Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Day of the Tentacle?

    Comment


      Ik maak het niet makkelijk met mijn hints?

      Zoek de link tussen Sarah's "Ik laat me gaan" en Sonny's "Time Machine"... Die is er echt!
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


      • Magic
        Magic commented
        Editing a comment
        Wees toch eens duidelijk man! :P

      Originally posted by Magic View Post
      Wees toch eens duidelijk man! :P
      Jij bak slappe pudding.. ... beetje Google en je weet dat Ramon B de link is.. dus...




      Comment


        Originally posted by Megatron View Post

        Jij bak slappe pudding.. ... beetje Google en je weet dat Ramon B de link is.. dus...



        Dat is er alvast een... maar de vraag was: welke games?
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          Cognition ook nog?

          Comment


            Bijna drie minuten in de video dansen ze Thriller van Michael Jackson die niet geheel toevallig op het Amiga-label uitkwam.

            Click image for larger version  Name:	michaeljackson-thriller(15).jpg Views:	1 Size:	40.8 KB ID:	19856

            Daarom is Moonraker een goed antwoord.

            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment


              Originally posted by Magic View Post
              Cognition ook nog?
              Ook. En ik mis er nog wel een paar. Maar geeft niet, de beurt is aan Megatron!
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                Infant had graag hints gezien met als thema Debby Does Dallas Again.. maar na menige erectie en constant gefap kwam ik niet toe aan het maken van een raadplaat.. dus heb er maar een andere insteek aan gegeven.. spellen.. muziek.. geld.. verzamelwoede.. het zit erin.. !!!

                Ik zoek een spel.. ik denk dat het wel een spel is wat iedereen kent.. de hints zijn duidelijk genoeg denk ik eens.. volg het pad.. en gebruik Google!

                Click image for larger version

Name:	radenmaarweer.png
Views:	84
Size:	1.26 MB
ID:	19864
                Last edited by Megatron; 01-01-2019, 14:31.

                Comment


                  Ooooooooooh! Makkelijk! Het antwoord is Lotus Esprit Turbo Challenge want:

                  De Amerikaanse zanger Meat Loaf zong samen met Ellen Foley ‘Paradise by the Dashboard Light’. Laat dat paradise met het meisje maar zitten. Het verlichte dashboard van de Lotus is geil genoeg.

                  Click image for larger version

Name:	84s3_dash.jpg
Views:	80
Size:	63.8 KB
ID:	19868

                  Kijk Jean Michel Jarre linksonder eens shinen. Hij bracht in 1981 het album Les Chants Magnétiques uit (rechtsonder), losjes vertaald naar Magnetic Fields (net als de ontwikkelaar van LETC), waarop hij samples gebruikte. Het nummer Magnetic Fields Part 1 is bekend van de achtervolgingsscènes in Bassie en Adriaan. Zij vervoerden zichzelf doorgaans in een rode auto met inklapbare koplampen, net als de rode Lotus Esprit in het spel.

                  Click image for larger version

Name:	metronieuws.tcdn.nl-field-image-f6be11bba5594c583082c5f6540ecb9f-1435820694.jpg
Views:	82
Size:	43.1 KB
ID:	19867

                  Ah! The Beatles. Het gaat niet over hun album Magical Mystery Tour maar een van de beroemdste Beatles songs, 'A Day In The Life' dat gedeeltelijk geïnspireerd is door het nieuws over een beroemd persoon die overleden was toen hij met zijn Lotus op een truck botste. (Het gaat hier om een Lotus Elan maar dat boeit niet.)

                  Click image for larger version

Name:	tara-browne-car.jpg
Views:	82
Size:	33.2 KB
ID:	19869

                  De introductieprijs van een Lotus Esprit lag rond de 75.000 dollar. Dat is precies het bedrag in briefjes in het midden.

                  Het kaartspel Magic: The Gathering kent een waardevolle speelkaart met de naam Red Lotus. Juist, die uit het spel!

                  Click image for larger version

Name:	1505692789171079.png
Views:	85
Size:	363.6 KB
ID:	19866

                  Stuur ze maar naar mijn huis! ( . Y . )
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    Ikilledher heeft het heel netjes gedaan.. nu heb je een grote hint gemist.. eigenlijk twee.. want welke versie zoek ik dan?

                    Maar ik zal even antwoorden...
                    • De Beatles komen uit Liverpool (zoals menig spel ook) en ook de Lotus Series komen van een Studio in Liverpool
                    • Jean Michel Jarre.. 2x.. in zwart/wit.. en.. rechts onder zijn oog.. van welk album?.. precies.. Magnetic Fields
                    • Magic The Gathering.. een verwijzing naar de Post Deletende Magic en zijn geliefde DemoScene.. zie de kaart.. met de Venus.. welke demo is dat? Rift van The Black Lotus.. die kaart zocht ik ook.. niet de Red Lotus..
                    • De Lotus kaart... was de duurste ooit verkochte kaart van dat spel Magic the Gathering.. en daarom dat geld
                    • Meatloaf.. spreek je spaans? wat staat daar? 2 out of 3.... dus welke Lotus zocht ik... de enige goede... Lotus 2 natuurlijk
                    Internet zei nog dit...

                    Magic: The Gathering is a card-collection game of course, so it makes sense some of its cards would be, well, collector’s items. One just fetched more than $87,000 in an eBay sale.

                    As noticed today by Kotaku, the Black Lotus card from Magic: The Gathering’s original launch — August 1993, so, happy upcoming 25th anniversary, while we’re at it — went for $87,672 after bidding closed this week. The Black Lotus, which officially “adds 3 mana of any single color of your choice to your mana pool,” showed up in three printings of Magic: The Gathering card sets from 1993.

                    What makes this Black Lotus card so valuable is only 1,100 were printed for MTG’s alpha set from 1993. When a rare item has a known and fixed number, its value increases accordingly. Also helping this card’s sale price was a 9.5 grading (out of 10) from card collection evaluator Beckett.



                    EN NU.. mag jij!
                    Last edited by Megatron; 01-01-2019, 17:49.

                    Comment


                      Click image for larger version

Name:	raadjeplaatje.jpg
Views:	85
Size:	446.7 KB
ID:	19873
                      Last edited by Ikilledher; 01-01-2019, 18:59.
                      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                      Comment


                        Ik moet van Manon vragen of het antwoord "Turbo Outrun" is!
                        It's a wonder tall trees ain't layin' down

                        Comment


                          Originally posted by Infant View Post
                          Ik moet van Manon vragen of het antwoord "Turbo Outrun" is!
                          Zeg haar maar dat het een goede poging is — dat zou het zeker kunnen zijn — maar dat het niet goed is.
                          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                          Comment


                            Nog de beste wensen raadjeplaatjeraders!

                            Ik vermoed dat het een Psygnosis spel is.. Shadow of the Beast!?

                            Comment


                              Originally posted by Magic View Post
                              Nog de beste wensen raadjeplaatjeraders!

                              Ik vermoed dat het een Psygnosis spel is.. Shadow of the Beast!?
                              Nee, niet goed. Waarom denk je dat eigenlijk?
                              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                              Comment


                              • Magic
                                Magic commented
                                Editing a comment
                                gezien dat rode artwork plaatje in psygnosis look en feel
                            Working...
                            X