Announcement

Collapse
No announcement yet.

De ACA1234

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    De ACA1234

    Beste Amiga freaks. De ACA1234 is al een tijdje bij individual computers te pre-orderen.
    Wat vinden jullie van deze nieuwe 030 kaart?

    #2
    Ik heb het gepreorderd en ik zal mijn bevindingen op deze forum bekend maken.

    de mogelijkheden zijn best wel leuk. Zeker met Workbench 3.1 diskettes en kickstart 3.1 erbij zit in de flashgeheugen en dat je van de PCMCIA poort kunt booten.

    Eigenlijk een soort ACA500 Plus combinatie met een ACA1233n kaart met IDE speeder.

    Comment


      #3
      Ik heb de ACA1234 ook gepreorderd ben reuze benieuwd!

      Comment


        #4
        Ikzelf heb twee TF1230 bij Hertell in de bestelling staan.. Blauwe PCB want Blauwe A1200 motherboard en blauwe kast..en witte PCB want... precies, dat dus!

        kost de helft oftewel twee voor de prijs van een ACA1234

        https://www.youtube.com/watch?v=CRiwxD7XtZA

        Comment


          #5
          Heb een tijd zit te twijfelen over de ACA1234. Waarom zou ik het überhaupt gebruiken als ik toch twee unieke Blizzard 1230 IV’s heb. Leuk, dat het sneller kan qua CF. Maar daarmee blijf het bij. Voor mij geen grote veranderen hou het geld eventueel voor een snelle Blizzard 1260 of de aankomende ACA1260. Doe al genoeg met de 68030’s en de ACA1234 erbij doe ik nog steeds hetzelfde. Maakt het wat uit qua Demos en Games denk het niet. Heb al grote stappen gezet de afgelopen jaren en voel, dat het nu minder word. Hopelijk komt het weer terug als ik verder gaat met de 68060.
          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

          Comment


          • Erik B
            Erik B commented
            Editing a comment
            Hoi Johan als je al 2 Blizzard 1230 IV hebt kan ik me voorstellen dat een ACA1234 overbodig is.
            Ik zelf wil er wel eentje want dan kan mijn ACA1233n-55 aan de ACA500+ van mijn A500+ aansluiten.

          • AMIGA JOHAN
            AMIGA JOHAN commented
            Editing a comment
            De ACA1233n-55 is voor de ACA500Plus de perfecte combinatie. Heb dat ook verwezenlijkt voor de A500 al gebruik ik het haast niet. Teveel met de A1200’s bezig. Als ik moet kiezen blijf de Blizzard 1230 IV de beste optie voor de A1200.

            Hopelijk bevalt de ACA1234 voor je Erik.😉

          #6
          Mijn ervaringen zijn heel erg goed op 1 minpuntje na dan.
          Er zit een virtuele floppydisk in de kaart waaronder ook ACATOOL.
          Deze ACATOOL werkt alleen met de ACA1234!
          UIteraard heb ik meteen ACATOOL op elke partitie gezet plus voor de zekerheid op een diskette.
          Ik heb ook kickstart 3.2 in de flahsrom gezet wat heel erg eenvoudig ging.Gewoon met een menu en niet via commando's.
          Mijn software draait prima met deze kaart.
          Nu over het enigste minpuntje.Als ik terug schakel naar de 68020 is de kaart letterlijk onzichtbaar wat betekent dat er ook geen fastmem meer is plus alleen de kickstart die op het moederbord zit.
          Ook is dan de CF kaart die op de ACA1234 zit uitgeschakeld.

          Maar al met al vind ik het een mooie kaart!!

          Met de cf kaart aan de ACA1234 haal ik 8,5 MB/sec.
          Last edited by Erik B; 08-11-2021, 23:03.

          Comment


          • AMIGA JOHAN
            AMIGA JOHAN commented
            Editing a comment
            Dat is nog sneller, dan de ACA500Plus,👍👍👍

            Zit te denken over de Tsunami 1230 wat een concurrenderende kaart is tegenover de Blizzard 1230 IV. Wat qua prijs ook aantrekkelijk is.

            Ben de afgelopen twee weken bezig met schaken. Heb een mooie unieke DGT schaakspel gekocht. Word pas compleet als de DGT Pi erbij heb gekocht,

          #7
          Hmm, ik lees al heel lang dat ze een 1260 aan het maken zijn. Weet iemand wat de status is?
          Amiga 1200, IMac MorphOS

          Comment

          Working...
          X