Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by McVenco View Post
    Ik hoef niet zo'n vergezochte uitleg te maken als ikilledher, want het is gewoon Dragon's Lair III - The Curse of Mordread

    1. Een van de levels is gebaseerd op het schaakbord uit Alice in Wonderland, vandaar ook de (Cheshire) kat op het schaakbord.
    2. de getoonde New York Pizza/Shoarma City is op de Verlengde Hereweg in Groningen. Een verlengde heer kun je ook een reus noemen natuurlijk. Hoofdrolspeler Dirk the Daring is weliswaar geen reus, maar wel een enorm grote vent, en zijn gelijkenis (schaal 1:87) is ook te vinden op dat Lego doosje.
    3. Prinses Alexia is natuurlijk een directe hint naar Princess Daphne (wat tevens de werktitel was voor de Denise custom chip, hoe toevallig!)
    ik vind jullie vreselijk creatief, maar helaas, ook dit antwoord is erg onjuist. je derde punt is een pluspunt waard, het betreft hier inderdaad prinses Alexia. De rest is niet relevant.

    Comment


      Hint #1:

      Zowel de naam van de ontwikkelaar als de publisher zijn in hints verwerkt in de raadplaat.

      Comment


        O ja! Het is Max Rally!

        Click image for larger version

Name:	max_rally_14.png
Views:	100
Size:	20.5 KB
ID:	21193

        Verstopte Legodoos met een kasteel: Fortress, de uitgever.
        New York Pizza: pizza quattro stagioni of four seasons: je racet door alle vier seizoenen.
        Prinses Alexia: noemt haar moeder ‘Max’.
        Vechtende schaakstukken: een rally.
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


        • Ikilledher
          Ikilledher commented
          Editing a comment
          (De naam van de kat ligt voor de hand: Max.)

        wrong again, maar evenzo vermakelijk :)

        ga zo door, allen!

        Comment


          Ach! Hoe kon ik zo blind zijn? Het is Computer Scrabble!

          Click image for larger version  Name:	computer_scrabble_01.png Views:	1 Size:	2.5 KB ID:	21197Click image for larger version  Name:	computer_scrabble_02.png Views:	1 Size:	2.8 KB ID:	21198
          • Van Alexia wordt doorgaans aangenomen dat ze maagd is: Virgin Games, de uitgever
          • Garry Kasparov, een schaakgenie: Genius
          • Schaakspel: geclassificeerd als bordspel
          • Elektronische schaakklok: het betreft de computerversie van het spel
          • Ik tel vijf mensen in de foto (Garry en opponent, Alexia en twee kinderen met een rood en groen shirt achter de monitor)1: Gang of Five, de ontwikkelaar
          • Lego-logo: alleen de letters l–e–g zijn zichtbaar: het leggen van woorden
          • De Lego doos ligt verstopt: gelijk de letterstenen voor je ze pakt
          • De opponent van Garry zit ontspannen onderuitgezakt in zijn informele kloffie: Leisure
          • Kasparov krabbelt iets op zijn notitieblok: to scrabble
          • Amerikaanse vlag: Scrabble is van oorsprong Amerikaans
          • New York Pizza pal naast een Shoarma City: dit impliceert tenminste concurrentie maar meer waarschijnlijk een vete: a feud, of WordFeud; een online variant van Scrabble
          • Aanduiding 4-7 op de doos: Respectievelijk het maximaal aantal spelers en het maximaal aantal stenen op het plankje
          • De kleuren in het New York Pizza-logo zijn gelijk aan die van Scrabble
          1 Aangenomen kan worden dat een zesde persoon de rode auto bestuurd en dat een zevende persoon de foto maakt maar dat zou wellicht vergezocht zijn.
          Last edited by Ikilledher; 30-04-2019, 17:15.
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


          • McVenco
            McVenco commented
            Editing a comment
            Dit is goud.

          • rvo
            rvo commented
            Editing a comment
            platinum! nice one, IKH.. maar je raadt het al: niet goed.

          • Ikilledher
            Ikilledher commented
            Editing a comment
            😬

          Hint #2:

          Zit die Kasparov nou te huilen? Hoe noem je dat? En wat huilt ie precies?

          Comment


          • rvo
            rvo commented
            Editing a comment
            ..?

          Mijn spellenkennis is begrensd. Nog een hint?
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


            Ok. Ver op de achtergrond staat een logo dat hint naar de uitgever. Kijk goed.

            Comment


              Dit is geen raadplaat meer maar een interdimensionale alternative timeline puzzel

              Comment


                Originally posted by rvo View Post
                Ok. Ver op de achtergrond staat een logo dat hint naar de uitgever. Kijk goed.
                Het New York Pizza-logo links achter de kat. In de spiegeling van de marmeren stenen (onder Shoarma City) een Nespresso-logo. Het meisje met het groene shirt rechts heeft ook nog een logo op haar rug maar dat herken ik niet: een hart met een Italiaanse vlag en een gele S?
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                • Ikilledher
                  Ikilledher commented
                  Editing a comment
                  Ik kan niet meer slapen! 😬

                Ik zal je helpen: het meisje heeft dit logo op haar rug:

                Click image for larger version

Name:	sssssss.jpg
Views:	100
Size:	2.4 KB
ID:	21236

                Comment


                • Magic
                  Magic commented
                  Editing a comment
                  Dat is geen Helpen dat hebben we al Lang gezien. Geef is een constructieve hint, waar we echt wat aan hebben =)

                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  als je dit logo herkent kun je de rest zo invullen ;)

                Originally posted by rvo View Post
                Hint #2:

                Zit die Kasparov nou te huilen? Hoe noem je dat? En wat huilt ie precies?
                Is de maker ‘Binary Emotions’?
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  dit is juist.

                De spellenmaker ‘Binary Emotions’ heeft, voor zover ik er verstand van heb, slechts twee spellen gemaakt: ‘The Speris Legacy’ en ‘Minskies ... The Abduction’. Dan gok ik op basis van die huilhint.

                Click image for larger version

Name:	speris_legacy_(aga)_01.png
Views:	99
Size:	46.5 KB
ID:	21243
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                • mendark
                  mendark commented
                  Editing a comment
                  OMG. Volgens mij heb je het geraden!!!

                • Ikilledher
                  Ikilledher commented
                  Editing a comment
                  Neeeeeee!

                Door de hint van de uitgever (TEAM SEVENTEEN), kon ik alleen maar denken aan het nooit uitgebrachte (tonque & cheek) spel "Pussies Galore". Maar dan waren de overige beelden overbodig (en had de raadplaat er heul anders uit kunnen zien :)

                Comment


                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  daar zie ik graag een keer de uitwerking van inderdaad :)

                Hulde aan Ikilledher want het is goed geraden. Jammer dat de hints wellicht wat te cryptisch waren. Ik verklaar mij graag nog even nader:

                Op de achtergrond zien we een legendarische foto van schaker Kasparov die voor het eerst een potje schaakt tegen de computer die hem later zou verslaan, Deep Blue. Het vond plaats in het jaar 1996, tevens het jaar waarin Speris Legacy werd uitgebracht.

                Op het scherm van Deep Blue zien we prinses Alexia. En onder tafel staat een doos Lego met nummertje 6193 er op, inderdaad een klassiek kasteel. Daar gaat het om bij spellen als Speris Legacy, iets met een kasteel en een prinses. Een echte Zelda-kloon dus.

                Omdat Kasparov het zwaar heeft vallen er tranen uit zijn ogen. Deze hebben de vorm van het cijfer 1. En het zijn er welgeteld acht. Iets met het binair stelsel en emoties.. juist ja, Binary Emotions, de ontwikkelaar van het spel. Voor de uitgever kon ik geen echt goede hints verstoppen anders dan het logo van het pikante tijdschrift 'Seventeen' op de rug van een van de personages op de achtergrond te plakken. U raadt het al: Team 17.

                Dan zie je nog Shoarma City, dit lijkt heel erg op Sharma City, een lokatie uit het spel.

                En de kotsende kat? Die braakt een haarbal. Dit slaat op de volgende (en laatste) Amiga-titel die Binary Emotions zou maken: Minskies Furballs.

                Comment

                Working...
                X