Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moterola MC68008P10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Moterola MC68008P10

    Ik vond vanmiddag in een afvalcontainer, toevallig een aantal proccesorkaarten, waarop moterola MC68008P10 chips zaten.
    Fff snel gegoogeled en wat ik al vermoede, klopte, dit zijn processors.
    In een A500 zit natuurlijk ook de MC6800 serie processors.
    Is daarmee deze processor chip geschikt voor een A500?

    Ik heb er nu 4 gered van de container, wat ik snel heb gezien lagen er nog meer.

    #2


    The 68008 by Motorola is an 8/32-bit microprocessor introduced by Motorola in 1982. It is a version of 1979's Motorola 68000 with an 8-bit external data bus, as well as a smaller address bus.
    The 68008 was designed to work with lower cost 8-bit memory systems. Because of its smaller data bus, it was roughly half as fast as a 68000 of the same clock speed.
    It was still faster than competing 8-bit microprocessors, because internally the 68008 behaves identically to the 68000 and has the same microarchitecture.[2]

    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • Marcel21674
      Marcel21674 commented
      Editing a comment
      Ok, dus in theorie werkt het, maar in de praktijk, zal je 500 eerder trager dan sneller zijn.
      Dan gaan ze morgen terug vanwaar ze gekomen zijn.

    • Ikilledher
      Ikilledher commented
      Editing a comment
      Toch niet zomaar, lijkt me, want 8-bit databus.

    #3
    Misschien moet je die afvalcontainer even in de gaten houden voor het geval er in ene 68060 processors in liggen

    Comment


    • Marcel21674
      Marcel21674 commented
      Editing a comment
      Die kans is onwaarschijnlijk. De processors komen uit oude ABB besturingskasten. Zijn allemaal dezelfde processorkaarten.
Working...
X