Announcement

Collapse
No announcement yet.

Indivision DVI output of Schakelaar 8MB expansion kaart - en maar 1 uitgang?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Indivision DVI output of Schakelaar 8MB expansion kaart - en maar 1 uitgang?

    Ik heb hier een nieuw type A1200 case van A1200.net, maar nu loop ik tegen een klein probleempje aan.

    Ik heb een Indivision Scandoubler, met een keurige bracket voor de extra poort (onder de floppy drive).
    Voor wat extra geheugen heb ik een A1208 V3 8MB FastRAM Expansion gekocht bij AmigaStore. Deze geheugenuitbreiding heeft een switch. Die switch is bedoeld om de kaart op 4MB ram te zetten zodat de PCMCIA poort beschikbaar blijft. Aldus de omschrijving werkt deze poort niet als 8MB is geactiveerd. Via een simpele switch kun je eenvoudig switchen tussen 4 en 8MB fast ram. Echter, de switch is ingebouwd op een cover die tevens op dezelfde plek moet waar de Indivision ook moet komen. Dus, ik vraag me nu af (zonder gaten te boren in die nieuwe case), hoe het beste dit nu te laten werken. Tenzij jullie zeggen, voor WHDload is 4MB fast ram ook meer dan voldoende? Maar ja, daarvoor koop je geen 8MB uitbreidingskaart.

    Suggesties zijn welkom. :-)


    #2
    Wat je kunt proberen is Kickstart 3.1.4 of 3.2.1 aan te schaffen, dan kan je wel de volledige 8 MB zien. Mocht je nog kickstart 3.0 hebben, kun je proberen of het werkt.

    Ik heb getest met GVP 1208 en AmigaStore 1208 geheugenuitbreiding. Het werkt ook met de Blizzard1220/4.

    Een ander oplossing is een Omniport aan te schaffen mits je een MK2CR hebt. OmniPort - Multiportadapter für Amiga 1200 - Amiga Shop (amiga-shop.net) .
    Dan kun je een gaatje boren op de 3D geprinte achterkant om je knop te bevestigen.

    Comment


      #3
      Ik heb Kickstart 3.1.4, maar ik was niet op de hoogte dat met deze rom versie het geen probleem zou opleveren.
      Nou, dan kan ik aan de gang, want ik heb alle onderdelen nu binnen.

      Comment

      Working...
      X