Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ik heb niet echt goed gekeken naar de afbeelding maar het geluidsfragment deed me denken aan Fright Night! Dat was één van de eerste tien spellen die ik kochtkopieerde.

    Click image for larger version

Name:	iu.jpeg
Views:	76
Size:	198.2 KB
ID:	21869
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      helaas niet juist.

      Comment


        Hmmja, mijn bevindingen:

        - "Birthday Party Children"
        - Het is een Kixx game (herleidbaar uit mkprredxxik.jpg)
        - Een dungeon/kasteelgang (linksboven)
        - SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom
        - Een paarse uil op het shirt van het meisje
        - Ondode ogen van het jongetje
        - Iemand is op 4 januari jarig

        De Spongebob game is gepubliceerd door THQ, die ook ports van Amiga Games heeft uitgebracht op o.a. Nintendo en Sega machientjes.

        Een hieruit volgende zoektocht heeft mij geleid tot het volgende:





        Meh. Fuck it, ik heb geen idee.

        Comment


          ook helemaal niet goed eigenlijk helemaal niks sorry.

          de filename was ik vergeten, die 'mkprredxxik' is encrypted met een of andere encryptie ik ben alleen vergeten welke.

          Comment


            ik zit hier mijn eigen hints op te lossen zeg. blijkbaar kun je hem hiermee ontcijferen: http://practicalcryptography.com/cip...tution-cipher/

            Comment


              Is het pxagwp?

              Comment


              • rvo
                rvo commented
                Editing a comment
                nee :D



              Comment


                Ik heb deze denk ik een beetje te moeilijk gemaakt. dat deed ik vooral voor Infant

                zal ik de oplossing posten?

                Comment


                  Originally posted by rvo View Post
                  Ik heb deze denk ik een beetje te moeilijk gemaakt. dat deed ik vooral voor Infant

                  zal ik de oplossing posten?
                  Ik heb nog niet gekeken. Ken ik het spel (m.a.w. is het van voor 1993)?
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    ja/nee

                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    zelfs als je deze spel niet kent moet je het met de hints kunnen vinden. was destijds geen onopgemerkte game of zo.

                  Originally posted by rvo View Post
                  zal ik de oplossing posten?


                  Ik wil dit weekend nog een poging wagen.
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    Het is Ultima V.

                    Click image for larger version

Name:	iu.jpeg
Views:	83
Size:	7.3 KB
ID:	21897
                    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                    Comment


                      Het is niet!

                      Comment


                        Eenmaal, andermaal...

                        Comment


                          mkprredxxik -> decrypted -> grasshopper : een bekende prophecy

                          Comment


                            Apidya wellicht het spel dat gezocht wordt ?

                            Comment

                          Working...
                          X