Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dit is ze......Mijn Amiga 500 ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Dit is ze......Mijn Amiga 500 ....

    Amiga 500 revisie 3, met blizzard 14mhz kaartje met 2mb fastram en 512k shadow ram. een 1de68k kaartje met 4gb cf een 2mb geheugenuitbreiding van amigastore.eu, met 1.5mb slow en 512kb chip geheugen. en een 8372a fat agnus.
    Het blijft leuk.......

    #2
    Gaaf hoor! Een mooie Chickenlips…

    Ook leuk dat je er een Blizzard Turbo kaart bij hebt.

    Comment


    • najib
      najib commented
      Editing a comment
      Idd, niet te geloven dat alles nog steeds werkt, na al die jaren......

    #3
    Is een prachtige Chickenlips toetsenbord blijft altijd wit en tikt lekker. Kan je niet zeggen van de latere A500 Revisions. De A500 is gemaakt als een Tank en je staat versteld wat het nog allemaal aan kan qua uitbreidingen. Helaas kan je met Rev3 weinig uitrichten en word het pas interessant met Rev6A. Leuk om te zien de Phase 5 Blizzard Turbo.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


    • najib
      najib commented
      Editing a comment
      Waarom kun je met rev3 weinig uitrichten?

    • PRS
      PRS commented
      Editing a comment
      Dat valt allemaal wel mee... Een Rev.6 kan je wat makkelijker uitbreiden naar 2MB Chip geheugen. Dan kan je grafisch net iets meer, maar er zijn vrijwel geen spellen die dit verlangen.
      Een Rev.3 heeft als beperking dat je kickstart rom niet 1op1 te vervangen is. Je zal hier een modificatie aan moeten brengen aan de kickstart chip (door de connecties van de pootjes op een andere plaats te laten uitkomen). Hier zijn echter ook kant-en-klare oplossingen voor. De rev.5 heeft hetzelfde probleem.
      Mocht je dat willen: https://amigastore.eu/en/599-amiga-5...m-adapter.html
      Mocht je 2MB chip willen hebben, dan zou je eens moeten kijken naar deze oplossingen:
      - https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/product/ace2.html (duur)
      - DKB of MegaChip (old school oplossingen) via eBay of AmiBay (duur)
      - Alternatieven: https://www.amibay.com/forum/want-to...uxjedi-edition

      Het is vrijwel allemaal mogelijk, ook met een Rev.3 (of Rev.5), maar je moet er net even wat meer moeite in steken.

      Dat gezegd hebbende, een Chickenlips case met Chickenlips keyboard is wel de mooiste A500 in mijn optiek.

    • AMIGA JOHAN
      AMIGA JOHAN commented
      Editing a comment
      Ik ga altijd voluit met de A500 en 2MB CHIP RAM is altijd bij mij de norm. Dat kom je wel later achter als je meer wilt uitbreiden. Een Rev6A blijft de beste A500 moederbord om te kunnen uitbreiden. Geen last van obstakels en geen last van batterij lekkage. Heb alle revisions moederborden gehad van de A500 en blijf steeds bij de Rev6A. Heb zelfs nog een reserve Rev6A moederbord. Dat zie je ook met de A1200 Revision moederborden, maar dat is een ander verhaal.

    #4
    Je moet soms een extra stapje doen, dat is waar, deze heeft 1mb chip, en kick 2.05. 2mb chip zou ik niet doen, dan kun je misschien beter een rev8a zoeken?
    Ben tevreden nu..........

    Comment


      #5
      Mooie klassieker! Lekker zo laten als het je bevalt!
      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

      Comment


      • najib
        najib commented
        Editing a comment
        dankjewel, ik was wat aan het rondkijken en zie veel amigas die redelijk veranderd zijn, nieuwe cases enzo, zoiets zou ik b.v. nooit doen, ook dat retrobriten vind ik helemaal niets, het ding is oud, dat gele, dat hoort erbij.
        Ik probeer het, tot op zekere hoogte origineel te houden.
        Ik was, aangenaam, verbaasd dat er nog zoveel mensen zijn die de commodore amiga een warm hart toedragen.
        Ik wens iedereen veel plezier met zijn amiga, op wat voormanier dan ook.....:)

      #6
      Hee leuk topic. Ik dacht doe ff mee. Hier is mijn vriendin. A500 rev6. 030 op 50MHz met FPU en 64MB. Kickrom 1.3/3.1 Bootswitch df0: df1: Schakelbaar chipram van 512kb 1MB.

      Click image for larger version

Name:	A500 full.jpg
Views:	558
Size:	214.7 KB
ID:	28329 Click image for larger version

Name:	A500 inside 1.jpg
Views:	470
Size:	301.7 KB
ID:	28330 Click image for larger version

Name:	A500 inside 2.jpg
Views:	452
Size:	314.7 KB
ID:	28331

      Comment


        #7
        prachtig, mooie foto's, hoe zit het met games?, willen die wat spelen met een 030 processor?

        Comment


          #8
          najib dank je wel. Gamen gaat uitstekend hoor! Sommige games gaan zelfs wat smoother zelfs zoals mortal kombat. Ik hoop meer plaatjes te zien van de A500 :)

          Comment


            #9
            Nieuwe aanwinst, 2 weken geleden gekocht, amiga 500 rev6, met a501 geheugenuitbreiding, cpu vervangen voor pistorm.........
            Attached Files

            Comment


              #10
              wat mij opviel aan dit moederbord, is dat de lege geheugenplaatsen niet vertint zijn.

              Comment


                #11
                Als je idd Emu68 draait op de PiStorn, dan blaas je alle andere Amiga's terug naar de steentijd.

                Dat is echt razend snel!

                Zie ook dit YouTube filmpje van Dan:
                https://youtu.be/3s1_XCv-f1o

                Comment


                  #12
                  Dank voor de link, erg handig.......:)

                  Comment


                    #13
                    Is het niet zo dat als je een oudere Amiga die voorheen rom 1.2 of 1.3 had en deze vervangt door 2.0 of 3.0 je de compatibiliteit van een hoop games om zeep helpt?

                    Comment


                      #14
                      @Snowie: Dat klopt. Ik heb een spel die alleen Kickstart 1.3 op kan starten. Tegenwoordig met WHDLoad heb je geen oudere kickstart 1.2 of 1.3 meer nodig om die oude spellen aan de praat te krijgen.
                      Alleen als je de oudere spellen van diskette of ADF gebruikt. Daarvoor kun je Relokick 1.4 gebruiken. Deze laadt Kickstart 1.3 in en je kunt dan de CPU caches uitzetten.

                      Wil je toch de compatibiliteit met Kickstart 1.2 of 1.3 hebben, kun je een Kickstart switcher kopen waar mee je Kickstart 1.3 of Kickstart 3.1 of hoger kunt switchen.

                      De beste all-in-one solution is het aanschaffen van een ACA500 Plus. Standaard zit er 1.2, 1.3 en 3.1 Kickstart ROMs in en nieuwere Kickstart ROMs toevoegen. Verder heeft die de mogelijkheid om de geheugen indeling aan te passen. zoals 512KB Chip en 512KB Slow ROM ,af alleen 512 KB Chip of 1 MB Chip. Meer mogelijkheden staan hier beschreven: ACA500plus - icomp - en


                      Comment


                      • AMIGA JOHAN
                        AMIGA JOHAN commented
                        Editing a comment
                        De ACA500Plus blijft geweldig kan niet meer zonder.
                    Working...
                    X