Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga dos 1.x in rom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Amiga dos 1.x in rom

Begreep dat er in de Rom van de amiga 500 een Amiga dos 1.x in zit.
    Stop een diskette in de drive.. Probeerd op te starten, laad wel.. Maar er gebeurd verder niks en beland in Amiga Dos 1.x

Zijn daar toevallig ook commandos uit te voeren.
    Redelijk alles wat ik geprobeerd hebt lijkt niet te werken. (van wat ik gevonden had online)

Wil proberen om de FD0: drive toegang tot te krijgen even als de externe drive op FD1:

Is er een manier om de floppys in te zien? Of heb ik altijd nog eerst een workbench diskette nodig?

Alleen ik vraag mij dan af waarom na laden van een diskette in amiga dos 1.x gedropt word maar daar feitelijk niks kan doen..

Vanaf Kickstart 2.x zaten er meer CLI commando’s “ingebakken”. Voor oudere versies waren de commando’s nodig in de C: directory (dus df0:c/ als je van een diskette start).

Workbench is in dit geval wel handig. Of Directory Opus. Of tenminste een diskette waarop een C directory staat met het commando “dir” (zodat je dir df0: en dir df1: kunt doen).
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

Comment

Er zit kickstart 2.04 op mijn machine.. Welke commando`s zou ik hier kunnen gebruiken.. Of is dit heel erg beperkt.. Maar wat zal dan wel werken.
      Heb gegoogled maar vind wel iets aan commando`s.. Maar wat ik probeer werkt niet.. Doe dan denk ik toch iets fout..

Comment

Working...
      X