Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ik heb nog nooit zo'n ogenschijnlijk willekeurig bijeen geraapte verzameling hints gezien. Ik kan haast niet geloven dat ze allen relevant zijn. Desondanks ga ik een gok doen, op basis van de paar dingen die ik herken en waar ik iets mee kan: Teen Agent?

    Comment


      Ikilledher tijd voor een nieuwe hint als je na 6 dagen nog niet hebt gereageerd op rvo :D

      Comment


        Ik ga eens hardop denken.. als we het niet individueel kunnen oplossen.. wellicht als team dan...
        • Die opa is Erich Anton Paul von Däniken.. een boekenschrijvert... over "Ancient astronauts"
        • Ballsack Face.. "Deeg Portretten" in het Deense Statens Museum for Kunst. (Søren Dahlgaard).. lijkt op een Alien film..
        • Uriah Heep album.. Album: The Official Anthology..
        • Dossier Zevenslaper.. Agent 327 (Comic)
        • Een doos spread eagle op een surfplank.. maar lelijk dus het zal wel om de surfplank gaan...
        • Een Pritt stift.. Ehm.. ja..
        Ik kan het nog niet aan elkaar knopen..

        Uriah Heep heeft wel een lied namens "Bird of Prey" maar dat kan ik niet rijmen in het geheel... dus dat zal het niet zijn...

        Comment


        • rvo
          rvo commented
          Editing a comment
          haha, nee. ik ken ook geen enkele Amiga game die zo heet.

        Originally posted by Magic View Post
        Ik vermoed dat het een Psygnosis spel is1.. Shadow of the Beast!?
        1 Gezien dat rode artwork plaatje in psygnosis look en feel.
        Het is geen Psygnosis-spel maar heeft toch een zekere link met Psygnosis. Zie hieronder.

        Originally posted by Megatron View Post
        Ik ga eens hardop denken.. als we het niet individueel kunnen oplossen.. wellicht als team dan...
        • Die opa is Erich Anton Paul von Däniken.. een boekenschrijvert... over "Ancient astronauts"
        • Ballsack Face.. "Deeg Portretten" in het Deense Statens Museum for Kunst. (Søren Dahlgaard).. lijkt op een Alien film..
        • Uriah Heep album.. Album: The Official Anthology..
        • Dossier Zevenslaper.. Agent 327 (Comic)
        • Een doos spread eagle op een surfplank.. maar lelijk dus het zal wel om de surfplank gaan...
        • Een Pritt stift.. Ehm.. ja..
        Ik kan het nog niet aan elkaar knopen..

        Uriah Heep heeft wel een lied namens "Bird of Prey" maar dat kan ik niet rijmen in het geheel... dus dat zal het niet zijn...
        Alien-film: nope. Bird of Prey: inderdaad, nope.

        Die opa is inderdaad Von Däniken of, zoals hij in Dossier Zevenslaper wordt genoemd, Von Zaniken. Von Däniken verwijst graag naar die Agent 327-strip omdat daar een reusachtige aanwijzing in staat en hij wil je niet direct dwingen zijn boeken te lezen.
        Ik heb inderdaad een kunstwerk van Søren Dahlgaard gebruikt maar Søren zelf heeft hier niets mee van doen. Het gaat slechts om de beeltenis.
        Het Uriah Heep album is ontworpen door Roger Dean die ook bekende spelposters ontwierp (voor Psygnosis). Er is iets aan de hand met die afbeelding.
        Het meisje houdt zich bezig met een activiteit en dan doel ik niet op spread eagle. Pritt-stift: ja, plakkerige en ook nog eens uit verhouding geschaald! Brrr!

        Je hebt een hint gemist.

        Originally posted by rvo View Post
        … Ik kan haast niet geloven dat ze allen relevant zijn. Desondanks ga ik een gok doen, op basis van de paar dingen die ik herken en waar ik iets mee kan: Teen Agent?
        Alles is relevant, zelfs het eiland in de zee. Goed gegokt maar niet goed!

        Click image for larger version

Name:	dough_polan.jpg
Views:	92
Size:	113.5 KB
ID:	20038

        Misschien hebben zij het spel gespeeld?
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


          Ik heb je response en hints gelezen.. en indien ik het goed heb gelezen, ben ik wellicht een heel stuk verder.

          Ik doe even een gok.. twee gokjes.. en ik zeg daarna wel waarom...

          "Pang" .... maybe.... maar denkelijk toch... "Arkanoid"

          Comment


            Ik specificeer... Revenge of Doh...

            Comment


              Dat is het goede antwoord! Arkanoid: Revenge of Doh.
              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

              Comment


              • Ikilledher
                Ikilledher commented
                Editing a comment
                Ik vind het leuk om je redenatie te lezen. \o/

              Dan is het nu aan mij om te verklaren waarom ik dat dacht..


              Erich Anton Paul von Däniken.. een “boekenschrijvert” over "Ancient astronauts" zoals ik al aangaf en hij wijst naar Dossier Zevenslaper van de Comic “Agent 327” en uit je response ben ik op zoek gegaan naar de link tussen die man.. en wat hij schrijft of heeft geschreven met de comic.. en toen vond ik deze passage die mij opviel

              In een trance-achtige toestand worden de herinneringen van Agent 327 ontrafeld, waarbij geheel Dossier L de revue passeert. Wanneer hij ontwaakt, merkt hij dat hij zich op Paaseiland bevindt. Dan gebeurt er iets ongelooflijks: een van de paasreuzen komt uit de grond en vraagt hem het lied uit de herinnering nog eens voor hem te zingen.

              Intussen heeft Ahasveros aan Olga verteld wie hij is. Hij vertelt dat hij al tien miljoen jaar lang in de Bermudadriehoek woont zonder te verouderen. Zijn naam kreeg hij van zijn prehistorische tijdgenoten, die hem Aaahsvrôos noemden, wat later veranderde naar Ahasveros.


              Toen herkende ik het eiland op de achtergrond ook als Paaseiland.. dus Paaseiland is key.. en dan denk ik aan de Paasreuzen.. en als ik Paasreuzen spellen zoek.. Pang heeft een level met Paasreuzen erin, echter.. wat is met die kunstenaar (Søren Dahlgaard) dan, die in Denemarken (in het Statens Museum for Kunst) werkte met deeg in zijn exposities.. in het Deens is Deeg.. Dej.. kon ik niks mee.. in het Engels is het Dough.. en na meermaals uitspreken viel het mij in..

              Dough.. spreek ik uit als DOH… en had dus een Homer Simpson moment.. want in Arkanoid – Revenge of Doh is de end-level God een groot hoofd van een rode paasreus.. ook op de boxart staat deze paasreus.

              De surfplank was voor mij symbolisch gezien nog de horizontale bar waarmee je de bal steeds omhoog laat stuiteren.. meer kan ik er niet in vinden want de dame ging geen bel rinkelen.. het ging zich wellicht ook eerder om de surfplank en het Paaseiland in de achtergrond.

              De Pritt stift.. uit- en inschuiven van de Pritt stift is het groter en kleiner worden van de horizontale bar.. en plakken bleef de bal soms ook.. dus daarom de Pritt stift..

              Uriah Heep.. lang nadenken.. waar ken ik die naam van.. de band kende ik eigenlijk niet zo.. maar het is ook een fictieve person in een harles Dickens Novell namens David Copperfield… Copper.. Copper bars.. bonte lijnen met blokjes.. Arkanoid! – Dit laatste vond ik wat makkelijk.. kort door de bocht wellicht.. maar wie weet is het dat toch gewoon… maar wacht.. Arkanoid.. is wat ooit begon als Pong.. en toen Klaxx werd.. en later… of eerst Tetris en toen Klaxx… whatever.. nog steeds komen er versies vanuit die uiteindelijk toch in essentie allemaal hetzelfde zijn en nagenoeg niet veranderen.. net zoals de bang Uriah Heep… sinds 1969 maken ze al dezelfde soort muziek.. in 2017 het 25ste (!!!) studio album.. en ze toeren anno 2019 nog steeds! - Het album in de afbeelding is een 2 CD set.. wellicht is nog eraan toe te voegen dat er twee versies van Arkanoid zijn.. maar dat is boter na de vis..

              Iets gemist?
              Last edited by Megatron; 14-01-2019, 14:36.

              Comment


                Erich von Däniken heeft tientallen boeken geschreven met één gemeenschappelijke stelling: goden waren kosmonauten. Hij dicht vrijwel alle wereldwonderen toe aan buitenaards leven waaronder de Moai van Paaseiland. Ondanks dat de betekenis van het woord ‘feit’ hem ergens is ontgaan, zijn er miljoen-miljard exemplaren verkocht. Dat wordt vergrapt in Dossier Zevenslaper van Agent 327 waarin de reusachtige Moai tot leven komen.

                Click image for larger version  Name:	giphy.gif Views:	1 Size:	563.9 KB ID:	20046

                Een Pritt-stift plakt en kan langer worden, net als het ruimteschip dat ontsnapt vanuit Arkanoid, beter bekend als — en door vrijwel iedereen die ik ken zo genoemd — de balk. Kijk eens op de voorzijde van de surfplank: die letters. Dat is de letter ‘vau’. En het zijn er meer dus meervoud: vaus. En dat is de echte naam van de balk: Vaus.

                Click image for larger version  Name:	story-sequence.jpg Views:	1 Size:	29.5 KB ID:	20050

                Het spagaatmeisje is betrekkelijk naakt dus automatisch functioneel, RvO. Daarbij is ze aan het peddelen. See? Paddles? Als je nog enigszins levend bij meneer eindbaas hierboven wilt aankomen, gebruik je beter paddles! Geen break-out-spel zonder paddles.

                Click image for larger version  Name:	IMG_7997.jpg Views:	1 Size:	191.9 KB ID:	20049

                Het Uriah Heep-album had ik iets anders ingestoken. Dit Roger Dean-plaatje is gebruikt door Psygnosis voor het spel Brataccas. En nu komt het, Psygnosis zou natuurlijk too obvious zijn gebleken: Brataccas is gebaseerd op het bijzondere spel Bandersnatch waar Netflix nu een puntje mee scoort. Bandersnatch kwam van Imagine dat via Ocean bij Psygnosis terecht kwam. Interessant verhaal, moet je lezen.

                Click image for larger version  Name:	mjZubz4.jpg Views:	1 Size:	592.4 KB ID:	20048

                Ik wilde eerst de volgende toevoeging doen maar dat leek me teveel direct naar het antwoord te wijzen.

                Click image for larger version  Name:	imagine.jpg Views:	1 Size:	80.7 KB ID:	20047

                Die onfortuinlijke man met dat deeg over zijn hoofd spreekt nu boekdelen. Zo stel ik het me voor als Doh — inderdaad: dough — wraak neemt. Wat zou het anders moeten doen? Knap gedaan! Jij bent weer, Megatron!
                Last edited by Ikilledher; 14-01-2019, 17:26.
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                • Ikilledher
                  Ikilledher commented
                  Editing a comment
                  Hej! Kwam de term Bandersnatch ook niet uit een boek van Dickens?!

                • Ikilledher
                  Ikilledher commented
                  Editing a comment
                  Oh nee, dat was Lewis Carroll. Letterje meer of minder…

                Originally posted by Megatron View Post
                Uriah Heep.. lang nadenken.. waar ken ik die naam van.. de band kende ik eigenlijk niet zo.. maar het is ook een fictieve person in een harles Dickens Novell namens David Copperfield… Copper.. Copper bars.. bonte lijnen met blokjes.. Arkanoid! – Dit laatste vond ik wat makkelijk.. kort door de bocht wellicht.. maar wie weet is het dat toch gewoon… maar wacht.. Arkanoid.. is wat ooit begon als Pong.. en toen Klaxx werd.. en later… of eerst Tetris en toen Klaxx… whatever.. nog steeds komen er versies vanuit die uiteindelijk toch in essentie allemaal hetzelfde zijn en nagenoeg niet veranderen.. net zoals de bang Uriah Heep… sinds 1969 maken ze al dezelfde soort muziek.. in 2017 het 25ste (!!!) studio album.. en ze toeren anno 2019 nog steeds! - Het album in de afbeelding is een 2 CD set.. wellicht is nog eraan toe te voegen dat er twee versies van Arkanoid zijn.. maar dat is boter na de vis..
                Dit is natuurlijk ook goed, want klopt.
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                  Hier vond ik een leuke plek met Moai-referenties in spellen.
                  Last edited by Ikilledher; 14-01-2019, 18:15.
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    Ik ben wederom verbijsterd. Of jullie verzinnen deze puzzels (en oplossingen) gewoon samen...

                    of IKH is een geniale puzzelbedenker en Megatron een geniale puzzeloplosser. Ik hou het daar maar op want ik ben nogal naief en goedgelovig.

                    Anyway.. applaus voor beide!

                    Comment


                    • Ikilledher
                      Ikilledher commented
                      Editing a comment
                      :-)

                    • rvo
                      rvo commented
                      Editing a comment
                      jullie moeten eigenlijk een puzzelboek uitbrengen. en dan gewoon tussen de zweede puzzels in het schap bij de ako liggen.

                    Originally posted by rvo View Post
                    Ik ben wederom verbijsterd. Of jullie verzinnen deze puzzels (en oplossingen) gewoon samen...

                    of IKH is een geniale puzzelbedenker en Megatron een geniale puzzeloplosser. Ik hou het daar maar op want ik ben nogal naief en goedgelovig.

                    Anyway.. applaus voor beide!
                    Ik heb de hele tijd naar Ikilledher her (in Telegram) geroepen dat ik niet meer mee doe.. geen tijd.. iemand anders.. etc..etc.. maar kon niet loslaten.. hahaha.. tanden erin en proberen!!

                    Comment


                      Megatron mag kiezen wie nu is!
                      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                      Comment


                        Originally posted by Ikilledher View Post
                        Megatron mag kiezen wie nu is!
                        Ik ga deze week iets maken.. net terug uit Athlone/Ireland.

                        Comment

                        Working...
                        X