Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cannon Fodder 2 - Save Disk maken als ADF in WinUAE lukt niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Cannon Fodder 2 - Save Disk maken als ADF in WinUAE lukt niet

    Hey luitjes,

    Ik probeer met WinUAE constant aan een save disk te komen in adf formaat voor Cannon Fodder 2. Maar wat ik ook probeer, niets wil lukken.

    In WinUAE hou ik het simpel. DF0 tm DF2 zijn voor de game disks en DF3 is voor de save disk. Ik heb meerdere kant en klare varianten geprobeerd, deze ziet ie niet.
    Ik heb in WinUAE ook een lege diskette in adf formaat proberen te maken, zowel een "standaard" als een "Custom". Het viel me op dat de "Custom" optie een adf genereert van ongeveer 2MB groot, net zo groot als de save disk van Cannon Fodder 1 (die werkt overigens wel). Maar ook met deze opties krijg ik geen save game werkzaam in Cannon Fodder 2. Ook niet als je ingame de optie format klikt, een 'lege' diskette plaatst (met bovengenoemde formats), formateert CF2 deze ADF niet naar eigen standaard.

    Wie o wie heeft nog een Cannon Fodder 2 save disk als ADF formaat die ik kan krijgen, of kan mij vertellen hoe ik exact zo'n save disk aan maak?

    edit: het schiet me nu ineens te binnen dat de floppy speed in WinUAE wel op TURBO staat, maakt dat wat uit? Het zijn immers geen fysieke floppies.

    Bvd.


    #2
    Niemand die dit weet? En Cannon Fodder is één van de bekendste games op de Amiga.

    Ik ben wel al een stukje verder gekomen door zelf te zoeken. Cannon Fodder 2 houdt blijkbaar niet van DF1 en verder. Als ik een blanco ADF in DF0 doe ziet het spel de disk wel en vraagt het me ook keurig, wilt u het formatteren? Dus ja, ik blij. Maar halverwege springt het scherm op groen en loopt WinUAE vast. Zowel bij reguliere als custom aangemaakte lege disks. ^^zucht^^
    Last edited by Snowwie; 10-04-2022, 20:37.

    Comment


    • AMIGA JOHAN
      AMIGA JOHAN commented
      Editing a comment
      Cannon Fodder is één van de beste A500 games ook van mij.

    #3
    Zal het niet weten, doe alles via WHDLoad qua Games. Heb zelf nooit Cannon Fodder 2 leuk gevonden. Op ten duur neemt het CF kaartje bijna alles over wat ik eerst met diskettes deed. AOS 3.2.1, kan je via Workbench ADF’s gelijk afspelen en saven enz. WinUAE heb ik eigenlijk nog nooit gedaan omdat ik het via de A500 en de A1200 doet qua installeren via diskettes.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


      #4
      Ik heb ook geen idee. Ik heb wel met WINUAE lopen spelen met aanmaken van een HDF, en daarvoor moest ik een oudere versie gebruiken, ik kreeg met geen mogelijkheid de HDF goed.
      Na partitioneren kwam de disk nooit beschikbaar om te formatteren.
      Canon Fodder 1 heb ik volgens mij succesvol kunnen gebruiken met WHDLOAD en savegames, Cannon Fodder 2 heb ik net als Johan nooit leuk gevonden, dus volgens mij als laatst gespeeld op de fysieke Amiga begin deze eeuw
      [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

      Comment


        #5
        WHDLoad werkte ook wel goed icm iGame op AmiKit. Ik heb onlangs AmiKit gekocht, maar jaik, wat valt me dit smerig tegen. Het probleem is, om AmiKit soepel te laten lopen gebruikt deze emulator de kracht van je pc. Helaas gaan veel games van WHDLoad en ook demo's mee met deze snelheid, waardoor games en demo's idioot snel draaien. Totaal geen plezier aan, hoe mooi en gelikt AmiKit er ook uitziet. Weg 29 euro voor die licentie... :/

        Daarom laat ik iedere game die ik leuk vindt individueel in WinUAE lopen en heeft elke game ook z'n standaard configuratie. Voor de meeste games voldoet een emulatie van een A500 met 1MB ram, en andere games kan ik configureren als een A1200 met 2MB chip en 8MB fast ram. Ik sla elke game dan apart op per configuratie. Wel een beetje werk, maar als het er staat is het gewoon een kwestie van aanklikken en spelen maar, zonder verder configuraties in te stellen of Workbench/iGame te laden. En de spellen draaien op de juiste snelheid.

        Alleen nu jammer dat ik gaan savedisk kan aanmaken voor Cannon Fodder 2. Mja, als het niet kan houdt het op. Dan moet ik de A500 maar weer aansluiten en het spel vanaf de echte hardware spelen. :-)
        Last edited by Snowwie; 12-04-2022, 20:08.

        Comment


        • AMIGA JOHAN
          AMIGA JOHAN commented
          Editing a comment
          Echte hardware blijft altijd de beste optie.

        #6

        Hoi.
        Heb het toevallig laatst zelf ook gedaan.
        Maak in WinUAE een nieuwe floppy aan in het menu Floopy drives onderaan.
        Kies standaard disk, geef hem een naam. Het wordt een bestand op je PC harddisdk ergens.
        Dan; mount deze disk als DF0: in WinUAE
        Reset je WinUAE.
        Speel Cannonfodder en bij save/load kies je (als het niet default DF0: is, weet ik niet meer) DF0:
        Moet werken.

        Bij probelemen, laat het me weten.

        Comment


          #7
          Originally posted by MacShrike View Post

          Hoi.
          Heb het toevallig laatst zelf ook gedaan.
          Maak in WinUAE een nieuwe floppy aan in het menu Floopy drives onderaan.
          Kies standaard disk, geef hem een naam. Het wordt een bestand op je PC harddisdk ergens.
          Dan; mount deze disk als DF0: in WinUAE
          Reset je WinUAE.
          Speel Cannonfodder en bij save/load kies je (als het niet default DF0: is, weet ik niet meer) DF0:
          Moet werken.

          Bij probelemen, laat het me weten.
          Is het niet een beetje lastig starten dan als je de savedisk in DF0 hebt zitten en je ook tegelijkertijd het spel wilt starten?

          Comment

          Working...
          X