Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overleden ... François Boulangé ... maar wat was nou precies z'n link met amiga?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Overleden ... François Boulangé ... maar wat was nou precies z'n link met amiga?

    Vandaag overleden François Boulangé. Weer zo'n landmark uit mijn jeugd .. zucht ...

    Anyhow .. Vaker heb ik de naam van deze Lingo presentator in dezelfde zin gebruikt horen worden als de naam "Amiga". Maar het is me nooit helemaal duidelijk geworden wat zijn link met de Amiga community nou precies is/was?

    Was het dat ie met z'n media bedrij(f)(ven) de Amiga gebruikte voor grafische producties oid? Het zal toch niet alleen de link zijn met Lingo als Amiga game? Hier kwam ik hem bijvoorbeeld ook tegen als bezoeker/spreker op een Amiga dag: https://www.amigascene.nl/modules/ne...?post_id=48516
    Ik denk dat meerdere van jullie hier toendertijd daar ook aanwezig waren.

    Iemand enig idee?

    #2
    Lingo werd gemaakt met een 4000, dat is ook te lezen via die weblink....en nog wat zoeken op die site :)
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


    • LuzUo
      LuzUo commented
      Editing a comment
      Dus dat is echt het enige? ... dat er een A4000 gebruikt is voor de grafische effecten van Lingo? Wel tof trouwens .. maar had eigenlijk gedacht dat er meer "verbondenheid" met de Amiga scene zou zijn ...

    #3
    Ik ken iemand die zijn Amiga 4000 bezit op bij de Commodoreclub. Helaas staat er niets op de Amiga 4000 over Lingo.

    Comment


      #4
      Originally posted by LuzUo View Post
      Dus dat is echt het enige? ... dat er een A4000 gebruikt is voor de grafische effecten van Lingo? Wel tof trouwens .. maar had eigenlijk gedacht dat er meer "verbondenheid" met de Amiga scene zou zijn ...
      Hij had natuurlijk wel een productiebedrijf waar hij Amiga's gebruikte...

      Wat bedoel je precies met de verbondenheid ?
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #5
        Hier nog wat info, van wat ik lees een medewerker van Boulangé's bedrijf:

        https://www.amigascene.nl/modules/ne...forumpost49367
        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

        Comment


          #6
          Originally posted by Benny View Post

          Wat bedoel je precies met de verbondenheid ?
          Naja er zullen wel meer bedrijven in die tijd geweest zijn die Amiga gebruikten. Daar hoor je (ik dus) niks van in de scene; kan me niet herinneren die ooit als gastspreker te hebben gezien op een clubdag oid. Zodoende had ik het vermoeden dat François op nog een andere manier iets speciaals met Amiga had wat kon verklaren waarom we nu nog in de Amiga context over hem spreken.. dat bedoelde ik met "verbondenheid" ...
          Last edited by LuzUo; 14-09-2021, 09:27.

          Comment


            #7
            Ik ben best wel benieuwd of die software nog ergens rond slingert :)

            Comment


            • LuzUo
              LuzUo commented
              Editing a comment
              Kun je er nog een nieuwe track voor maken net als toendertijd met die A600 tanksimulatie (toch?) 🤣
          Working...
          X