Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moet ik even kwijt..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Moet ik even kwijt..

    Even aan de bar hangen om te vertellen dat ik EINDELIJK 1 van mijn Amiga 1200's en mijn Amiga 600 heb laten recappen.
    Met wat zooi van Individual (CA-PSU, AGA MK3, 1221lc en buffered IDE) weer helemaal blij.

    Is wat anders dan spelen met Amiga Forever, Amikit 12, PiMiga, UAE op een Retroflag GPI(2), Steam Deck en MorphOS :)
    [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

    #2
    Mooi om te horen dat er weer een paar 1200's en 600 gered zijn
    Welkom bij de club, er gaat toch niets boven het echte werk (originele hardware) met moderne aanvullingen.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    Comment


      #3
      Goed bezig, zelf druk bezig met recappen van een Amiga 4000. Gaat me steeds beter af.

      Comment


        #4
        Originally posted by HellCoder View Post
        Goed bezig, zelf druk bezig met recappen van een Amiga 4000. Gaat me steeds beter af.
        Oh cool, ik zat gisteren weereens op ebay te kijken wat er te koop is. Zo'n 4000 was vroeger altijd de droom :) Tot ik uiteindelijk toch de overstap naar pc maakte, mn pa begon met een 386, maar ik was lange tijd beter af met mijn A1200, tot Microprose Grand Prix 2 uit kwam en ik een Pentium 100 kocht :).

        Ik zit te denken om de 2e Amiga 1200 ook te laten recappen en dan inbouwen in een desktop case. Zo'n A1200 is toch best wel groot om permanent op je bureau te hebben. Bij mij is het meestal wel: kijken of ik dit voor elkaar krijg en er dan vrij weinig mee doen.
        Rpi4 in een Amiga 600 case met keyrah, Mac Mini g4 met morphos, producten van Retroflag en daar dan Amiga games op spelen en uiteindelijk beland het dan weer in een la :)
        [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

        Comment


          #5
          Het recap proces is toch best ingewikkeld. Mijn A4000 heeft nu het volgende probleem:

          1: Omdat ik nog geen goede monitor heb gebruik ik mijn TV en sluit een A520 modulator aan op de RGB poort.
          2: Deze werkt, want bij mijn A1200 krijg ik gewoon beeld.
          3: Zodra ik de Amiga aanzet (alleen 030 kaart en Chip mem) krijgt de TV een sync signaal en deze is zwart.
          4: Na +/- 30 seconden (zodra het Kickstart scherm opkomt) verliest de A520 (of de TV) het synchronisatie signaal en zie ik een zwart scherm met een witte balk voorbij flitsen

          Iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen?
          De 1e keer dat ik deze Amiga inschakelde zag ik zo'n 10 seconden het kickstart scherm waarna deze op zwart ging. Is er iets kapot gegaan?

          Comment


            #6
            niet helemaal duidelijk waar het mis gaat, hij start helemaal niet op (van de hd) ? of wel maar signaal valt weg bij de workbench? wat gebeurt er als je boot zonder startup-sequence? en als je dan loadwb doet? misschien denk ik te simpel hoor en is het meer richting hardware zoals je zelf al aangeeft.

            Comment


              #7
              Oh, alles is losgekoppeld, dus geen HD, Floppy of Fastmem. Gewoon het moederbord met de CPU, Chipmem en A520.
              Het moederbord ligt buiten zijn kast op mijn bureau. Deze heeft in deze configuratie gewerkt, alleen nu niet meer.

              Ik denk zelf dat de voeding het niet trekt maar met zo weinig aangesloten zou dat toch niet een zware belasting mogen zijn?

              Comment


              • rvo
                rvo commented
                Editing a comment
                ah, zo. nee, die voeding lijkt mij wel in orde. dan zal het inderdaad iets op het bord zijn. daar kunnen anderen je zeker beter in adviseren :)

              #8
              Heb je de jumpers voor interne clock/externe clock goed staan?

              ze moeten op interne clock staan met een 030.

              Comment


                #9
                Sinds eergisteren krijg ik de ACA 1221lc niet meer aan de gang. De A1200 start normaal op zonder de 1221lc. Tot nu toe ook nog geen tip van Jens gehad die hielp.
                Ik had de A1200 werkend voor een paar uur, toen aan laten staan en opeens geel scherm. Amiga uitgezet en gekeken of de 1221lc niet lekker zat. Sowieso moest ik altijd wat klooien om de Amiga 1200 te laten starten met de 1221lc erin, beetje de kaart er scheef indoen zodat het moederbord wat gelift werd. Maar uren later woensdag, nogsteeds geen succes.
                Ik heb toen de edge connector van de A1200 schoongepoetst met isopropyl alcohol, de rtc clock en batterij gecheckt, nog getest zonder de rtc clock, maar geen succes.
                Jens gaf als tip op om ook de 1221lc connector schoon te maken, met oude tandenborstel, maar ook dat wilde niet helpen. Ik heb het idee dat de Individual connectors wat kwetsbaarder zijn dan andere kaarten? Ik heb zojuist een TF1230 gekocht via Amiga computers. Ik wilde sowieso al een 030, maar de ACA1234 is een stuk duurder en dat is ook dezelfde leverancier.

                Het kan natuurlijk ook aan de A1200 liggen. Wanneer de TF1230 werkt in mijn 1D4, ga ik mijn rev 2 laten recappen en daar de 1221lc inbouwen om te kijken of dat werkt.
                Ik had net weer de smaak te pakken, maar een kale A1200 is niet genoeg voor waar ik mee bezig was (WHDLOAD en Internet)
                [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                  #10
                  Dat lijkt idd op een processor (lees: accelerator) issue. Een geel scherm betekend dat de processor een fout heeft, en aangezien de interne processor wordt uitgeschakeld als je een accelerator gebruikt, moet je het idd in de 1221lc zoeken.

                  Doet deze het wel op je andere 1200?

                  Comment


                    #11
                    De andere A1200 is nog niet gerecapped en ik weet niet of ik de indivision aga mk3 makkelijk kan overzetten? Als de aga mk3 over te zetten is, wil ik dat wel proberen nadat de A1200 gerecapped is. Ik was toch al van plan om dat binnenkort te laten doen, dan kan de cd32 ook gelijk.
                    [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                      #12
                      Heb je geen monitor waar je even een composiet video signaal aan kan koppelen? Wellicht via een A520 die ergens in een lade ligt te verstoffen? Of een RGB naar SCART kabel om hem aan een (oudere) Tv te koppelen?

                      Daarnaast kan je zonder beeld wel kijken of een bekende (spel) diskette door laad en eventueel geluid uit je Amiga krijgt. Dan weet je ook dat het werkt.

                      Comment


                        #13
                        Helaas heb ik geen monitor waar ik iets op kan testen zonder de Mk3. De rgb23->scart->hdmi constructie had ik juist weer opgeruimd, alvorens die weer tevoorschijn te halen
                        bedacht ik me dat ik die 1D4 ook test door aan te zetten en te kijken of HDD lampje brand :)
                        Dus zojuist HDD klaar gemaakt, getest in de 1D4 en daarna in de 2B gestopt.
                        De 2B start helaas niet op van de HDD, dus ook de 1221lc maar niet getest.

                        Lijkt erop alsof de 2B haar beste tijd gehad heeft en hopelijk helpt een recap.
                        [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                          #14
                          Ik heb nog een keer het wiebelen van de kaart geprobeerd en daarna meerdere keren een soft reset (ctrl-amiga-amiga), maar ik zie geen verschil
                          Ondertussen een Dell P2210 gekocht, eindelijk een monitor waarop ik de DB23-VGA kon aansluiten, zodat ik niet de DB23-Scart-HDMI opzet hoef te gebruiken.
                          Beeld doet het prima op de Rev 1D4, maar ik zie helemaal niks op de 2B.

                          Als het goed is komt de TF1230 snel binnen, dan weet ik meer. En dan daarna de 2B laten recappen.
                          [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                          Comment


                            #15
                            Amiga OS 3.2.2 vandaag binnen gekregen, met bijbehorende kickstart roms. Net een paar uur bezig geweest met een nieuwe installatie vanaf winuae, met een TF1230 erin werkt alles soepel.
                            Internet via een 3c589 ethernet kaart, met roadshow en ibrowse. Helaas is browsen nogsteeds langzaam, ik heb geen geregistreerde versie van iBrowse, maar ik denk niet dat het daar aan ligt, ik had ook niet veel verbetering verwacht :)

                            Mijn Amiga 1200 1D4 heeft dus nu een Indivision Mk3 flickerfixer, buffered IDE met compactflash, een 3c589 netwerk kaart en een TF1230. De Dell P2210 wordt gelukkig niet zo heet als eerdere Dells die ik had, dus stroomverbruik valt hopelijk mee. Ik heb hem als 3e scherm voor mijn pc en een losse vga kabel voor als ik hem wil aansluiten op mijn Amiga's of Mac Mini's.

                            Hopelijk dat de 1221lc teruggestuurd en gerepareerd kan worden en dan kan ik daarna de Rev2B laten recappen, samen met de CD32. En dan eigenlijk hopelijk ergens nog een A600 case scoren, zodat ik die ook weer kan gebruiken :)
                            [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                            Comment

                            Working...
                            X