Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ik wacht tot Magic langskomt en "Apidya" zegt.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      Originally posted by rvo View Post
      Niemand durft? Ik eigenlijk ook niet maar iemand moet de eerste zijn. Ik zie een handtekening. Vermoedelijk van een striptekenaar. Ik zie enorme wespen. Ik zie een soort 'strong man' deelnemer die een blok beton tilt. Een Mountain Dew logo. En 2 prenten op de achtergrond, waarvan de eerste eruit ziet als de Blues Brothers. Ik ga hier heel raar van dromen vrees ik. Zie geen enkel verband.
      Goed op weg. Welke striptekenaar?
      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        als ik dat wist had ik het wel gezegd :D het zegt me niks.. mijn stripkennis komt niet verder dan suske & wiske.

      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        daarom som ik alles op. als iemand anders nu eens roept wie die tekenaar is.. McVenco misschien?

      • McVenco
        McVenco commented
        Editing a comment
        Bij dat grote vliegbeest moet ik alleen denken aan album #211 van Suske en Wiske. Verder tast ik niet, zelfs niet in het duister.

      Anders kom ik gewoon met een hint. ➿
      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


        Hint voor rvo et al.

        Click image for larger version

Name:	2000AD-Logo.gif
Views:	84
Size:	7.1 KB
ID:	20483
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


          Mijn lieve god nog aan toe zeg.. wil iemand dit even godverdomme oplossen.. anders roep ik het!

          Comment


            Niemand... ??

            Ik zeg...

            GODS van de Bitmap Brothers…

            The Blues Brothers is een verwijzing naar The Bitmap Brothers en wellicht ook de film waar ze op een missie zijn van god. De 106 zijn dan de miles naar Chicago die ze afleggen. Biz logo links boven is een verwijzing naar de Artiest Simon Bisley die de Box Art van Gods heeft gemaakt. Dat stuk rots met MNT Dew (of Mountain Dew) logo en die sterke man lijkt met de verwijzing naar Mount Olympus en de quest ahead. Wederom die opa Erich von Daniken in de plaat.. dus verwijzing naar “Chariots of the Gods”

            Comment


              Megatron ik ben het daar niet mee eens..
              2000ad hint verwijst naar Speedball 2 namelijk..

              Ikilledher
              ​​​​​​​ is het Speedball 2 ?

              Comment


              Originally posted by Magic View Post
              Megatron ik ben het daar niet mee eens..
              2000ad hint verwijst naar Speedball 2 namelijk..

              Ikilledher
              is het Speedball 2 ?
              Ik stel voor dat je van de sauce afblijft Magic..

              Comment


                Originally posted by Magic View Post
                Megatron ik ben het daar niet mee eens..
                2000ad hint verwijst naar Speedball 2 namelijk..

                Ikilledher
                is het Speedball 2 ?
                En hoe past de rest dan?
                It's a wonder tall trees ain't layin' down

                Comment




                  Megatron ​​​​heeft het bij het rechte eind! Het juiste antwoord is Gods van The Bitmap Brothers. De gegeven redeneringen kan ik allemaal goed rekenen. De sterke meneer die de berg optilt, slaat op de God-paradox. De grote insecten refereren aan de verfilmde science fiction novel van H.G. Wells uit 1904: The Food of the Gods (and How It Came to Earth). De 2000 AD-hint is tweeledig: Simon Bisley tekende regelmatig voor 2000 AD (en Heavy Metal). Daarbij is AD de afkorting voor Anno Domini. Hoeveel goden heb je nodig om tot het goede antwoord te komen?

                  Click image for larger version  Name:	db70ba6c-2d9c-44fa-a15a-164a3560d90b.jpg Views:	1 Size:	159.8 KB ID:	20539
                  Last edited by Ikilledher; 28-02-2019, 22:31.
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    Is het Outrun usa? Oh wacht is even we wachten nog op megatron... =)

                    Comment


                      Originally posted by Magic View Post
                      Is het Outrun usa? Oh wacht is even we wachten nog op megatron... =)
                      Deze is speciaal voor jou Magic....

                      Comment


                        Originally posted by Ikilledher View Post
                        De grote insecten refereren aan de verfilmde science fiction novel van H.G. Wells uit 1904
                        Exodus 23:28 Ook zal Ik hoornaars voor u uit zenden, opdat zij de Chiwwiet, de Kanaäniet en de Hethiet voor u uit verdrijven.

                        Die lag meer voor de hand, me dunkt!

                        Comment


                          “Edward Neufeld (Insects as Warfare Agents in the Ancient Near East, Orientalia 1980, pp. 30-57) suggereert dat bovengenoemde Bijbelse passages verwijzen naar het gebruik van wespen en hoornaars in de oorlogsvoering en haalt in zijn artikel verschillende andere historische voorbeelden aan.”

                          Hoornaars worden doorgaans niet groter dan 3½ cm. Toch reken ik het goed omdat het je aan Gods deed denken.
                          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                          Comment


                            Wil je meedoen met raden?

                            Dat kan!...

                            Maar niet zo maar een spel roepen... onderbouwing dus!!!

                            Jij ook Magic

                            Click image for larger version

Name:	RadenDan!.jpg
Views:	81
Size:	1,023.7 KB
ID:	20621

                            Comment

                            Working...
                            X