Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ervaring met HstWB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Wie heeft ervaring met HstWB?

    Kwam zo toevallig dit tegen, een website met wat lijkt een kant en klare oplossing voor een OS installatie, met whdload, igame, diverse opties voor workbench, games en demo's. Kortom, de hele zwik bij elkaar.

    https://hstwb.firstrealize.com/

    Het is een omvangrijke site, maar ik heb ook wat YouTube video's gezien, en op zich lijkt het best een aardig idee, ware het niet dat er wel heel veel opties zijn en je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat te downloaden op de download pagina.

    Alhoewel ik mijn Amiga 1200 te koop staan heb op Marktplaats, is het niet zozeer dat ik perse er vanaf wil, het is eigenlijk om het volgende: "Vroeger", toen had je alleen maar je Amiga en dus verdiepte je jezelf er ook veel meer in. Nu, anno 2022, waarbij je al ruim 25 jaar Windows gebruikt (geen geintje, sinds 1997), en het feit dat de huidige Windows versies het alleen maar makkelijker maken om te installeren, slaat de 'luiheid' gewoonweg toe. Je bent tegenwoordig veel te veel gewend aan download een setup bestand, voer het uit, en voilà het programma loopt. Maar in de Amiga tijdperk ging dit wel anders. Ik weet me nog te herinneren hoe ik juist NIET alle games op de hdd die ik had in aparte mappen wou, maar voor elke game een icoon in slechts 1 map. Ik maakte gretig gebruik van de "assign" optie om de game naar bepaald mappen te leiden zodat de volumes altijd gevonden konden worden.

    Maar dat wat toen. Ik bekijk deze site, en ik denk; hmmm ik heb een 32GB Sandisk Extreme CF kaart, ik heb de officiele licentie voor OS 3.1.4 en mijn A1200 bevat ook fysieke 3.1.4. roms. Alleen, zoals gezegd, de website is behoorlijk uitgebreid en ik weet eigenlijk niet waar te beginnen.

    Omdat de meeste Amiga 1200's toch wel min of meer hetzelfde zijn, bestaan er geen kant en klare 'images' die je zo kunt uitpakken naar een CF kaart, die al helemaal is voorgeprogrammeerd voor een Amiga 1200 met OS 3.1.4, met WHDload, Igame en de hele zwik demo's, games en andere tools, toeters en bellen.

    Eigenlijk, wil ik mijn Amiga 1200 niet eens echt kwijt. Om het geld is het niet eens te doen, maar ik ben zo verdomd LUI ..... hahahaha
    Last edited by Snowwie; 05-06-2022, 21:54.

    #2
    HSTWB werkt voor me goed en als je geen zin heb om het zelf te doen, kun je op Ebay CF kaartjes kopen waar alles al op staat en je hoeft dan zelf niets te doen:

    KIT Amiga OS 3.2 + Kickstart + Adattatore CF + Cable CF IDE + Games x AMIGA 1200 | eBay

    Comment


      #3
      Het OS heb ik al (licentie), de kickstarts ook, de 32GB cf kaart en uiteraard een A1200 met 8MB geheugenuitbreiding.

      Wat wel mooi zou zijn als er een kant -en klare 'image' bestond met het het hele OS er op, inclusief whdload + igame en alle WHDload games + eventueel extra programma's. "Gewoon" in de vorm van een lha die je zou kunnen uitpakken op de Amiga naar een CF kaart en starten maar.

      Ik heb OS3.1.4 nu draaien, maar ik krijg iGame niet aan de gang. Het programma blijft maar zeuren om "cannot open muimaster.library", terwijl ik MUI wel geinstalleerd heb....deze:
      http://aminet.net/package/util/libs/mui38usr

      En het wordt met de krimpende Amiga fanbase ook steeds moeilijk om even makkelijk hulp te vinden. In de jaren 90 ging je gewoon even je kennis of kameraad die ook een Amiga had, en die wist dan wel, en jij wist weer dingen voor hem/haar.

      Comment


        #4
        Op zaterdag 18 juni is er in Maarssen een Commodore bijeenkomst. Daar kun je hulp vinden en ik ben er ook.

        HCC!commodore - Clubdag 18 juni

        Comment


          #5
          Originally posted by amiga1260 View Post
          Op zaterdag 18 juni is er in Maarssen een Commodore bijeenkomst. Daar kun je hulp vinden en ik ben er ook.

          HCC!commodore - Clubdag 18 juni
          Dan ben ik in de Filipijnen.

          Comment


            #6
            Waar heb je de bestanden neergezet van iGame.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #7
              Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
              Waar heb je de bestanden neergezet van iGame.
              Ik kom er na mijn reis naar de Filipijnen op terug, vertrek al morgen en ben nog aan het inpakken.

              Comment

              Working...
              X