Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS 3.2.1 traag in WinUAE - Gaat dat wel werken op een standaard A1200?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    OS 3.2.1 traag in WinUAE - Gaat dat wel werken op een standaard A1200?

    Ik heb OS 3.2.1 in WinUAE voorbereid, en tevens BestWorkbench (Classic Workbench) toegevoegd. Het viel me wel op dat zelfs op de pc deze OS nu ineens erg traag werd. Zelfs met maar 32 kleuren (zie bijlage). Het één en ander is nu klaar in de emulator en alles kan nu feitelijk overgezet worden naar mijn CF kaart. Alleen ik ben wat huiverig voor de traagheid die ik ervaar. En dat terwijl WinUEA ook nog "Fastest Possible" staat, JIT aan, FPU aan, MMU uit. Is het wel verstandig? De A1200 heeft enkel een 8MB uitbreidings geheugenkaart van Amigastore, verder niets.

    #2
    Hoe meer eye-candy hoe trager de boel wordt, zeker zonder accelerator zal dat merkbaar zijn. Maar is het niet gewoon een kwestie van uitproberen en kijken of de snelheid nog acceptabel is?

    Comment


      #3
      Amiga OS 3.2.1 is trager. Ik merkte dat bij Kickstart 3.1.4 en hoger dat het trager wordt bij opsdtarten in Workbench via HD en zelfs bij het vasthouden van beide muisknoppen om in de Eary startup menu te komen. Op die machine gebruik ik zelfs een TF1260 kaart. 68060@50 MHz met 128 MB geheugen.

      Comment


      • AMIGA JOHAN
        AMIGA JOHAN commented
        Editing a comment
        Vind zelf, dat AmigaOS 3.2.1 ook traag is met de TF1260. Vandaar, dat ik AmigaOS 3.1 gebruikt met BetterWB 4.3 op een MicroDrive. Gebruik op de Vampire V4 SA nu AmigaOS 3.2.1 via ApolloBoot Omni. Is behoorlijk snel qua opstarten niet normaal hoe snel, dat gaat.

      #4
      Originally posted by PRS View Post
      Hoe meer eye-candy hoe trager de boel wordt, zeker zonder accelerator zal dat merkbaar zijn. Maar is het niet gewoon een kwestie van uitproberen en kijken of de snelheid nog acceptabel is?
      Dat is vooralsnog het probleem, ik heb geen fysieke roms in de A1200 zelf.

      amiga1260 Ja zelfs nu merk ik dat OS 3.1.4 veel tijd nodig heeft om op te starten, maar eenmaal opgestart draait het goed. iGame heeft weliswaar 30 seconden nodig ofzo om te laden maar dat komt door de hele zwik van 4.400 games/demos die het telkens moet inladen. Idem voor ProTracker met al die modules.

      Comment


        #5
        Als je AmigOS 3.1.4 gaat draaien op je Amiga 1200, dan snoept het 2 MB geheugen ervan en als je geen ROMs van Kickstart 3.1.4 of hoger hebt komt er nog 512KB erbij. Dus van je 10 MB geheugen (2 MB Chip en 8 MB Fast) houdt je nog maar 7,5 MB vrij voor spellen en applicaties. Met Kickstart 3.1 houdt je meer geheugen over.

        Comment


          #6
          Originally posted by amiga1260 View Post
          Als je AmigOS 3.1.4 gaat draaien op je Amiga 1200, dan snoept het 2 MB geheugen ervan en als je geen ROMs van Kickstart 3.1.4 of hoger hebt komt er nog 512KB erbij. Dus van je 10 MB geheugen (2 MB Chip en 8 MB Fast) houdt je nog maar 7,5 MB vrij voor spellen en applicaties. Met Kickstart 3.1 houdt je meer geheugen over.
          De roms voor 3.1.4 heb ik wel, en het geheugengebruik van OS 3.1.4 (zonder Classic Workbench) is op moment van schrijven iets van 370 kilobytes. Tenminste in OS 3.1.4 zie ik 1,633,728 Graphics mem en 7,410,048 other mem (beschikbaar).

          Comment

          Working...
          X