Announcement
Collapse
No announcement yet.
Commodore 1084S klaar ermee
Collapse
X
-
Heb momenteel maar een scandoubler besteld. Kan er dan tenminste een normale LCD eraan hangen.
-
Landgraaf gaat nog wel, maar dan heb ik wrs toch al een auto, en dan is even op en neer naar Helmond ook geen probleem.
Snap wel dat de mensen te vertrouwen zijn uit hobby doel, maar ik ken de mensen niet persoonlijk.
Dat hij het gratis wilt doen, stja top gozer dan.. Maar ben zeker niet lui om diegene er iets voor te geven.. Het is toch een soort van dank dat je geholpen word.
De vraag is ook die sony tv zit misschien geen uren werk in ,en probleem snel gevonden is.
Ik heb zelf mijn eigen monitor van een onbekende gekocht met een onbekende history.
Heb door lezen wel achter gekomen wat zo ongeveer de kwaaltjes zijn. Meestal de schakelaar, condensatoren power board ect.
Maar in mijn geval kan het net zo goed wat anders zijn.. Denk dat het ding toch na gemeten moet worden op fouten. En dan duurt het misschien toch langer dan 2 uurtjes werk.
Ik denk in mijn geval de condensatoren vervangen moeten worden en zeker ook de schakelaar die na even gebruik ook af en toe blijft hangen.
Dan doe ik liever alles in 1 keer als dat kan. En geen gezeur hebben en weer lekker aan de amiga 500 plus kan hangen.
Ik was eigenlijk ook aan het denken om naar die club te gaan. Lijkt me wel een leuke vrije tijds besteding eens in de zoveel tijd.
En misschien leer ik nog dingen van andere mensen.
Moet je daar nog iets bij zonders voor doen om mee te doen met die club?
Of is het altijd gewoon binnen lopen gaan zitten, alles aansluiten en klaar?Last edited by amigauser4; 29-09-2024, 19:39.
Leave a comment:
-
Ik snap dat je de mensen op zo'n club niet kent, maar als deze en gene je iemand aanraden op zo'n club van enthousiastelingen, van die hobby gekken die helemaal opgaan in deze wereld, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken dat je bestolen wordt van je hardware. Het is een kleine wereld en reputatie te grabbel gooien voor een monitor?
-
Je kunt natuurlijk ook een rgb2hdmi installeren in je A500. Niet te duur met PiZero, superscherp beeld, netjes weg te werken in je A500 zonder solderen. En daarna aan te sluiten op elk scherm met hdmi aansluiting. Just saying....
-
Naja, een monitor op een scooter zou ik niet doen. Hoe ver is Landgraaf voor je en hoe ver is Helmond dan?
Afgelopen vrijdag was er iemand met een Sony TV die een trillend beeld gaf. Frans Meinesz heeft die ter plekke gerepareerd... hij repareerde vroeger TVs en monitoren. Hij vraagt daar niks voor. De mensen op deze club zijn gewoon te vertrouwen omdat we allen een hobby delen.
Ik heb je verteld waar je geholpen kan worden... aan jou er iets mee te doen.
- 1 like
Leave a comment:
-
Originally posted by Megatron View PostNaja, het is geen club met duizend leden ofzo.. op een goede avond zijn er 40 man.. en iedereen kent iedereen. Volgende week vrijdag zal ik er ook zijn.. dus ik zeg neem mee dat ding en ik stel je wel voor aan Marc... oh en ik ben daar met een Amiga 1200 in CD32 trim.
En ik denk niet dat die monitor ter plaatse gemaakt kan worden en iemand toch mee zal moeten nemen, wat ik graag liever niet doe omdat ik die gene zelf ook niet ken.
Dan zou er op ze minst een hele goede afspraak gemaakt moeten worden waarvan ik ook de gegevens van die persoon in kwestie mee krijg. Of dat ik de monitor op die locatie dan zelf kom langs brengen zodat ik ook weet waar de monitor gemaakt word.
Leave a comment:
-
Originally posted by Megatron View PostJa, er is elke vrijdag een Computer Club bijeenkomst in Landgraaf. Daar kunnen ze jou wel helpen.
Check op Facebook even de groep: Computerclub Park Strijthagen
Adres: Hofstraat 7, 6372 XC Landgraaf
Tijd: Elke vrijdag, 18:00 - 0:00
Komt wel goed
Marcel
En anders zou ik het eventueel nog bij de home computer museum kunnen proberen in helmond.
Op dit moment zoek ik een andere bruikbare monitor.
Heb ook LCD overwogen.. Maar dat is ook een grote grap.. Ik heb zo`n omvormer naar vga wel liggen.. Alleen dan moet ik op zoek naar een 15Khz compatible monitor... En aangezien die ook veel gezocht worden zijn ze voor wat ze zijn ook behoorlijk aan de prijs en lastig te vinden.Last edited by amigauser4; 29-09-2024, 12:33.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Zie dat M&S services aan reparatie doet.
https://www.facebook.com/computerser.../?locale=nl_NL
Denk dat ik die wel contact.
Want ik zou niet weten bij wie ik moet zien bij die computerclub bijeenkomst.
Leave a comment:
-
Ja, er is elke vrijdag een Computer Club bijeenkomst in Landgraaf. Daar kunnen ze jou wel helpen.
Check op Facebook even de groep: Computerclub Park Strijthagen
Adres: Hofstraat 7, 6372 XC Landgraaf
Tijd: Elke vrijdag, 18:00 - 0:00
Komt wel goed
Marcel
Leave a comment:
-
Originally posted by amigauser4 View PostGisteren heeft helaas mijn Commodore 1084S monitor het begeven.
Heb het ding enkele maanden geleden gekocht in Duitsland..
En sinds pas enkele dagen begon er een probleem te ontstaan.. Wilde vaker liever overgaan op een gele achtergrond.
Kon nog wel zien wat er op de monitor gebeurde.. Alleen i.p.v normaal wit zag je het met een gele tint.
Vermoedde dat de RGB connector wellicht gebroken soldeer joint had.. Dus heb heel licht beetje aan de connector gevoeld. Maar goed
leek allemaal even weer oke te gaan.. Toen weer op geel..
Gisteren was ik even bezig om de USB stick van me Go-tek te vullen..
En toen hoorde ik ineens een harde fluitende piep toon.. Dacht dat het me go-tek drive kon zijn (die speaker)
Alles z.s.m uitgezet om de schakelaar van de doos uit te zetten.
Daarna even nagedacht. Aangezet snel om te zien wat het probleem kon zijn..
Amiga 500 hoorde ik netjes opstarten..
Alleen zag al snel dat de monitor geen beeld meer had. En bij aanzetten nog steeds dat fluitende piep geluid heeft.
Ik rook verder geen brand geur of zo.
Vermoed dat er toch een condensator de geest heeft gelaten.
Weet er iemand misschien een lokatie in zuid-limburg waar ik deze monitor kan laten nakijken / kan laten recappen (want denk dat dit laatste nooit is gebeurd)
Heb er zelf geen ervaring mee, en weet dat er een hoge spanning erop staat. Vooral op de flyback en de kabel die aan de buis zelf vast zit en deze eerst ontladen moet worden.
Een PC voeding durf ik zelf nog aan, maar de monitor vraagt iets meer aandacht.
Leave a comment:
-
Commodore 1084S klaar ermee
Gisteren heeft helaas mijn Commodore 1084S monitor het begeven.
Heb het ding enkele maanden geleden gekocht in Duitsland..
En sinds pas enkele dagen begon er een probleem te ontstaan.. Wilde vaker liever overgaan op een gele achtergrond.
Kon nog wel zien wat er op de monitor gebeurde.. Alleen i.p.v normaal wit zag je het met een gele tint.
Vermoedde dat de RGB connector wellicht gebroken soldeer joint had.. Dus heb heel licht beetje aan de connector gevoeld. Maar goed
leek allemaal even weer oke te gaan.. Toen weer op geel..
Gisteren was ik even bezig om de USB stick van me Go-tek te vullen..
En toen hoorde ik ineens een harde fluitende piep toon.. Dacht dat het me go-tek drive kon zijn (die speaker)
Alles z.s.m uitgezet om de schakelaar van de doos uit te zetten.
Daarna even nagedacht. Aangezet snel om te zien wat het probleem kon zijn..
Amiga 500 hoorde ik netjes opstarten..
Alleen zag al snel dat de monitor geen beeld meer had. En bij aanzetten nog steeds dat fluitende piep geluid heeft.
Ik rook verder geen brand geur of zo.
Vermoed dat er toch een condensator de geest heeft gelaten.
Weet er iemand misschien een lokatie in zuid-limburg waar ik deze monitor kan laten nakijken / kan laten recappen (want denk dat dit laatste nooit is gebeurd)
Heb er zelf geen ervaring mee, en weet dat er een hoge spanning erop staat. Vooral op de flyback en de kabel die aan de buis zelf vast zit en deze eerst ontladen moet worden.
Een PC voeding durf ik zelf nog aan, maar de monitor vraagt iets meer aandacht.Tags: None
Leave a comment: