Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heeft iGame een "FPU" nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    WHDLoad installer werkt niet alleen bij DOS diskettes, maar ook NODOS diskettes. Zoals Mortal Kombat. De installer maakt bij NODOS spellen vaak een disk image. Je hebt alleen de originele diskettes nodig om het spel met WHDLoad te installeren.

    Comment


      #17
      Originally posted by amiga1260 View Post
      WHDLoad installer werkt niet alleen bij DOS diskettes, maar ook NODOS diskettes. Zoals Mortal Kombat. De installer maakt bij NODOS spellen vaak een disk image. Je hebt alleen de originele diskettes nodig om het spel met WHDLoad te installeren.
      Is dat een andere installer dan deze installer die ik gebruik:

      https://aminet.net/package/util/sys/InstallerNG

      Een aparte installer van WHDLoad, zo ja, waar kun je die vinden?

      Comment


        #18
        Ja, Je kunt het vinden op WHDLoad Support Page

        Comment


          #19
          Originally posted by amiga1260 View Post
          WHDLoad installer werkt niet alleen bij DOS diskettes, maar ook NODOS diskettes. Zoals Mortal Kombat. De installer maakt bij NODOS spellen vaak een disk image. Je hebt alleen de originele diskettes nodig om het spel met WHDLoad te installeren.
          Niet om het een of ander, maar regelt jou FPU de tijd ook niet goed ? 15-08-2022, 04:37
          Of zit je in een andere tijdzone ?

          Comment


            #20
            Oh, ik sta was vroeg op en zat even te internetten.

            Comment


              #21
              Originally posted by amiga1260 View Post
              Ja, Je kunt het vinden op WHDLoad Support Page
              In de omschrijving staat als je de *dev versie pakt dan kun je zelf je eigen packages maken. Wat mij 'huiverig' maakt is dat er nooit echt een "undo" functie is op de Amiga. Op dit moment heb ik WHDLoad geinstalleerd, met eerder genoemde InstallerNG. Wat gebeurt er nu als ik dit pakket neem en dit ga installeren? Wordt de bestaande installer overschreven? En is het ook juist deze die ook in staat is om van NODOS diskettes een whload install (voor die game) te maken? Mocht dit niet de juiste versie zijn, dan hoor ik graag wel versie deze functie wel bevat. :-)

              Comment


                #22
                je hebt de dev versie niet nodig als je geen eigen WHDLoad install package gaat maken:

                Je hebt al voldoende met de User versie: http://whdload.de/whdload/WHDLoad_18.8_usr.lzx

                De InstallerNG wordt niet overschreven door WHDLoad installer. De WHDLoad Installer roept als script de InstallerNG aan om de installatie van het spel te uit te voeren.



                Stappenplan:

                - Je hebt de orginele spel 1943 op diskette
                - Download de WHDLOAD installer voor 1943
                - Kopieer de WHDLOAD installer voor 1943 op de CF kaartje die gebruikt in de PCMCIA CF adapter
                - Pak het WHDLOAD installer voor 1943 uit
                - Start de Installer in het mapje 1943 op
                - Volg de instructies en op een gegeven moment moet je de originele 1943 diskette in je floppydrive steken
                - De installer maakt een disk image file van de 1943 diskette of bij andere spellen worden de bestanden naar je HD gekopieerd.
                - Op een gegeven als als afgerond is kun je de installer sluiten.
                - Dubbelklik op de icoon van het spel 1943 om te starten.
                -Spelen maar

                Comment


                  #23
                  Originally posted by amiga1260 View Post
                  je hebt de dev versie niet nodig als je geen eigen WHDLoad install package gaat maken:

                  Je hebt al voldoende met de User versie: http://whdload.de/whdload/WHDLoad_18.8_usr.lzx

                  De InstallerNG wordt niet overschreven door WHDLoad installer. De WHDLoad Installer roept als script de InstallerNG aan om de installatie van het spel te uit te voeren.



                  Stappenplan:

                  - Je hebt de orginele spel 1943 op diskette
                  - Download de WHDLOAD installer voor 1943
                  - Kopieer de WHDLOAD installer voor 1943 op de CF kaartje die gebruikt in de PCMCIA CF adapter
                  - Pak het WHDLOAD installer voor 1943 uit
                  - Start de Installer in het mapje 1943 op
                  - Volg de instructies en op een gegeven moment moet je de originele 1943 diskette in je floppydrive steken
                  - De installer maakt een disk image file van de 1943 diskette of bij andere spellen worden de bestanden naar je HD gekopieerd.
                  - Op een gegeven als als afgerond is kun je de installer sluiten.
                  - Dubbelklik op de icoon van het spel 1943 om te starten.
                  -Spelen maar
                  Dat is heel mooi, alleen jammer dat ARC Extract op mijn DOPUS de LZX bestand niet wil uitpakken en Windows Store vindt ook maar weinig programma's die dit kunnen. Ik snap ook de redenatie bij WHDLoad.de weer niet. Waarom in een LZX, en niet gewoon standaard in een LHA? En van de documentatie dat ik gevonden heb van LZX zijn er weer duizenden voorbeelden hoe een bestand uit te pakken. Men maakt dit ook niet makkelijk zo....
                  Last edited by Snowwie; 23-08-2022, 12:42.

                  Comment


                    #24
                    Je kunt ook WHDLoad versie ook in LHA downloaden:

                    http://www.whdload.de/whdload/WHDLoad_usr.lha

                    Comment

                    Working...
                    X