Announcement

Collapse
No announcement yet.

HDD gekocht + 1MB Chipram erbij..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

HDD gekocht + 1MB Chipram erbij..

Op de harddisk staat wat software op. (hij boot overigens wel)

Nou komt deze expension uit Duitsland.. Helemaal fijn..

Maar wil liever Nederlandse, Of mogelijk Engelse / US taal.

Snap dat de workbench installatie van Duitse diskettes af komt.

Her installatie waarschijnlijk verplicht word..

Later hier meer over.. Amiga draait maar kan niet even controleren.

1. Simcity draait momenteel nu. Ik heb op dit moment zicht op de workbench.
    Ik weet niet meer hoe ik terug moet naar het spel.
    (kan natuurlijk knoppen rammen wat ik wil, maar dat wil ik niet eens proberen)

Iemand weet hoe ik terug kan?

Iemand die deze vraag wellicht kan beantwoorden?

Comment

Rechtsbovenin op de twee rechthoekjes drukken? Tenzij je het scherm naar beneden hebt gescrolt, dan deze weer terug naar boven scrollen.

Comment

ok moet ik een keer nakijken.
        Heb even de mogelijkheid niet , want moet zo slapen.

Comment

In de alfapower HDD kan ik meer geheugen in steken (fastmem) er zit momenteel 2MB erin.. Kan uitbreiden tot 8MB is dit zinvol) Of wel iets meer erin steken tot 6MB ofzo?

Comment

Dat ligt er helemaal aan wat je met de Amiga wil gaan doen.

Als je een spelletje wilt spelen of een demo wil kijken, is 1MB voldoende.
            Er zijn demo's die veel meer geheugen vragen, maar die hebben over het algemeen ook minstens een 68040 en waarschijnlijk zelfs een 68060 processor nodig.

Het kan best prijzig zijn om extra geheugen aan te schaffen, en het levert niets extra's op, behalve dat je kan pronken met het getal in de bovenbalk van je workbench.

Mocht je ooit een snellere Amiga willen, zou ik als ik jou was, eens gaan kijken naar een PiStorm (waar veel geheugen bij zit). Dit is de goedkoopste manier voor een snelle Amiga met veel geheugen.

Comment

Snelle Amiga is met een PiStorm dan nog een understatement
              maar in geval van een PiStorm voor A500 en andere 16 bits Amiga's zou ik nog even wachten tot de PiStorm16 klaar is.
              Deze zal dan op dezelfde manier werken als de PiStorm32 en je kan er een CM 4 (Compute Model) aan koppelen welke ook veel mooier in de behuizing van een A500 en A600 zal passen.
              En je hoeft dan ook niet meer met Linux de CLPD eenmalig te flashen met de firmware, dat doet Emu68 dan al automatisch voor je net zoals op PiStorm32.
              Dan nog maar niet gesproken over het verschil in snelheid tussen Pi 3 en 4, een Pi4 is standaard al 2x keer sneller en met 2.2Ghz overclock zelfs 3 keer sneller.
              Last edited by MrZ; 02-10-2024, 07:14.
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

Comment

Working...
              X