Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opmerkelijke vondst bij Oud-IJzerboer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Opmerkelijke vondst bij Oud-IJzerboer

    Tja, en dan eindig je als trotse Amiga-sticker bij de oud-ijzerboer...
    (zit op kantoorkast)
    Last edited by Infant; 22-02-2022, 18:16.

    #2
    Tja, ik denk niet dat je wilt weten wat er allemaal de container in is gegaan toen Commodore er mee kapte ....

    Comment


      #3
      Originally posted by Buzzfuzz View Post
      Tja, ik denk niet dat je wilt weten wat er allemaal de container in is gegaan toen Commodore er mee kapte ....
      Je wilt ook niet weten wat er in de glorie tijd van Commodore door mijzelf in de container gegaan is
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #4
        Originally posted by DdAzZ View Post

        Je wilt ook niet weten wat er in de glorie tijd van Commodore door mijzelf in de container gegaan is
        Dat had je dan beter kunnen doneren aan iemand of aan een club. Ik heb genoeg defecte dingen weer weggeven of voor een heel zacht prijsje, als ik wist wat ongeveer het probleem was. Maar dan moet ik er heel zeker van zijn dat het een GAL chip is of zo, die je alleen weer van een ander bord kan halen of beschadigingen die nagenoeg niet meer te herstellen zijn. Ik geef het niet snel op hoor, kijk maar naar die Blizzard PPC die Robert had, overgenomen, testen testen testen en uit eindelijk met onze guru Stachu100 ofwel Stan, draaien. Toen naar hem gestuurd en van een 040 25 / PPC 200, naar een vette 060 50MHz / PPC 330 Mhz. De kaart is vervolgens weer door gegaan naar Doncaster in de UK, waar die volgens mij nog steeds is. https://www.amibay.com/forum/want-to...with-scsi-32mb

        Comment


          #5
          Originally posted by Buzzfuzz View Post

          Dat had je dan beter kunnen doneren aan iemand of aan een club. Ik heb genoeg defecte dingen weer weggeven of voor een heel zacht prijsje, als ik wist wat ongeveer het probleem was. Maar dan moet ik er heel zeker van zijn dat het een GAL chip is of zo, die je alleen weer van een ander bord kan halen of beschadigingen die nagenoeg niet meer te herstellen zijn. Ik geef het niet snel op hoor, kijk maar naar die Blizzard PPC die Robert had, overgenomen, testen testen testen en uit eindelijk met onze guru Stachu100 ofwel Stan, draaien. Toen naar hem gestuurd en van een 040 25 / PPC 200, naar een vette 060 50MHz / PPC 330 Mhz. De kaart is vervolgens weer door gegaan naar Doncaster in de UK, waar die volgens mij nog steeds is. https://www.amibay.com/forum/want-to...with-scsi-32mb
          Ik bedoelde de container van Commodore zelf. Er werdt een hoop weggegooid en ook wel door medewerkers weer gered van een wisse dood.
          Nu zijn we er allemaal zuinig op omdat het toch een stukje nostalgie en historie is, toen was het een consumenten product en makkelijk te vervangen.
          Schappen vol met CIA's CPU's Dennises etc etc, tegenwoordig moet je er naar zoeken terwijl ik in mijn dagen als shophouder van Musitapes laatjes vol had en ook ter plekke (klaar terwijl u wacht. Mocht het langer duren dan had ik voor de mensen van buiten A'dam een kaart liggen met dingen om te doen in de stad) verving. Toendertijd had je nog geen problemen met lekkende Varta's en weg gevreten printbanen en alle ongemakken.
          [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

          Comment


            #6
            Originally posted by DdAzZ View Post

            Ik bedoelde de container van Commodore zelf. Er werdt een hoop weggegooid en ook wel door medewerkers weer gered van een wisse dood.
            Nu zijn we er allemaal zuinig op omdat het toch een stukje nostalgie en historie is, toen was het een consumenten product en makkelijk te vervangen.
            Schappen vol met CIA's CPU's Dennises etc etc, tegenwoordig moet je er naar zoeken terwijl ik in mijn dagen als shophouder van Musitapes laatjes vol had en ook ter plekke (klaar terwijl u wacht. Mocht het langer duren dan had ik voor de mensen van buiten A'dam een kaart liggen met dingen om te doen in de stad) verving. Toendertijd had je nog geen problemen met lekkende Varta's en weg gevreten printbanen en alle ongemakken.
            Ik weet het ja, ik heb behoorlijk wat chips liggen die ik her en der gered heb. Zelfs een paar zeldzame Super Buster, Fat Gary, Super DMAC, Amber voor een 3000D/T. Uiteindelijk speel ik dat ook wel door hoor als ik echt op leeftijd ben

            Comment


            • DdAzZ
              DdAzZ commented
              Editing a comment
              Toevallig nog een Buster 5721 liggen die je kwijt kan?
              Neem er graag eentje van je over voor mijn 2000 avontuur

            #7
            Ik heb eens even goed gezocht, maar nee, dat dan weer net niet. Denk dat ik die al eerder heb gebruikt om A2000's werkend te maken, ik had er ook maar 2, dus de defecten zou ik wel weggegooid hebben.

            Comment


              #8
              Of je zoekt nog eens heel goed en komt het tegen in de bak met oude pc chips (oeps), dus net even 1 getest en die is okay, stuur je even pm.

              Comment


                #9
                Originally posted by Buzzfuzz View Post
                Of je zoekt nog eens heel goed en komt het tegen in de bak met oude pc chips (oeps), dus net even 1 getest en die is okay, stuur je even pm.
                Helemaal top. Ik denk dat ik jou dan weer blij kan maken. Check PM.
                [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                Comment


                  #10
                  Het zet me wel enigzins aan het denken hoe de "Amiga generatie" er over 40 jaar vanaf nu (nog) uit zal zien. Laten we gemakshalve er eens vanuit gaan dat niemand uit die periode meer leeft, maar de amiga's zijn er nog wel, dankzij de reddingen van nu (condensatoren vervangen), zullen er nog mensen zijn in die tijd die dan nog iets met deze computer hebben? Want voor hun is het geen nostalgie meer. Misschien hooguit een hebbedingetje waar geen emotionele waarde aan zit.

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by Snowwie View Post
                    Het zet me wel enigzins aan het denken hoe de "Amiga generatie" er over 40 jaar vanaf nu (nog) uit zal zien. Laten we gemakshalve er eens vanuit gaan dat niemand uit die periode meer leeft, maar de amiga's zijn er nog wel, dankzij de reddingen van nu (condensatoren vervangen), zullen er nog mensen zijn in die tijd die dan nog iets met deze computer hebben? Want voor hun is het geen nostalgie meer. Misschien hooguit een hebbedingetje waar geen emotionele waarde aan zit.
                    Commodore lives forever en dat gevoel geef ons het eeuwige leven.
                    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                    Comment


                      #12
                      Originally posted by Snowwie View Post
                      Het zet me wel enigszins aan het denken hoe de "Amiga generatie" er over 40 jaar vanaf nu (nog) uit zal zien. Laten we gemakshalve er eens vanuit gaan dat niemand uit die periode meer leeft, maar de amiga's zijn er nog wel, dankzij de reddingen van nu (condensatoren vervangen), zullen er nog mensen zijn in die tijd die dan nog iets met deze computer hebben? Want voor hun is het geen nostalgie meer. Misschien hooguit een hebbedingetje waar geen emotionele waarde aan zit.
                      Nou 40 jaar verder ben ik 85, dus dan hoop ik er nog wel te zijn.
                      Tuurlijk de echte mensen achter de Amiga zijn er dan niet meer denk ik, Dave zou er nog kunnen zijn maar dat zou redelijk uitzonderlijk moeten worden met 101, die is van 1961, dus volgens mij de jongste.

                      Ik zal wel proberen om in die tijd iemand zo ver te krijgen om het gene wat ik dan nog heb, over te laten nemen.
                      Dat zal dan de zoon van mijn oudere zus zijn of misschien de zoon van mijn jongste zus.
                      Hoe dan ook, ik zou er wel iets mee doen.
                      Ik weet ook niet hoe ik dan ben, mijn opa had parkinson en de kans is dat ik dat ook kan krijgen.

                      Dus ja, 40 jaar verder is 2062, dus wie weet wat er dan allemaal mogelijk is.
                      Voor het zelfde geld kunnen we de spellen van toen dan in een hologram versie spelen alsof we er net in zitten.
                      Lijkt me leuk met Speedball of zo of echt Lotus Turbo Challenge rijden.

                      Ach ja, het is leuk om te denken in de toekomst
                      Eerst maar eens beginnen met recappen denk ik zo < wat de snelheid is van wanneer dat ooit eens gaat gebeuren

                      Comment

                      Working...
                      X