Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Iets met lemmingen?

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      onjuist.

    Is het een platform game, rvo? Hint? :-)
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      James Pond?
      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


        Is het Flood?

        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          amazing! hoe. de. hel. heb je dat gezien.

          Comment


            Ging van een platformspel uit. Ik herkende donkere kleuren en blauw. Blauw moest in dat geval haast wel water zijn. Kwestie van graven in zowel mijn eigen geheugenbank als die van Google naar platformgames op Amiga... Bij het zien van de naam Flood ging er een belletje rinkelen et voila!
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


            En toch is het H.E.R.O.! </denial>
            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment


              Ik doe weer een combinatieplaatje...



              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                Ik gok op Aminet. Aminet werd opgericht in 1992 (eigenlijk in vroege vorm in 1991, maar de naam werd in 92 voor het eerst gebruikt), en de eerste CD's werden uitgebracht door Walnut Creek.

                Comment


                  Originally posted by McVenco View Post
                  Ik gok op Aminet. Aminet werd opgericht in 1992 (eigenlijk in vroege vorm in 1991, maar de naam werd in 92 voor het eerst gebruikt), en de eerste CD's werden uitgebracht door Walnut Creek.
                  Heel mooi bedacht, maar helaas! Het gaat om een spel :-)
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    Hmmm… Was dat demo niet de eerste met een roto-zoomer? Hmmm…
                    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                    Comment


                      Originally posted by Ikilledher View Post
                      Hmmm… Was dat demo niet de eerste met een roto-zoomer? Hmmm…
                      Yep. En er zat een goede zoom/scale routine in...
                      It's a wonder tall trees ain't layin' down

                      Comment


                        Mr. Nutz.. maar dat was 1994.. hm.. kan dus niet.. verder graven dus..

                        Comment


                          het enige spel dat ik ken met een rotozoomer was bob's bad day. 1992, dat wel.

                          Comment


                            Originally posted by iRetroVolver View Post
                            Mr. Nutz.. maar dat was 1994.. hm.. kan dus niet.. verder graven dus..
                            Ik kan nu flauw doen, maar het antwoord is gewoon goed: Mr. Nutz.

                            De link met het "World of Commodore" plaatje: dit plaatje komt uit de Sanity demo "World of Commodore", waarvan het eerste deel (met scaler en zoom/rotator) werd geprogrammeerd door Dierk Ohlerich a.k.a. Chaos/Sanity. Dezelfde Dierk programmeerde mee aan Mr. Nutz - en gebruikte zijn scaling routine opnieuw.



                            It's a wonder tall trees ain't layin' down

                            Comment


                            • rvo
                              rvo commented
                              Editing a comment
                              leuke info!
                          Working...
                          X