Gisteren heeft helaas mijn Commodore 1084S monitor het begeven.
Heb het ding enkele maanden geleden gekocht in Duitsland..
En sinds pas enkele dagen begon er een probleem te ontstaan.. Wilde vaker liever overgaan op een gele achtergrond.
Kon nog wel zien wat er op de monitor gebeurde.. Alleen i.p.v normaal wit zag je het met een gele tint.
Vermoedde dat de RGB connector wellicht gebroken soldeer joint had.. Dus heb heel licht beetje aan de connector gevoeld. Maar goed
leek allemaal even weer oke te gaan.. Toen weer op geel..
Gisteren was ik even bezig om de USB stick van me Go-tek te vullen..
En toen hoorde ik ineens een harde fluitende piep toon.. Dacht dat het me go-tek drive kon zijn (die speaker)
Alles z.s.m uitgezet om de schakelaar van de doos uit te zetten.
Daarna even nagedacht. Aangezet snel om te zien wat het probleem kon zijn..
Amiga 500 hoorde ik netjes opstarten..
Alleen zag al snel dat de monitor geen beeld meer had. En bij aanzetten nog steeds dat fluitende piep geluid heeft.
Ik rook verder geen brand geur of zo.
Vermoed dat er toch een condensator de geest heeft gelaten.
Weet er iemand misschien een lokatie in zuid-limburg waar ik deze monitor kan laten nakijken / kan laten recappen (want denk dat dit laatste nooit is gebeurd)
Heb er zelf geen ervaring mee, en weet dat er een hoge spanning erop staat. Vooral op de flyback en de kabel die aan de buis zelf vast zit en deze eerst ontladen moet worden.
Een PC voeding durf ik zelf nog aan, maar de monitor vraagt iets meer aandacht.
Heb het ding enkele maanden geleden gekocht in Duitsland..
En sinds pas enkele dagen begon er een probleem te ontstaan.. Wilde vaker liever overgaan op een gele achtergrond.
Kon nog wel zien wat er op de monitor gebeurde.. Alleen i.p.v normaal wit zag je het met een gele tint.
Vermoedde dat de RGB connector wellicht gebroken soldeer joint had.. Dus heb heel licht beetje aan de connector gevoeld. Maar goed
leek allemaal even weer oke te gaan.. Toen weer op geel..
Gisteren was ik even bezig om de USB stick van me Go-tek te vullen..
En toen hoorde ik ineens een harde fluitende piep toon.. Dacht dat het me go-tek drive kon zijn (die speaker)
Alles z.s.m uitgezet om de schakelaar van de doos uit te zetten.
Daarna even nagedacht. Aangezet snel om te zien wat het probleem kon zijn..
Amiga 500 hoorde ik netjes opstarten..
Alleen zag al snel dat de monitor geen beeld meer had. En bij aanzetten nog steeds dat fluitende piep geluid heeft.
Ik rook verder geen brand geur of zo.
Vermoed dat er toch een condensator de geest heeft gelaten.
Weet er iemand misschien een lokatie in zuid-limburg waar ik deze monitor kan laten nakijken / kan laten recappen (want denk dat dit laatste nooit is gebeurd)
Heb er zelf geen ervaring mee, en weet dat er een hoge spanning erop staat. Vooral op de flyback en de kabel die aan de buis zelf vast zit en deze eerst ontladen moet worden.
Een PC voeding durf ik zelf nog aan, maar de monitor vraagt iets meer aandacht.
Comment