Announcement

Collapse
No announcement yet.

amiga 2000 uitbreiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    amiga 2000 uitbreiden

    Hallo.
    mn amiga 2000 maar weer eens voor de dag gehaald. Ooit nieuw gekocht. Er zit een a2086 bridgeboard in. Supraram 2meg geheugen uitbreiding. Een GVP scsi met 50mb harddisk en 2meg Ram.
    Paar jaar geleden een gotek drive gekocht en ingebouwd . En een kickstart rom schakelaar 1.3/3.1 rom.
    Ik zie dat er nog steeds hardware gemaakt wordt voor amiga. Maar meestal voor 500 en 1200.
    Waarmee zou ik het beste de snelheid op kunnen krikken?
    De meeste accelerator kaarten zijn natuurlijk niet gemaakt voor de amiga 2000.
    Groeten Wim.

    #2
    PiStorm (ALS je een pi 3A+ kan vinden). Absolute droom voor een A2k. Heb je ook gelijk RTG, maprom en waanzinnig snelle HD access (van de pi SD).
    Andere upgrades die ik deed de afgelopen weken: Buddha IDE (voor CDRom / brander). RGB2HDMI voor normale pal signaal. X-Surf 100 voor internet.
    microsys V5 voor scrollwheel ps2 mouse. adapter voor wireless keyboard.

    Maar de basis zou ik een pistorm adviseren.
    https://amigastore.eu/en/853-pistorm.html
    Moet je wel nog een CPU relocator bij hebben.
    https://www.youtube.com/watch?v=BdZ4buBbPDI&t=159s
    Groet Arnold
    Last edited by Caved; 29-09-2022, 13:37.

    Comment


    • Wimgo1
      Wimgo1 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de info. Maar eens op zoek gaan naar een geschikte raspberry pi. Zag op de site van amigastore dat zij hem ook al niet meer mee konden leveren met een pistorm.
      Groet Wim

    #3
    Afhankelijk van de versie van de GVP Scsi kan je een SCA80 scsi schijf er aan hangen, die kunnen wel wat luidruchtig zijn, maar sommige zijn ook heel stil.
    Je hebt wel wat adapters nodig en misschien een terminator.

    Als het plaatje werkt zie je daar een kaart die gemaakt wordt door iemand op A1K, ik ben er echter nog niet achter wie dat is.
    Maar dit is vergelijkbaar met een GVP Combo, hier heb je alleen veel meer voordelen, meer geheugen, IDE en nog veel meer uitbreidingen.

    Dat is in vergelijking met een PiStorm natuurlijk een lachertje, die rent rondjes om een 68030, maar dit is wel een echte kaart.

    Een CF oplossing is ook wel te krijgen voor een A2000, Retro Updates heeft wel wat hiervoor.

    Het is maar wat je wilt, er is genoeg te krijgen en op Amibay komt het nodige langs, maar je betaald wel de hoofdprijs nu!
    (Maar ja met wat niet zou je zeggen ?)
    Attached Files

    Comment


      #4
      Ik heb een pistorm 2K besteld. Nu nog op zoek naar een raspberry pi 3. Dus als er hier nog een mede hobbyist er 1 kan missen.

      Comment


        #5
        Ik vond een 3A+ gewoon op marktplaats maar je betaald
        tegenwoordig wel de hoofdprijs. n euro of 50 is weinig dezer dagen.
        B kan ook maar dan moet je de USBs eraf zagen.

        Comment


          #6
          Heb er 1 gevonden op marktplaats.

          Comment


            #7
            Pistorm 2k binnen.
            Raspberry pi 3b+ past er perfect op.
            Emu68k werkt als een trein.
            Als monitor een samsung syncmaster 940 mw
            Hdmi aangesloten op de dvi ingang en tevens scart aangesloten.
            Met afstandsbediening switchen tussen scart en dvi.
            Geluid via audio uitgang vd amiga aangesloten op versterker.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


              #8



              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


                #9
                Dat is een ander board dan dat ik heb. Waarschijnlijk een nieuwere revisie.

                Comment


                  #10
                  Ik was op zoek naar een pistorm. Zag op een facebookgroep iemand ze aanbieden voor de a500. Hij adviseerde me op zoek te gaan naar een pistorm 2k. Die past zo in het cpuslot.
                  Op de pistorm discord groep was er iemand uit Zweden die ze aanbood. Was er binnen een week.

                  Comment

                  Working...
                  X