Magic commented
        Editing a comment
        En nog wat gescored?

      RVO, ik gok op Monkey Island.. oh wacht.. too soon!

      Comment


        goed dan. even terug naar de basis. wie kent dit spel?

        Comment


        • Magic
          Magic commented
          Editing a comment
          Simpel.. Unreal.. :) rvo

        goed zo. jouw beurt.

        Comment


          Het moeilijkheidsniveau wordt ietjes verhoogd door het inzoomen. Welk spel is dit?

          Comment


            Is dat een bruine penis gedipt in slagroom ??

            Comment


            • Magic
              Magic commented
              Editing a comment
              geen penis gedipt in slagroom.. de hoofdpersoon in kwestie is inderdaad wel bruin..

            Ik kan het niet goed zien. Kun je even uitzoomen, magic?

            Comment


            • Magic
              Magic commented
              Editing a comment
              Ik heb eerst wat tekstuele hints gegeven..

            De hoofdpersoon uit het spel welke designed is door een zekere mick staat op deze screenshot.

            Comment


              zou het echt niet weten.. :|

              Comment


                Is Mick de grafische ontwerper?

                Comment


                • Magic
                  Magic commented
                  Editing a comment
                  Klopt

                Deze 2 plaatjes te samen geven een goede hint voor de naam van dit spel. Nu moet het niet zo moeilijk meer zijn 😊

                Comment


                  Exhausted Bananas?


                  Sent from a mobile device.
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                  • Infant
                    Infant commented
                    Editing a comment
                    Of Yellow Tailpipe. Ook zo'n succes!

                  Nee en nee..

                  Volgende hint: het betreft een spel gebaseerd op de gelijknamige film uit de jaren 80. De 2 foto's geven een scene aan uit deze film..

                  Nu moet iemand dit toch wel herkennen en raden 😄

                  Comment

                  Working...
                  X