Announcement

Collapse
No announcement yet.

Timefix escom amiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Timefix escom amiga

    Iemand die een timefix bij een escom amiga kan doen ivm instabiel draaien met een turbokaart?

    #2
    Je kunt je Amiga 1200 meenemen naar de Commodore gebruikers dag in Maarssen op 18 juni om de timing fix uit te laten voeren.

    HCC!commodore - Clubdag 18 juni

    Welke turbokaart heb je?

    Comment


      #3
      Ik heb een m1230xa. Maar ben op 18 juni jarig
      Wanneer is die club altijd? Kan evt wel een andere keer.

      Comment


        #4
        Je kan beter de AMIGA 1200 moederbord recappen en naar je PSU laten kijken.
        Oudere kaarten van de jaren 90 heeft geen timefix nodig, dat zie je wel met moderne ACA kaarten.
        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

        Comment


          #5
          De volgende clubdag is op 20 augustus. Het is elke twee maanden op de derde zaterdag.

          Comment


            #6
            Verder kan het ook zijn dat de M1230A niet compatible is met de REV 2B.
            Ik heb dit probleem ook gehad met mijn GVP1230 (JAWS1) en Blizzard 1220/4. Met andere turbokaarten heeeft die geen problemen mee zoals Blizzard 1230 IV, ACA 1234 en TF1230.

            Comment


              #7
              ik heb zelf ook een m1230xa gehad (gekocht via marktplaats)
              met deze had ik ook steeds problemen , mijn bord is een rev 1d-1
              de verkoper heeft hem teruggenomen dus dat was voor mij wel een gelukje.
              Nu zit er een tsunami 1230 in (op het forum is er een kleine topic over) en daarmee geen probleem meer qua timing
              Last edited by Magiceye; 17-06-2022, 10:37.

              Comment


                #8
                Ik heb ook zo’n zelfde turbokaart gehad. Geen stabiliteitsproblemen met de reAmiga 1.5. Die heeft dan ook geen timing issues. Verder geen heel boeiende kaart. Kon ook niet goed omgaan met 128mb geheugen.

                De timing fixes waren volgens mij al van toepassing met sommige klassieke kaarten zoals de Apollo’s. Zou dus best kunnen dat je wel degelijk timing fixes nodig hebt ook al is het een oude kaart.

                Hopelijk lukt het je om de timing fixes gedaan te krijgen op een meeting!
                Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                Comment

                Working...
                X