Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig amiga 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hulp nodig amiga 500


    Hallo allemaal. Ik ben Britt. Als puber begon ik met spelletjes op de amigA 500 van mijn moeder. Voornamelijk spellen. Ik heb 3 amiga 500. 1 commodore monitor, harddisk (geen idee hoe het werkt) en 2 diskdrive. 1 amiga is uitgebreid. Wie zou mij willen helpen? Noord holland. Hoor gauw van iemand


    Type user names to add additional recipients. To remove a recipient from the message list, click on the 'x'.

    #2
    Hallo Britt,

    Welkom in het café
    De harddisk zou waarschijnlijk een A590 zijn of een GVP HC8, waarschijnlijk kan je dat wel ergens aan de onderkant vinden, maar het staat er ook op. Bij een Amiga 500 moet dat altijd aan de linker kant er in.
    Je hebt een breed klepje links onder, als je tegen de linkerkant aankijkt zie je dat onder in het midden zitten.
    Die kan je met een plat schroeven draaiertje er uit klikken.
    De connector aan de rechter kant van de harddisk kan je op een tafel zonder al te veel moeite zo op de connector van de Amiga 500 drukken.
    Wel even kijken of dat precies met elkaar overeenkomt, het zal niet al te veel kracht moeten vereisen, zowel dan zit die scheef of te hoog/laag.
    Alle harddisk modellen hebben een voeding extra naast die van de Amiga 500, die moet je ook aansluiten.
    Als dat allemaal goed zit, eerst de harddisk aan en dan de Amiga 500.
    Alle kabels passen maar op 1 manier en als het goed is staat het er ook op achter op de Amiga 500.

    Degene die uitgebreid is, zou waarschijnlijk een 0.5 MB uitbreiding zijn, wat extra geheugen.

    Welke plaats woon je ?
    Dat maakt het iets makkelijker om te kijken wie er in de buurt zit.

    Ik zelf woon in Gorinchem en dat is wel uit de richting, maar heb mijn werk in Haarlem (althans het bedrijf, ik zit door het hele land), dus ik zou best een keer even omhoog kunnen gaan en kijken.
    Maar in Alkmaar woont ook een groot Amiga fan, dus hij zou je ook kunnen helpen.
    Last edited by Buzzfuzz; 08-04-2022, 13:46.

    Comment


      #3
      Hoi Buzz
      Ik woon in Wieringerwerf. Ik heb met mijn amiga meerdere spelletjes proberen te laden en het laatste ging ie niet door. ik heb er drie liggen waarvan een van mijn moeder. Mijn spullen liggen al ruim 20 in dozen.

      Ze heeft tot 13 jaar geleden er op gespeeld🤪😉. Ze testte soort van minecraft. De makers zaten in Lelystad.
      ik zou het fijn vinden als ik een spelend set overhoud.
      voor de mooiigheid wil ik nog een monitor. De mijne doet het wel maar voor extra.

      ik verlang gewoon om weer spelletjes te kunnen doen😂
      als iemand mij kan helpen dan hoor ik het graag

      groetjea Britt

      Comment


        #4
        Wellicht is het handig om contact te leggen met de Amiga club in Hoorn (zie aankondiging in het café).

        Comment


          #5
          Hoi PRS,

          allereerst dank je wel voor welkom en reageren ook BUZZ. Ik zal vanavond kijken op de site. Djw

          gr. Britt

          Comment


            #6
            Hoi Britt, we (Algemene Amiga club Hoorn) hebben morgen weer een clubdag. Je bent van harte welkom om vrijblijvend langs te komen; er is altijd wel iemand die je van tips en tricks kan voorzien.

            Comment


              #7
              Hey AiBo,

              ik wil wel proberen om morgen te komen als ik vervoer heb geregeld. Moet ik wel weten waar en hoelaat. vorig jaar al geprobeerd wat te doen met mijn amigas en nu in een dag meteen een clubdag

              tot horens

              Britt

              Comment


                #8
                Originally posted by Britt View Post
                Hoi PRS,

                allereerst dank je wel voor welkom en reageren ook BUZZ. Ik zal vanavond kijken op de site. Djw

                gr. Britt
                Dan gaat het wel lukken op die clubdag.
                En als het echt niet gaat, dan kom ik wel een keer.

                Comment


                  #9
                  Ik ben vandaag geweest en meteen lid geworden. Goed geholpen een leuke dag. Volgende maand weer!!!

                  dank jullie wel allemaal

                  Comment

                  Working...
                  X