Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heeft iGame een "FPU" nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Heeft iGame een "FPU" nodig?

    Ik heb deze tutorial betreffende iGame tot op de puntjes gevolgd:

    https://youtu.be/yi77aaE8lAU

    maar tegen het eind maakt de persoon een opmerking dat iGame een FPU nodig heeft. Als je die video bekijkt pakt hij een igame.lha bestand uit en klikt direct op iGame en niet op Install-iGame. Dat laatste is nogal raar. Als ik hetzelfde doe wat hij doet, op een echte Amiga 1200 dan, dan krijg ik ook een "Program Failed (error #8000000B) - Wait for disk activity to finish" melding. Maar recentelijk was ik nog bij Abelientje, en daar draaide iGame aanvankelijk wel. Rom en OS is nog steeds 3.1.4 (3.1 OS en Rom ondersteunde veel te kleine partities en was hopeloos verouderd).

    De A1200 heeft een A1208 V3 8MB FastRAM Expansion van Amigastore, maar dus geen co-processor. Ik heb nu een aantal whdload games keurig in een mapje staan, getest en die werken allemaal prima met whdload. Dus wat is het verhaal met iGame en deze zgn "FPU"? Dat is de 1e keer dat ik daar van hoor.


    #2
    Sneller (hopelijk) opgelost dan gedacht:

    In iGame heb ik in Tooltypes de haakjes verwijderd van guigfx.library, nu start de applicatie wel. Geen idee of dit effect heeft op het starten van WHDLoad games.

    Comment


      #3
      Originally posted by Snowwie View Post
      Sneller (hopelijk) opgelost dan gedacht:

      In iGame heb ik in Tooltypes de haakjes verwijderd van guigfx.library, nu start de applicatie wel. Geen idee of dit effect heeft op het starten van WHDLoad games.
      dat is precies wat ik je 2 weken terug heb aangeraden :)

      en iGame heeft geen FPU nodig..

      Comment


        #4
        Originally posted by rvo View Post

        dat is precies wat ik je 2 weken terug heb aangeraden :)

        en iGame heeft geen FPU nodig..
        Klopt, maar toen zat ik te ouwehoeren met de muimaster.library.
        Ik heb voor de zekerheid een nieuwe install gedaan van OS 3.1.4 en vervolgens via een andere tutorial op YouTube de 'exacte' volgorde van installatie aangehouden en nu werkt alles naar behoren. :-)

        Nu kan ik de games bij elkaar gaan sprokkelen en toevoegen aan iGame.

        Comment


        • rvo
          rvo commented
          Editing a comment
          je weet dat er gewoon complete whdload torrents te vinden zijn? heb je wel elke game in tig versies/talen maar ja, je hebt dan wel meteen alles.

        #5
        rvo commented
        29-07-2022, 18:27
        je weet dat er gewoon complete whdload torrents te vinden zijn? heb je wel elke game in tig versies/talen maar ja, je hebt dan wel meteen alles.
        Die heb ik allang, die hele verzameling, maar dat hoeft allemaal niet op die A1200. Alleen maar de games die ik leuk vind. :-)

        Comment


          #6
          Ik heb via Eab.abime.net een FTP account gekregen en kan dan bijna iedere week nieuwe WHDLoad Games en Demo's downloaden. Je moet wel een aantaleren iets posten op de EAB site, voordat je toegang krijgt voor een FTP account.

          Comment


          • rvo
            rvo commented
            Editing a comment
            is dat de moeite? komen er zoveel games bij dat je dat wilt? ik mis eigenlijk niets in mijn set van, dacht ik, een paar maanden terug.

          #7
          Originally posted by amiga1260 View Post
          Ik heb via Eab.abime.net een FTP account gekregen en kan dan bijna iedere week nieuwe WHDLoad Games en Demo's downloaden. Je moet wel een aantaleren iets posten op de EAB site, voordat je toegang krijgt voor een FTP account.
          Bedoel je misschien de Grandis FTP server?

          Comment


            #8
            Ja, die bedoel ik maar als je geen account heb, kun je maar 50 kb/s downloaden.


            rvo : Soms komen er fixes van de WHDLOAD Installer uit, die sommige fouten eruit gehaald wordt. Bijvoorbeeld Prince Of Persia: Vorige maand hadden ze de Joypad functionaliteit toegevoegd, maar bleek dat de Joypad functionaliteit nog niet goed was. Hebben ze gisteren een nieuwe versie van Prince Of Persia WHDLoad installer uitgebracht. WHDLoad Install for Prince of Persia / Prince de Perse (Jordan Mechner/Brøderbund)

            Comment


            • rvo
              rvo commented
              Editing a comment
              ok dank voor deze toelichting.

            #9
            Originally posted by amiga1260 View Post
            Ja, die bedoel ik maar als je geen account heb, kun je maar 50 kb/s downloaden.
            Geen last van, en je kunt gewoon gebruik maken van hun open FTP account met deze gegevens:

            Host name: grandis.nu
            Username: ftp
            Wachtwoord: elk wachtwoord voldoet



            Comment


              #10
              Originally posted by Snowwie View Post
              Geen last van, en je kunt gewoon gebruik maken van hun open FTP account met deze gegevens:

              Host name: grandis.nu
              Username: ftp
              Wachtwoord: elk wachtwoord voldoet


              Wat een gek wachtwoord. Moeten er spaties tussen de afzonderlijke woorden in “elk wachtwoord voldoet”?
              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

              Comment


                #11
                Originally posted by Ikilledher View Post

                Wat een gek wachtwoord. Moeten er spaties tussen de afzonderlijke woorden in “elk wachtwoord voldoet”?
                Of je nu serieus bent of me voor de zeik houd geen idee , maar met "elk wachtwoord voldoet' bedoel ik dat je daar zelf iets mag invullen. Het mag "amiga" zijn of "mijnliefsteschoonmoedersverjaardagvolgendeweekmaa ndag" of "12345"....

                Comment


                  #12
                  Deze link kan je volop van WHDLoad Games genieten zonder een FPU.
                  https://mega.nz/folder/gdozjZxL#uI5SheetsAd-NYKMeRjf2A
                  [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                  A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                  [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                  [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                  C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                  [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                  [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                  AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                  [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                  Comment


                    #13
                    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                    Deze link kan je volop van WHDLoad Games genieten zonder een FPU.
                    https://mega.nz/folder/gdozjZxL#uI5SheetsAd-NYKMeRjf2A
                    Top, deze site heeft de Amiga demo's tenminste allemaal in LHA formaat.

                    Comment


                      #14
                      Originally posted by Snowwie View Post
                      Top, deze site heeft de Amiga demo's tenminste allemaal in LHA formaat.
                      Nog mooier, dat je alles overzet op een CF kaartje. Gaat behoorlijk snel met Unpacker via de PCMCIA.
                      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                      Comment


                        #15
                        Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

                        Nog mooier, dat je alles overzet op een CF kaartje. Gaat behoorlijk snel met Unpacker via de PCMCIA.
                        Ik pak gewoon rustig game voor game die ik leuk vind, zet de LHA tijdelijk in Ram en vanuit daar gebruik ik DOPUS om de LHA to extracten naar DH1:Games ,welke tevens de repository directory is van iGame. Even de iGame.iff van het spelletje er bij pakken en testen maar. Werkt het niet, dan zoek ik online een andere variant, of gebruik eventueel de installer versie van whdload.de zelf, maar dit werkt enkel met dos diskettes.

                        Comment

                        Working...
                        X