Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aanwinst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Nieuwe aanwinst

    Hoi Cafe bezoekers,

    Na een lange tijd afwezig te zijn geweest, dit i.v.m. voorbereidingen van de verkoop van ons huis, wil ik deze toch wel even met jullie delen.

    Recent verworven iets wat al heel lang op mijn verlanglijstje had staan, een A2000 incl 1084 monitor.
    Deze komt van een collega die hem 20 jaar op zolder had staan.

    A2000 komt met de volgende goodies.
    Amiga 2000 met GVP 49 MB HDD en geheugen uitbreidingskaart,
    schakelaar tussen kickstart 1.3 en 2.0.
    PC emulator insteekkaart (met schakelaar aan de voorkant), twee 3,5 inch FDD en een 5.25 inch FDD
    (voor de pc kaart).
    Verder zit er een Genlock interface in voor video bewerking.
    Keyboard, 2 muizen, 3 joysticks, 1084 monitor.

    2000 start op, maar geen hd activiteit, dus daar moet naar gekeken worden, denk zelf dat de HDD vast staat in de olie.
    Al met al een blij man
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Mooie set!
    Zou inderdaad erg bijzonder zijn als de oude SCSI disk uit die tijd nog zou werken
    Gelukkig zijn er tegenwoordig ook betrouwbare alternatieven voor de oude (luide) SCSI harddisks.

    Veel plezier ermee natuurlijk !

    Comment


      #3
      Mooi man! proficiat met de aankoop. zachtjes met de HDD paar keer op tafel tikken kan hem weer los laten schieten.

      Comment


      • DdAzZ
        DdAzZ commented
        Editing a comment
        Was gratis, collega wilde hem afstorten. Gelukkig kwam de A2000 op tijd ter sprake, voordat deze werdt afgevoerd.

      #4
      Dat zijn de mooiere A2000's waarbij alle slots gevuld zijn met drives. Wat ik overigens nooit begrepen heb is de fysieke verschil tussen beide floppy drives. Bij elke A2000 met twee stuks zien de floppy drives er altijd verschillend uit.

      Comment


      • DdAzZ
        DdAzZ commented
        Editing a comment
        Dat van die verschillende drives is wel te verklaren.
        De A2000 werdt standaard altijd geleverd met 1 interne drive, alle 2000's die je ziet met 2 drives (waaronder deze) daarvan is de tweede drive er later aan toegevoegd. Alle interne drives in de standaard configuratie hadden geen klepje op de drive zoals wel te zien is op de linker. Het zelfde geld voor de 5,25 drive dat is ook niet standaard.

      #5
      Kleine update over de A2000.
      Van de week geprobeerd de 2000 op te starten, maar helaas een groen beeld.
      Alle kaarten (Bridgeboard, GVP SCSI controller en Genlock) verwijderd, maar wederom een groen beeld.
      Nu ook de Megakick 1.1 Rom switch verwijderd en nog steeds hetzelfde probleem.
      Nu wel gezien dat er op de eerste 5 pinnen van de proc wat groene aanslag zit en ook de socket heeft wat corrosie. Hopelijk veroorzaakt dit het probleem (dan zijn we snel klaar.
      Maar voor nu eerst maar een PLCC en IC extractor en IPA besteld voordat we verder gaan.
      Wel de Varta verwijderd, en zie daar geen schade door eventuele lekkage, alle printbanen zien er ongeschonden uit.

      Wat mij wel opvalt is dat de leds van de diskdrive continue blijven branden en dat kan duiden op een CIA chip (odd of even) die niet lekker is.
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #6
        Originally posted by DdAzZ View Post
        maar helaas een groen beeld.
        Groen beeld duidt volgens mij op een geheugenprobleem.

        Comment


          #7
          Originally posted by PMS View Post

          Groen beeld duidt volgens mij op een geheugenprobleem.
          Ik ben al weer wat verder met de 2000. Heb alle chips verwijderd en grondig schoongemaakt, de sockets grondig onderhanden genomen.
          en tevens de ramchips nagelopen en schoongemaakt met IPA.
          Het groene beeld is verdwenen, ware het niet dat ik nu een paars beeld heb tijdens boot.
          Fat Agnus (of zoals op het Board staat vermeld Fat Lady) voorzichtig verwijderd en wat blijkt... er mist een pin.
          Ik ben bang dat de vorige eigenaar de chip in het verleden iets te ruw verwijderd heeft.
          Nu op zoek naar een NOS Fat Lady/Agnus.
          Last edited by DdAzZ; 27-12-2021, 18:02.
          [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

          Comment


            #8
            Update:
            Besteld bij Jens van icomp 1x ECS Agnus 1MB

            This is a new old stock component, original Commodore spare part number 318069-02. Datecodes may vary between 1988 and 1991.

            Exchanging the Agnus chip is a technician's job. You should only buy this chip if you have some experience exchanging chips in your Amiga. Delivery in anti-static packing.

            The 8372A Agnus can be used as an upgrade from the 8370 or 8371 Agnus types, which have been used in A500 and A2000 computers. The upgrades system will give you a maximum of 1MByte chip ram, provided the amount of memory is present in your system. The ACA500plus will also let you switch between PAL and NTSC, which is not possible with the older 512k Chipram types that this chip replaces.
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment

            Working...
            X