Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd (breder publiek bereiken)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Advies gevraagd (breder publiek bereiken)

    Het mooiste van de Amiga was altijd de scene. Ik heb het daar nog wel vaak over met Mazzelboy en kenissen. Het was gewoon makkelijk om dingen op de juiste BBS'en te kwakken en als je product goed was, naja dan had je al snel genoeg veel mensen die het zagen. Nou gaat creatief zijn niet alleen om het publiek, maar als je iets moois maakt, wil je graag dat mensen het zien en er (hopelijk) van genieten. Ik vergelijk het altijd aan als je nog kind bent en een prachtige tekening maakt, en het dan aan je moeder of aan de juf laat zien. Zo simpel is het echt voor me. Ik heb altijd al die drive gehad om dingen te maken, als ik geweldige dingen zag zoals de Red Sector megademo dan keek ik en dacht ik echt "ja maar hoe maken ze dat? ik wil het weten".

    Nou ben ik lang nooit zo goed geweest als die jongens, maar ik heb wel een heel klein bescheiden plekje weten te verwerken, vooral met tFC, geweldig waren die tijden. Ik heb er echt enorm veel plezier mee beleeft. Inmiddels ben ik al weer een stuk ouder, nog een paar jaar en ik wordt 50, en ik ben meer de kunstenaars kant op gegaan zeg maar. Ik heb een vrij aparte fantasie waar ik gewoon graag dingen mee doe, die drive ik heb nog altijd geen idee waar het vandaan komt, maar het is er. Niet dingen maken werkt voor mij niet want dan komen de muren op me af so to speak. Maar een publiek bereiken is echt gewoon enorm moeilijk. Met de Amiga was dat een stuk makkelijker, maar ik denk dat het aanbod toen ook gewoon wat kleiner was. Dingen als Youtube bestonden gewoon nog niet, en zo'n beetje alles wat uit gebracht was werd wel bekeken.

    Zo af en toe mail ik eens rond, zoek ik eens dingen op en probeer ik manieren te vinden om een groter publiek te bereiken. Ik heb echt alles wel geprobeerd, van Youtube tot bitchute en archive aan toe. Ik gebruik bitchute nog steeds omdat het gewoon een stuk eerlijker is daar, geen ellendige formules om alleen de groten te featuren en zo. En ook archive.org is een geweldige plek om dingen te dumpen. Ze hebben ook minder verwijderings drift daar.

    Ik heb in al die jaren niet stil gezeten, en mocht je eens wat van mijn stuf willen zien dan raad ik met name Archive.org aan:

    https://archive.org/details/@therealmirrorman

    Zoals Simpulator da's echt de grootste en beste game die ik tot nu toe ooit gemaakt heb (pleecee, ik weet) en de film Slomodite is ook echt een van m'n beste creaties ooit (NSFW!) Ik heb ook nog een hele zooi muziek gemaakt (ben ongeveer 10 jaar geleden begonnen ook met muziek) en wat mij nog wel eens een keertje heel erg geinig lijkt is om ergens gewoon te mogen draaien en die animaties met een grote beamer op een muur te projecteren of zo.

    Heel simpel gezegd: Ik zoek een publiek, maar waar vind je dat? Bovendien zit ik in een erg niche hoekje met vrij absurde creaties. Nou heb ik de afgelopen 10 jaar of wellicht langer vooral alleen dingen voor mezelf gemaakt, maar het knaagt toch altijd in je achterhoofd dat het gewoon jammer is als mensen het niet zien. Ik weet gewoon zeker dat er meer gelijk gestemde mensen zijn die mijn mafkezerij wel zouden kunnen waarderen. Ik hoef er geneens geld mee te verdienen, geld maakt me eigenlijk nooit veel uit, het gaat me echt puur om de fun. Vandaar dat ik ook al eeuwen lang alles gratis en voor niks uit breng. Noem het een gewoonte van de Amiga Public Domain / Demoscene.

    Echt alle suggesties zijn welkom, en ik kwam er op om het eens hier te vragen omdat de mede Commodore enthousiasten toch wel echt als familie voor me voelen.

    #2
    Ik denk dat het publiek beter te bereiken is op meetings, daar kan je het laten zien en er over praten.
    Als terug kijk op de 30 jaar Amiga party, 35 jaar Amiga in Neuss, ja dat zijn de evenementen waar je mensen kan bereiken.
    Ik ben niet naar de 37ste geweest die recent was, maar van wat ik zag op de fotos, was het een goede weer.

    Die mensen spelen het wel weer door aan andere Amiga fanaten, dus dat zou wel helpen denk ik.

    Comment


      #3
      Originally posted by Buzzfuzz View Post
      Ik denk dat het publiek beter te bereiken is op meetings, daar kan je het laten zien en er over praten.
      Als terug kijk op de 30 jaar Amiga party, 35 jaar Amiga in Neuss, ja dat zijn de evenementen waar je mensen kan bereiken.
      Ik ben niet naar de 37ste geweest die recent was, maar van wat ik zag op de fotos, was het een goede weer.

      Die mensen spelen het wel weer door aan andere Amiga fanaten, dus dat zou wel helpen denk ik.
      Mirrorman heeft het over een *breder* publiek. Ik denk juist dat Amiga meetings NIET de plek zijn.

      Je zoekt eigenlijk een soort art gallery denk ik. En dat is ook weer zo'n wereldje van "kom er maar eens tussen". Maar ik heb in diverse musea/kunstverzamelingen wel raardere/absurdere dingen gezien dan jouw film Slomodite, dus er is altijd hoop :-)

      edit: ik moet ineens denken aan De Aanschouw in Rotterdam ( https://www.facebook.com/Aanschouw/ ). Eigenlijk een soort openbaar mini-kunstgalerij waar elke week 1 kunstwerk wordt tentoongesteld. Misschien moet je iets van een kist met daarin een TV ergens in een openbare ruimte neerzetten. Kunstenaars doen wel vaker rare dingen dus laat je niet tegenhouden 🙂
      Last edited by McVenco; 17-11-2022, 23:50.

      Comment


        #4
        Hi jongens,

        hartstikke bedankt voor de antwoorden. het gekke is dat mijn wens zo'n beetje in vervulling is gegaan maar ik kan er nog niet te veel over zeggen (met alle respect, just don't wanna jinx it). er staat in ieder geval erg veel te gebeuren.

        groetjes en hele fijne feestdagen,

        MiRRoRMaN

        Comment


        • Manon
          Manon commented
          Editing a comment
          Wat leuk! Fijne dagen!!
      Working...
      X