Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serieus alleen met een Joystick?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Serieus alleen met een Joystick?

Ik heb nou Zool 2 op me amiga 500 plus draaiend.
    Heb eigenlijk alleen een muis aan het systeem hangen en 2 externe floppy drives.

De game zegt: PRESS FIRE FOR OPTIONS

Heb ik hier echt een Joystick voor nodig?
    Weet namelijk niet welke key op de keyboard eventueel zou moeten werken, als die er al er is..

Originally posted by amigauser4 View Post
    Ik heb nou Zool 2 op me amiga 500 plus draaiend.
    Heb eigenlijk alleen een muis aan het systeem hangen en 2 externe floppy drives.

De game zegt: PRESS FIRE FOR OPTIONS

Heb ik hier echt een Joystick voor nodig?
    Weet namelijk niet welke key op de keyboard eventueel zou moeten werken, als die er al er is..
    Ik vrees van wel. Een joystick hebben was wel de standaard (muis in poort 1, joystick in poort 2). Heel veel games (ik denk >90%) vereisen een joystick. Er zijn er genoeg te vinden online en op Marktplaats denk ik zo, dus is in principe makkelijk op te lossen.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

Comment

Hoi,

Bedankt voor je verhelderde antwoord.
      Maar las ergers dat een joystick optioneel zou zijn.. Dus misschien daarom mijn verwarring.

Comment

Hoi,

Bedankt voor je verhelderde antwoord.
        Maar las ergers dat een joystick optioneel zou zijn.. Dus misschien daarom mijn verwarring.
        In theorie, misschien Sommige games hebben inderdaad (ook) wel keyboard besturing. Maar dat is echt een onwijs klein percentage. Een joystick was gewoon "normaal" en een must destijds.

Comment

Is een gamepad ter vervanging ook te gebruiken? Neem aan dat de input / output van die dingen redelijk het zelfde zijn.

Comment

Is een gamepad ter vervanging ook te gebruiken? Neem aan dat de input / output van die dingen redelijk het zelfde zijn.
            Ja hoor.

Comment

top ga ik dat proberen.

Comment

top ga ik dat proberen.
                Een vriend van mij destijds gebruikte ook een controller van een Sega Megadrive. Werkte prima!

Comment

ik vond ook eigenlijk een sega megadrive controller. Maar zijn andere zo lastig te vinden? Want zie er wel eentje voor de mini met usb maar daar heb ik niet veel aan.

Comment

ik vond ook eigenlijk een sega megadrive controller. Maar zijn andere zo lastig te vinden? Want zie er wel eentje voor de mini met usb maar daar heb ik niet veel aan.
                    Genoeg keuze aan oude joysticks/controllers verwacht ik. Een oude NES controller werkt ongetwijfeld ook wel. Maar een Suzo Arcade is "zoals het hoort" - of tenminste wat de meeste mensen destijds hadden.

Comment

• Hailstorm
                      Hailstorm commented
                      Editing a comment
                      Sowieso de Suzo Arcade maar ook een berg aan rotzooi gekocht destijds. Met extra knoppen, flightsticks, eentje met een joypad, alles ging stuk, behalve dan die Arcades :). Ik heb ook de ArcadeR gezien bij verschillende amiga winkels, die lijken op het oog net zo degelijk als die van Suzo. Je hebt trouwens ook helemaal niet zoveel knoppen nodig zoals op de Megadrive controller zitten. Het meeste was prima met 1 knop te doen. (wellicht 2 voor quickfire oid :)).

had het eigenlijk over de GAMEPAD..

Comment

Working...
                    X