Announcement

Collapse
No announcement yet.

A2000 it is alive :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A2000 it is alive :)

    Zoals julle weten heb ik een tijd geleden via een collega een A2000 binnen gekregen.
    Machine gaf alleen ene wit scherm tijdens boot. Van alles vervangen, nieuwe Agnus, Nieuwe 68000, Nieuwe kickstarts 3 zelfs en van Buzzfuzz een vervangende 5721 Buster mogen ontvangen.
    Helaas mocht al dit goeds niet baten en de 2000 bleef met een wit scherm komen (Christmas modus)
    Uiteindelijk iemand gevonden via MP (Peter's Classic Repair Shop) die mijn nieuwe aanwinst wel onderhanden wilde nemen, want ik zag door de bomen het bos niet meer.
    Peter heeft het gehele board onderhanden genomen en verschillende traces gerepareerd en zelfs de CPU en Kickstart sockets vervangen, nog meer traces gerepareerd etc etc.
    Uiteindelijk een boot van de machine maar dan alleen 512Kb chipram i.p.v de aanwezige 1Mb. Uiteindelijk allemaal gelukt en mijn A2000 is gered en boot weer normaal op (met de 1Mb chipram) I'am a happy camper.
    Ik moet even opzoek naar een goede monitor want hij draait nu via de A520 op een gewone tv (LG) Scart slikt deze tv niet.
    Ik kan natuurlijk de bijbehorende 1084 gebruiken, maar dat doe ik mijn dochters hun hoog frequent gevoelige oortjes maar niet aan.

    Dank Buzzfuzz voor het meedenken en de parts.
    Attached Files
    Last edited by DdAzZ; 01-04-2022, 22:44.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Mooi dat je A2000 nu goed werkt
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      Kijk dat zien we graag hier, liever een werkende Amiga, dan 1 die helemaal gestript wordt!
      Dat hoogfrequente gepiep in de 1084 is het hoogspannings gedeelte, daar moet je eigenlijk ook even de condensators laten vernieuwen, maar dat is een hele dure grap tegenwoordig, dus misschien is een paar JBL blauwetand oordopjes goedkoper en dan kunnen ze wat muziek luisteren op hun telefoon, terwijl jij even wat speelt.

      Als je er nog 1 kan vinden, Dell ST 2320L, die kan echt 15KHz aan, maar wat ik zeg, vind ze maar eens ...

      Comment


      • DdAzZ
        DdAzZ commented
        Editing a comment
        Was ook wel een dingetje hoor. Board van de 2000 was echt goed aangetast en Peter heeft best wel veel bodge wires moeten aanleggen om het allemaal weer aan de praat te krijgen. Eenmaal opgestart bleek dus maar 512kb aagesproken te worden i.p.v. de aanwezige 1Mb. Ook kunnen tackelen en en alles draait nu weer naar tevredenheid.
        Gisteren de gvp impact A2000 hd8+ series ii geprobeerd op te starten, maar helaas is de Conner drive is defect (wat wil je na zoveel jaar) Dus of op zoek naar een vervangende drive of een CF oplossing. Zit 4Mb geheugen op die kaart en zo mooi zijn als ik die nog kan gebruiken.

        De Dell ST2320L wordt vandaag bezorgd :)

      #4
      Toevallig staat er 1 online: https://www.usedproductsamsterdamoos...ette-staa.html

      Comment


      • DdAzZ
        DdAzZ commented
        Editing a comment
        Thanks voor de tip, Ik heb de monitor besteld.

      #5
      Dank nogmaals voor de tip Buzzfuzz Monitor binnen en meteen aangesloten met de VGA adapter (gebufferd) van AmigaKit en werkt als een zonnetje.
      Top monitor.
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #6
        Originally posted by DdAzZ View Post
        Dank nogmaals voor de tip Buzzfuzz Monitor binnen en meteen aangesloten met de VGA adapter (gebufferd) van AmigaKit en werkt als een zonnetje.
        Top monitor.
        Lekker he
        Fijne monitor voor de Amiga, ik heb nog geen rare dingen gezien bij die van mijn.
        Zelfs met een Cybervision PPC/ Cybervision 64.

        Comment

        Working...
        X